Po premierze The Elder Scrolls 6 Bethesda może znaleźć się pod ostrzałem. „Jeśli wydasz grę, która ludziom się nie spodoba, Internet potraktuje cię, jakbyś bił małe foki”

Według jednego z twórców Skyrima Bethesda może być narażona na nękanie niezależnie od tego, jak dobre okaże się The Elder Scrolls 6.

Maciej Gaffke

Komentarze

Po premierze The Elder Scrolls 6 Bethesda może znaleźć się pod ostrzałem. „Jeśli wydasz grę, która ludziom się nie spodoba, Internet potraktuje cię, jakbyś bił małe foki”, źródło grafiki: Bethesda.
Po premierze The Elder Scrolls 6 Bethesda może znaleźć się pod ostrzałem. „Jeśli wydasz grę, która ludziom się nie spodoba, Internet potraktuje cię, jakbyś bił małe foki” Źródło: Bethesda.

Jako firma zajmująca się tworzeniem wysokobudżetowych gier, Bethesda musi liczyć się z surową oceną społeczności. Jednak według jej byłego dewelopera, Nate’a Purkeypile’a, jest ona narażona wprost na nękanie ze strony fanów.

Purkeypile wziął udział w Game Developers Conference (GDC), gdzie podzielił się swoimi spostrzeżeniami o branży, a także ujawnił powody swojej decyzji o odejściu z Bethesdy.

Podczas dyskusji deweloper zauważył, że nękanie twórców Starfielda w Internecie stało się praktycznie nieuniknione. Nieważne, jak dobrą grą okaże się powstające The Elder Scrolls VI, i tak pojawią się negatywne głosy wymierzone w tę produkcję oraz jej autorów.

Nawet jeśli The Elder Scrolls VI będzie świetne, jestem pewien, że znów pojawią się godzinne filmy na YouTube i groźby śmierci. Jeśli wydasz grę, która ludziom się nie spodoba, Internet potraktuje cię, jakbyś bił małe foki.

Warto na marginesie wspomnieć, że niedawno szef studia Hazelight, Josef Fares, bronił Electronic Arts przed oskarżeniami graczy, a Ubisoft podobno zatrudnił prawników, którzy mają bronić deweloperów przed nękaniem w sieci. Problem jest zatem szeroki i nie dotyczy tylko Bethesdy.

Wróćmy jednak do Purkeypile’a i jego wystąpienia na GDC. Poruszył on bowiem jeszcze jedną ciekawą kwestię – swojego odejścia z pracy nad projektami AAA oraz Bethesdy (miało to miejsce w 2021 roku), gdzie pracował przez 14 lat. W tym czasie deweloper był zaangażowany m.in. w stworzenie trzech dzieł, które zostały wyróżnione statuetkami gry roku. Są to: Fallout 3, Skyrim oraz Fallout 4.

Fallout 3 radził sobie nieźle, ale Skyrim był czymś innym, zupełnie innym. I ostatecznie trzy gry, nad którymi pracowałem – Fallout 3, Skyrim i Fallout 4 – zdobyły najwięcej nagród GotY w roku, w którym się ukazały. [...] Naprawdę nie czułem potrzeby, aby zająć się kolejnym dużym projektem AAA [...].

Głównym powodem zmiany kierunku w karierze zawodowej Purkeypile’a było poszukiwanie nowych wyzwań. Przypomnijmy, że w 2021 roku założył on własne, niezależne studio Just Purkey Games, które kilka miesięcy temu wydało przygodową grę akcji The Axis Unseen.

Przed premierą
1551
graczy czeka na grę.
Czekasz?

1

Maciej Gaffke

Autor: Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

STALKER 2 otrzymał kolejną wielką aktualizację. Liczy aż 1200 poprawek, a twórcy postapokaliptycznej strzelanki już pracują nad następnym patchem

Następny
STALKER 2 otrzymał kolejną wielką aktualizację. Liczy aż 1200 poprawek, a twórcy postapokaliptycznej strzelanki już pracują nad następnym patchem

Realistyczny symulator życia pozwoli graczom umrzeć na 16 sposobów, „ponieważ życie wiąże się ze śmiercią”. W inZOI można wyzionąć ducha nawet z braku uznania

Poprzedni
Realistyczny symulator życia pozwoli graczom umrzeć na 16 sposobów, „ponieważ życie wiąże się ze śmiercią”. W inZOI można wyzionąć ducha nawet z braku uznania

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl