Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 października 2018, 11:19

W Red Dead Redemption 2 użyjemy ponad 50 rodzajów broni

Firma Rockstar zaprezentowała na swojej stronie internetowej szczegółowe informacje na temat uzbrojenia dostępnego w grze Red Dead Redemption 2, a także znanego z pierwszej części systemu Dead Eye.

Można chyba spokojnie stwierdzić, że zbliżająca się wielkimi krokami premiera Red Dead Redemption II to najważniejsze wydarzenie tego roku w branży interaktywnej rozrywki. A firma Rockstar robi wszystko, by jeszcze podgrzać atmosferę przed wyznaczonym na 26 października debiutem, co chwila pokazując nowe elementy wykreowanego przez siebie, niezwykle złożonego i bogatego w detale Dzikiego Zachodu. Tym razem deweloperzy przedstawili na swojej stronie internetowej szczegóły na temat dostępnych w grze broni.

  1. Jak GTA 6, tylko na Dzikim Zachodzie – Red Dead Redemption 2 zachwyca
Na Dzikim Zachodzie nie sposób przetrwać bez odpowiedniego arsenału. Na szczęście w tej kwestii Rockstar nie żałuje nam wyboru. - W Red Dead Redemption 2 postrzelamy z ponad 50 rodzajów broni - wiadomość - 2018-10-13
Na Dzikim Zachodzie nie sposób przetrwać bez odpowiedniego arsenału. Na szczęście w tej kwestii Rockstar nie żałuje nam wyboru.
W Red Dead Redemption 2 postrzelamy z ponad 50 rodzajów broni - ilustracja #2

Na stronie internetowej Rockstara możecie zobaczyć przykładowe bronie w formie ogłoszeń w gazecie. W taki sam sposób będziemy dobierać uzbrojenie w grze – każdorazowa wizyta u rusznikarza pozwoli nam zajrzeć do katalogu, gdzie znajdziemy opisy wszystkich dostępnych karabinów, rewolwerów i strzelb, utrzymane w klimacie reklam rodem z końcówki XIX wieku. Ot, kolejna cegiełka do autentycznej atmosfery Dzikiego Zachodu.

Tych pojawi się w Red Dead Redemption II ponad 50 – od tradycyjnych rewolwerów i karabinów aż po łuki czy noże do rzucania. Liczba ta może nie robi zbyt wielkiego wrażenia, ale diabeł, jak zawsze, tkwi w szczegółach. Twórcy udostępnią nam bowiem szerokie opcje personalizacji broni – będziemy mogli wybrać kolor poszczególnych części (oczywiście z umiarem – deweloperzy starają się zachować realizm, więc jeśli marzyliście o rażąco różowym sześciostrzałowcu, czeka Was rozczarowanie), dostosować amunicję, dodać pewne akcesoria lub wygrawerować pożądany wzór. Jednocześnie uzbrojenie ma wymagać czyszczenia, oliwienia i napraw – w innym wypadku może zacząć się psuć i zawieść w najmniej odpowiednim momencie.

Każda broń będzie się różnić zadawanymi obrażeniami, celnością, szybkostrzelnością, czasem przeładowania i zasięgiem. Dobranie odpowiedniego arsenału do napotkanego problemu może stanowić różnicę między życiem a śmiercią – obrzyny okażą się niezastąpione na krótkim dystansie, a rewolwer z samonapinaniem przyda się podczas konnych pościgów i walki z siodła. Liczba broni, jakie możemy nosić przy sobie, będzie oczywiście ograniczona, jednak uzbrojenie możemy też schować w jukach i wymieniać je po przywołaniu wierzchowca.

Koń to nie tylko środek transportu i wierny towarzysz podróży, ale także istna zbrojownia – w jego jukach będziemy przechowywać te karabiny i rewolwery, które nie pomieszczą się w naszych kaburach. - W Red Dead Redemption 2 postrzelamy z ponad 50 rodzajów broni - wiadomość - 2018-10-13
Koń to nie tylko środek transportu i wierny towarzysz podróży, ale także istna zbrojownia – w jego jukach będziemy przechowywać te karabiny i rewolwery, które nie pomieszczą się w naszych kaburach.

Przy okazji twórcy zdradzili też parę szczegółów na temat systemu Dead Eye, znanego wszystkim fanom pierwszego Red Dead Redemption. Opcja ta pozwoli nam ponownie spowolnić czas i zaznaczyć kilka celów, by następnie zalać je falą błyskawicznie wystrzeliwanych kul. W omawianej produkcji Dead Eye będzie jednak ewoluować w miarę postępów, aż do punktu, w którym po uruchomieniu go gra pokaże nam słabe punkty na ciele wroga – mózg, serce czy płuca.

Red Dead Redemption II zadebiutuje na PlayStation 4 oraz Xboksie One 26 października i będzie stanowić prequel historii przedstawionej w hicie Rockstara z 2010 roku. W grze pojawi się także moduł wieloosobowy, Red Dead Online, na którego premierę przyjdzie nam jednak poczekać nieco dłużej – do początku przyszłego roku.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Red Dead Redemption II

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej