Valve zawstydzone, fani przenieśli CSGO na Source 2 w pół roku
Grupa fanów w kilka miesięcy przeniosła podstawowe elementy CS:GO na Source 2. Jak projekt prezentuje się w akcji można zobaczyć dzięki wypuszczonemu właśnie obszernemu gameplayowi.

Grupa fanów przeniosła Counter-Strike: Global Offensive na silnik Source 2.
- Twórcy wypuścili filmik z pierwszym gameplayem z projektu.
- Konwersja podstawowych elementów CS:GO na Source 2 zajęła autorom sześć miesięcy.
- Projekt powstaje na bazie s&box, czyli nadchodzącej gry studia Facepunch, pomyślanej jako następca Garry’s Mod. Tytuł wykorzysta Source 2.
- Na razie nie wiadomo, kiedy będziemy mogli zagrać w ten fanowski projekt.
Patrząc na filmik, możecie być zdziwieni brakiem dużych zmian w oprawie. Nie o to jednak w tym projekcie chodzi. Source 2 jest po prostu nowocześniejszym i bardziej stabilnym silnikiem, który ma również mniej błędów. Dlatego przeniesienie na niego CS:GO usprawniłoby grę oraz ułatwiło jej dalszy rozwój.
Twórcy projektu robią go dla zabawy, więc nie powinniśmy się spodziewać, że zastąpi on Counter-Strike: Global Offensive fanom tej gry. Fakt, że grupa fanów w kilka miesięcy osiągnęła tak dużo przy przenoszeniu CS:GO na silnik Source 2, stawia jednak w negatywnym świetle tempo prac w studiu Valve, co widać po komentarzach na YouTube pod filmem:
vinicius de Oliveira:
6 miesięcy pracy fanów kontra 10 lat prac Valve.
Aquarius:
Społeczność Valve postanowiła: „dobra, sami to zrobimy”.
Enso:
To pokazuje, jak leniwe jest Valve.
Drif:
Wybraźcie sobie, co fani będą w stanie osiągnąć w s&box w przyszłości.
Warto wyjaśnić, że od dłuższego czasu wiemy, że Valve pracuje nad wersją Counter-Strike: Global Offensive działającą na Source 2, ale do tej pory firma oficjalnie nie ujawniła niczego konkretnego na ten temat i biorąc pod uwagę historię tego dewelopera, całkiem możliwe, że przyjdzie nam jeszcze sporo poczekać na ten projekt. Jeszcze niedawno wydawało się, że może to nastąpić już w tym miesiącu, ale według ostatnich doniesień produkcja zaliczyła kolejne opóźnienie.
Więcej:Steam w 5 lat podwoił bazę użytkowników. Najnowszy rekord to ponad 41 milionów graczy jednocześnie

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Valve
- CS / Counter-Strike (marka)
- mody / fanowskie projekty (gry)
- Facepunch Studios
- PC
Komentarze czytelników
Nemor Pretorianin

Pół roku przenosili i jak to wygląda XD co prawda w Valve pracuje więcej osób, ale no jednak dopieszczenie silnika trwa, to żeby wszystkie skiny, mapy z warsztatu były kompatybilne, żeby ogólnie to wyglądało lepiej i działało dobrze, a założę się, że takie Valve, coś takiego na "odpieprz" zrobiłoby w dwa tygodnie
Termi1878 Pretorianin
Jak zawsze specjaliści gamedevowi w komentarzach się wypowiedzieli. No tak, bo stworzenie gry jest proste i w ogóle jak Valve ma czelność leniwić się 10 lat (szkoda, że S2 jest krócej XD), gdy oni zrobili to w pół roku. Ja to na miejscu Gabe'a CS:GO dał przeportować tym ludziom, napewno odwaliliby kawał dobrej roboty :D. To samo z CP2077, mnóstwo krytyków czego to gra nie ma i w ogóle fan zrobił CP2 w 2 tygodnie na free assetach i gra gotowa do wypuszczenia. 11/10.
zanonimizowany1113196 Generał
Nagłówek wprowadza w błąd.
Czyli GOL osiąga kolejne poziomy żenady w błyskawicznym tempie. Normalnie pogratulować.
blood Legend

Po pierwsze, problemem jest przeniesienie całego warsztatu i skinów, a nie mechaniki rozgrywki. Po drugie, w 6 miesięcy mogli sobie zrobić działający alpha build na jednej mapie, teraz pytanie czy byliby w ogóle w stanie to doszlifować jak oryginał pod względem netcode, hitboxów, wydajności itd.