Masz internet z Vectry? Będziesz płacić więcej
Inflacja uderza po raz kolejny w kieszenie klientów Vectry i należącej do niej marki Multimedia Polska. Firma podnosi po raz drugi w tym roku stawki za swoje usługi, tłumacząc się właśnie rosnącą inflacją.

Klienci Vectry i wykupionej przez nią sieci Multimedia Polska od września zapłacą więcej. Nadchodząca podwyżka cen usług ma być podyktowana przede wszystkim wysokim poziomem inflacji. Firma tłumaczy swoją decyzję koniecznością zadbania o odpowiedni poziom sprzedawanych usług. Abonenci w tej sytuacji nie będą mogli zerwać umowy bez konsekwencji.
Prawne podparcie podwyżek
Mowa tu o wdrożonych w życie jesienią zeszłego roku klauzulach modyfikacyjnych i waloryzacyjnych. Pierwsza umożliwia Vectrze podniesienie cen usług z możliwością bezkarnego wypowiedzenia umowy przez abonenta.
W przypadku drugiego dokumentu, firma pozwala sobie na zwaloryzowanie stawek abonamentowych o wartość półrocznego lub średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych. Jeżeli podwyżki zostaną określone na poziomie aktualnego poziomu inflacji, wedle obecnych przepisów Vectry i Multimedia Polska, klient w przypadku zerwania umowy musi liczyć się z karą finansową przekraczającą nawet 3 tysiące złotych.
Wzrost cen w walce z inflacją
Świeżo zapowiadana waloryzacja opłat ma wejść w życie we wrześniu. Biuro prasowe Vectry w wiadomości dla portalu Wirtualnemedia.pl przekazało, że firma zdaje sobie sprawę z uciążliwości podwyżek. Ponadto dodano, że z podobnym problemem borykają się również inne przedsiębiorstwa w Polsce. Winą za zmianę wysokości opłat spółka obarcza inflację:
(...) Wysoki poziom inflacji i wciąż rosnące koszty są największymi wyzwaniami dotykającymi obecnie każdą firmę w Polsce. Dlatego też stajemy wobec konieczności podjęcia trudnej decyzji o urealnieniu naszych opłat. Nie była ona łatwa, lecz pozwoli nam nadal zapewniać naszym klientom usługi na poziomie, jakiego od nas oczekują - możemy przeczytać w komunikacie operatora.
Abonenci ze skargami
Nie jest to pierwsza tego typu sytuacja dla klientów Vectry i Multimedia Polska w tym roku. Tak zwana „klauzula inflacyjna” została już wykorzystana przez spółkę w styczniu. Stało się to wówczas pod wpływem informacji z GUS-u. Urząd ogłosił wtedy poziom inflacji na poziomie 14,4%, co sprowokowało spółkę do podniesienia cen. W efekcie od tego czasu do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło 140 skarg ze strony pokrzywdzonych abonentów.
Sama sprawa klauzul wprowadzonych jesienią 2022 roku przez Vectrę i Multimedia Polska również nie przeszła bez echa. Na początku tego roku UOKiK nałożył na firmę karę w wysokości ponad 22 milionów złotych. A czy Wy zgadzacie się z powodem podwyżek opłat przez firmę Vectra? Podzielcie się swoją opinią w komentarzach.
Więcej:PS6 będzie gorszy od Xboxa Magnusa; nowa generacja konsol przekroczy barierę 30 GB RAM
Komentarze czytelników
Halabarda Geralta Pretorianin
kto normalny kupuje w tej firmie usługi - co chwila podwyżki i problemy techniczne.
Halabarda Geralta Pretorianin
nie znam większych dziadów od vectry. zwyczajni złodzieje.
juchi Centurion
mario7777 Generał

mario7777 Generał
