Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 maja 2024, 19:21

autor: Maciej Gaffke

„W pierwszej kolejności należy sprzedawać gry”. Szef Devolver Digital mówi „nie” umieszczaniu premierowych gier w Game Passie i PS Plusie

Współzałożyciel Devolver Digital, które wydało takie produkcje, jak Cult of the Lamb czy The Talos Principle 2, nie jest skłonny do umieszczania tytułów w growych abonamentach w dniu premiery.

Źródło fot. Massive Monster
i

Nigel Lowrie, czyli współzałożyciel i CEO firmy Devolver Digital, która odpowiada za wydanie takich hitów, jak Cult of the Lamb czy dwóch części cyklu The Talos Principle, powiedział w rozmowie z serwisem Gamesindustry.biz, że lepiej jest najpierw wystawić gry na sprzedaż, niż włączyć je w dniu premiery do usług typu Game Pass lub PS Plus.

Lowrie uważa, że dopiero po odpowiednio długim czasie od debiutu niezależnego tytułu można rozważyć włączenie go do oferty subskrypcyjnej. Taka jest też obecna strategia Devolver Digital, choć w przeszłości niektóre gry tego wydawcy trafiały do abonamentów w dniu premiery – wśród nich jest choćby Trek to Yomi.

Dalej mocno wierzymy, że w pierwszej kolejności należy sprzedawać gry, ponieważ przez ostatnie 15 lat widzimy odbiorców, którzy nadal je kupują. Na subskrypcje patrzymy raczej w dalszej perspektywie [...] – powiedział Nigel Lowrie.

Niemniej Devolver Digital nie neguje całkowicie wydawania gier bezpośrednio w growych abonamentach. Aby odniosły one jednak sukces, muszą trafić w odpowiedni gust subskrybentów, którzy będą bawić się przy nich chętnie i długo. Jako przykład takiego tytułu Lowrie wskazał Fall Guys (w dniu premiery produkcja ta trafiła do PS Plusa).

Warto dodać, że według przedstawiciela Devolver Digital to platformy Nintendo są najlepsze dla niezależnych deweloperów (jeśli chodzi o konsole). Posiadacze Switcha mają być najbardziej skłonni do próbowania wielu ciekawych „indyków”. Użytkownicy Xboxa i PlayStation z kolei – choć, jak podkreśla Lowrie, także uwielbiają niezależne tytuły – są mocniej nastawieni na „większe” gry, takie jak choćby Helldivers 2 czy Starfield.

Ze wspomnianych na wstępie produkcji wydanych przez Devolver Digital, tylko pierwsza część The Talos Principle jest dostępna w płatnym abonamencie (PS Plus Extra). Zarówno Cult of the Lamb, jak i świetne The Talos Principle 2 można sprawdzić wyłącznie w ramach godzinnej wersji próbnej w PS Plusie Premium.

Skoro już mowa o abonamentach, warto wspomnieć, że Microsoft może niedługo podnieść cenę Game Passa, który ostatnio nie przyciąga zbyt wielu nowych użytkowników. Niewykluczone, iż nie będzie to jedyna zmiana, co w konsekwencji może doprowadzić do małej rewolucji na rynku growych subskrypcji. Powściągliwość wydawców wydaje się zatem tym bardziej zasadna.

  1. Devolver Digital – oficjalna strona

Maciej Gaffke

Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

więcej