Zespół Encurio zapowiedział projekt Valnir Rok, czyli sieciową grę survivalową zainspirowaną mitologią nordycką, w której gracze wcielą się w wikingów próbujących przetrwać na pełnej tajemnic i niebezpieczeństw wyspie.
Gatunek sieciowych gier survivalowych wkrótce wzbogaci się o nową produkcję. Niemieckie studio Encurio właśnie zapowiedziało produkcję z tej kategorii zatytułowaną Valnir Rok, która pełnymi garściami będzie czerpała z mitologii nordyckiej. Produkcja zmierza na pecety, a wczesna wersja trafi do sprzedaży w Steam Early Access we wrześniu tego roku.
Podczas zabawy każdy gracz wcieli się wikinga, którego statek rozbił się u wybrzeży tajemniczej wyspy Valnir. Rozgrywkę rozpoczniemy na plaży, półnadzy i wycieńczeni, a naszym zadaniem będzie przede wszystkim przetrwanie.
Wyspa pełna będzie dzikich terenów, opuszczonych wiosek, ruin miast oraz obszernych podziemi. Podczas zabawy przyjdzie nam wykonywać liczne misje fabularne, w których zmierzymy się z różnorodnymi przeciwnikami sterowanymi przez sztuczną inteligencję. Na jednym serwerze będą mogły bawić się duże grupy graczy i kluczową rolę odegra łączenie się w klany, które mają ze sobą toczyć wojny o terytoria.
Jak na sieciowy survival przystało, podczas zabawy będziemy gromadzili surowce, konstruowali przedmioty i wznosili budynki. Istotną rolę odegrają bóstwa, których stosunek do graczy ukształtują zarówno ich działania, jak i ofiary składane przez nich na ołtarzach.
Valnir Rok ma być dostępne w grywalnej postaci podczas tegorocznej edycji targów gamescom. Warto na koniec wspomnieć, że autorzy mają w planach zorganizowanie zamkniętych alfa-testów. Zainteresowani wzięciem w nich udziału powinni udać się na oficjalną stronę i dokonać rejestracji.
Więcej:Total War: Medieval 3 zapowiedziany. To ma być rewolucja w historycznych odsłonach serii
Steam
12

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.