Polskie Witchfire jest o krok od debiutu na Steam. Ekskluzywność Epic Games Store wreszcie dobiega końca

Dowiedzieliśmy się, kiedy dokładnie polskie Witchfire trafi na Steama. Stanie się to jeszcze w tym miesiącu.

Adrian Werner

Polskie Witchfire jest o krok od debiutu na Steam. Ekskluzywność Epic Games Store wreszcie dobiega końca, źródło grafiki: The Astronauts..
Polskie Witchfire jest o krok od debiutu na Steam. Ekskluzywność Epic Games Store wreszcie dobiega końca Źródło: The Astronauts..

Aktualizacja #2 (9 września, godz. 20:25)

Jak się okazuje, Witchfire trafi na Steama nie w czwartym, lecz w trzecim kwartale 2024 roku – dokładnie 23 września. Studio The Astronauts nie umożliwiło jeszcze składania preorderów na platformie firmy Valve.

Aktualizacja #1 (14 sierpnia, godz. 18:30)

Aktualizacja The Wailing Tower do Witchfire jest już dostępna. Ponadto studio The Astronauts ogłosiło, że w 4. kwartale 2024 r. produkcja przestanie być „ekskluzywem” platformy Epic Games Store i trafi również do Steam Early Access. Dalszy rozwój gry zakłada dodanie nowych obszarów, broni, wrogów etc.

Oryginalna wiadomość (9 sierpnia, godz. 12:36)

Witchfire, czyli znajdująca się obecnie we wczesnym dostępie pierwszoosobowa strzelanka polskiego studia The Astronauts, wkrótce otrzyma dużą aktualizację. Na oficjalnej stronie opublikowano artykuł, który przybliża najważniejsze nowości oferowane przez ten patch. Łatka ukaże się 14 sierpnia tego roku, czyli w najbliższą środę.

  1. Największą nowością będzie dodanie sojuszników znanych jako Fallen Preyers.
  2. Preyerzy to dawni grzesznicy, którzy stali się łowcami czarownic (więcej o nich możecie przeczytać w opowiadaniu Adriana Chmielarza). Jednym z nich jest kontrolowany przez gracza bohater. Do tej pory musiał on walczyć samotnie, ale wraz z sierpniową aktualizacją ulegnie to zmianie.
  3. Po odpowiednim rozwinięciu postaci (współczynnik Gnosis będzie musiał osiągnąc poziom 2.), otrzymamy dostęp do rytuału pozwalającego przywołać zmarłych Preyerów, którzy polegli w walce z wiedźmą kilkaset lat wcześniej. Wymagać to będzie wpierw zebrania pozostałości (tzw. ech) ich poprzednich dokonań.

Każdy z takich Preyerów ma mieć unikalne zdolności aktywne i pasywne. Przykładowo Goliath będzie przyciągał uwagę wszystkich wrogów w okolicy, przez co przestaną nas zauważać, jak również wzmocni siłę naszych podstawowych ataków.

Przywołanie towarzysza ma wymagać zużycia witchfire (podstawowego zasobu magicznych mocy bohatera), więc nie będziemy mogli tego robić cały czas. Rozwój postaci pozwoli nam wzmocnić siłę tych sojuszników – zarówno w kwestii aktywnych, jak i pasywnych zdolności.

Aktualizacja, która zadebiutuje 14 sierpnia, wprowadzi do gry trzech Preyerów. W dalszych planach jest dodanie kolejnych czterech, ale zanim autorzy ich udostępnią, chcą uzyskać opinie graczy na temat pierwszej trójki.

Źrodło fot. The Astronauts

Patch ma także mocno ulepszyć balans rozgrywki – zarówno pod względem walki, jak i rozwoju postaci. Zmieni się także punkt, w którym rozpoczynamy zabawę.

Warto wspomnieć, że dwa dni przed premierą aktualizacji zadebiutuje zwiastun ją reklamujący. Ponadto na 14 sierpnia poza samym patchem autorzy zaplanowali jeszcze jedną atrakcję, ale na razie nie są gotowi zdradzić, czym ona będzie.

Witchfire trafiło do sprzedaży we wczesnym dostępie 20 września ubiegłego roku. Faza Early Access przeprowadzana jest wyłącznie na PC. Nie podjęto jeszcze decyzji co do ewentualnych wersji na inne platformy sprzętowe. Obecnie produkcja dostępna jest wyłącznie w Epic Games Store.

  1. Witchfire w Epic Games Store
  2. Oficjalna strona studia The Astronauts
Witchfire

Witchfire

PC
wczesny dostęp

Data wydania: 20 września 2023 Wczesny dostęp

Informacje o Grze
7.0

Gracze

9.2

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

4

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Po 4 latach wysoko oceniana strzelanka dla fanów SWAT i Ready or Not doczekała się oficjalnej premiery. Niestety, z toną nowości przyszła dwa razy większa cena Zero Hour

Następny
Po 4 latach wysoko oceniana strzelanka dla fanów SWAT i Ready or Not doczekała się oficjalnej premiery. Niestety, z toną nowości przyszła dwa razy większa cena Zero Hour

Nawet 186 000 graczy jednocześnie w Space Marine 2 na Steamie. Demonstracja siły w dniu oficjalnej premiery

Poprzedni
Nawet 186 000 graczy jednocześnie w Space Marine 2 na Steamie. Demonstracja siły w dniu oficjalnej premiery

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl