Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 lipca 2018, 11:21

autor: Bartosz Świątek

W Cyberpunku 2077 będziemy mogli się skradać

Choć prezentacja w czasie E3 2018 skupiała się na akcji, Cyberpunk 2077 – nowa gra RPG autorów Wiedźmina: Dzikiego Gonu – umożliwi także ciche podkradanie się do wrogów. Produkcja ma oferować graczom szereg narzędzi ułatwiających tego typu rozgrywkę.

Cyberpunk 2077 umożliwi ciche podchodzenie wrogów? - W Cyberpunku 2077 będziemy mogli się skradać - wiadomość - 2018-07-11
Cyberpunk 2077 umożliwi ciche podchodzenie wrogów?

W czasie prezentacji Cyberpunka 2077 na tegorocznych targach E3 skupiono się na akcji i strzelaninach. Nie oznacza to jednak, że futurystyczna gra RPG tworzona przez autorów serii Wiedźmin, czyli studio CD Projekt RED, nie zaoferuje graczom innych opcji. Solidną alternatywą dla bezpośrednich starć będzie skradanie się i eliminowanie wrogów po cichu. Będziemy mogli także wykorzystywać pułapki i wirusy, by poprawić swoją sytuację na danym polu walki, minimalizując przewagę przeciwników. Co ciekawe, źródłem tej informacji jest odpowiedź twórców na pytanie zadane przez jednego z fanów w prywatnej wiadomości na Facebooku. Wieści należy więc traktować ostrożnie, choć – biorąc pod uwagę zarówno charakter gry, jak i sprawność rodzimego dewelopera w budowaniu obrazu medialnego – zdają się one wiarygodne.

Wrogowie nie zawsze będą świadomi obecności gracza. Może on to wykorzystać, podkradając się do nich, zakładając pułapki i wykorzystując wirusy. Plan ataku jest równie ważny, jak jego egzekucja. Nigdy nie zmuszamy graczy do zaadoptowania jednego stylu walki, więc zawsze mają oni swobodę wybierania rozwiązań, które uważają za najlepsze w danym momencie. Od strzelania przez ściany, aż po pociski skręcające za róg – taktyki wykorzystujące ukrywanie się również są częścią dostępnego repertuaru – czytamy w wiadomości.

Oznacza to, że produkcja studia CD Projekt RED pod względem rozgrywki może być bardzo bliska tytułom takim jak Deus Ex: Human Revolution oraz Mankind Divided, w których mamy możliwość zarówno omijania przeciwników, jak i wpadania do pomieszczeń z trzęsącą się w rękach i huczącą od kolejnych wystrzałów bronią. W przeciwieństwie do wspomnianych gier autorstwa Eidos Montreal, tytułu rodzimego dewelopera nie będzie można jednak przejść nie zabijając nikogo.

Cyberpunk 2077 został zapowiedziany w 2012 roku. Zobaczyliśmy wtedy krótki, klimatyczny teaser, jednak dopiero niedawno, w czasie targów E3 2018, studio CD Projekt RED zaprezentowało zwiastun na silniku gry, a także niemal godzinne i podobno bardzo imponujące demo – niestety pokazywane wyłącznie przedstawicielom prasy. Kolejne pokazy odbędą się przy okazji tegorocznego gamescomu. Gra znajduje się wciąż w fazie pre-alfa i nie ma na razie wyznaczonej daty premiery. Wiadomo natomiast, że zadebiutuje na pecetach, PlayStation 4 oraz Xboksie One i będzie posiadała pełną polską wersję językową.

  1. Widzieliśmy gameplay gry Cyberpunk 2077 – godzina w Night City
  2. CD Projekt RED – strona oficjalna