W Kingdom Come: Deliverance studio Warhorse dodało skomplikowaną funkcję tylko dla dwóch postaci. Winne były konie

Studio Warhorse opracowało w Kingdom Come: Deliverence ścieżkę poruszania się specjalnie dla dwóch postaci, które posiadały konia.

Maciej Gaffke

W Kingdom Come: Deliverance studio Warhorse dodało skomplikowaną funkcję tylko dla dwóch postaci. Winne były konie, źródło grafiki: Warhorse Studios.
W Kingdom Come: Deliverance studio Warhorse dodało skomplikowaną funkcję tylko dla dwóch postaci. Winne były konie Źródło: Warhorse Studios.

Takie wydarzenia jak Game Developers Conference (GDC) są dobrą okazją, aby dowiedzieć się o wielu ciekawostkach z pracy nad tworzeniem gier oraz o samej branży. W trakcie tegorocznej edycji wspomnianej konferencji swoimi przemyśleniami podzielił się m.in. były pracownik Bethesdy, a także deweloper ze studia Warhorse.

Matej Marko – bo tak nazywa się ów twórca zatrudniony w czeskiej firmie – opowiedział więcej o tworzeniu Kingdom Come: Deliverence, a mianowicie o programowaniu zachowania dwóch NPC-ów, którzy posiadali konie w swoim gospodarstwie.

Specjalnie dla tychże postaci niezależnych (spośród kilkuset innych) twórcy skonstruowali ścieżkę poruszania się na wierzchowcach „z punktu A do punktu B”. Wymagało to mnóstwa dodatkowej pracy, ale, jak powiedział Marko, „jeśli chcesz mieć taką funkcję, musisz ją wspierać”.

Jest część [drzewka zachowań AI NPC], która nazywa się Long Distance Move. Obsługuje na przykład dłuższe ruchy [postaci niezależnych – dop. red.], takie jak z domu do miejsca pracy lub do pubu. [...] w przypadku niektórych NPC, jeśli posiadają konia, będą używać konia, aby dostać się w dowolne miejsce. Ale to bardzo ograniczone zastosowanie, myślę, że ostatecznie tylko dwóch NPC w całej grze posiada konia. Jeśli chcesz mieć tę funkcję, musisz ją wspierać.

W „dwójce” również niekiedy widać samotne postacie jeżdżące na koniu. Właśnie takie detale sprawiają, że zarówno pierwsza, jak i druga część odniosły duży sukces – kontynuacja przygód Henryka rozeszła się w ponad dwóch milionach kopii w niecałe dwa tygodnie od premiery. Niedawno otrzymała ona także olbrzymią aktualizację.

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 13 lutego 2018

Informacje o Grze
8.3

GRYOnline

7.9

Gracze

8.4

Steam

7.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Maciej Gaffke

Autor: Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

Clair Obscur: Expedition 33 zachwyciło mnie odważnymi pomysłami. To walka jak z Sekiro, drużyna jak z jRPG i świat jak z koszmaru

Następny
Clair Obscur: Expedition 33 zachwyciło mnie odważnymi pomysłami. To walka jak z Sekiro, drużyna jak z jRPG i świat jak z koszmaru

Nie organizując nawet State of Play, Sony zaprezentowało 5 gier niezależnych, które wyjdą na PS5 i nie tylko

Poprzedni
Nie organizując nawet State of Play, Sony zaprezentowało 5 gier niezależnych, które wyjdą na PS5 i nie tylko

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl