Zespół Rockstar Games otrzymał kolejny pozew sądowy. Tym razem rolę poszkodowanego odgrywa firma Psychic Readers Network, która twierdzi, że deweloperzy dopuścili się plagiatu, tworząc postać Auntie Poulet, która wystąpiła… w Grand Theft Auto: Vice City.
Pamiętacie jeszcze Grand Theft Auto: Vice City? Nawet jeśli nie, to o piętnastoletnim hicie pamięta firma Psychic Readers Network. Jej przedstawiciele pozwali do sądu zespół Rockstar Games. Powód? Bezprawne wykorzystanie postaci Miss Cleo, czyli wróżbitki granej przez zmarłą w zeszłym roku Yourie Harris, która w produkcji opowiadającej o przygodach Tommy’ego Vercettiego wcieliła się w jasnowidzącą Auntie Poulet. Krótko mówiąc – rzekomy plagiat.
Jak tłumaczą przedstawiciele firmy, w wypromowanie postaci Miss Cleo zainwestowano sto milionów dolarów – na domniemanym plagiacie Rockstar Games zarobiło natomiast ponad pół miliarda. Co więcej, „poszkodowani” zwracają uwagę na fakt, że Rockstar nadal zarabia na tej postaci – wszak Grand Theft Auto: Vice City wciąż można nabyć, choćby w rozmaitych bundle'ach. Na swoją obronę twórcy Miss Cleo mają również to, że chcą wyłącznie dbać o bezpieczeństwo swojej własności intelektualnej – nic poza tym.

A co na to deweloperzy? Cóż, oficjele Rockstara stwierdzają bez ogródek, że przedstawione powyżej zarzuty są „absurdalne”, toteż bez strachu zamierzają bronić się w sądzie.
Mając w pamięci aferę związaną z pozwem złożonym przez Lindsey Lohan, który ostatecznie został oddalony, śmiało można stwierdzić, że działania Psychic Readers Network są skazane na niepowodzenie. Z drugiej strony… kto wie? Wszak niezbadane są wyroki sprawiedliwości… Inna sprawa, że koncepcja stojąca za pomysłem pracowników Rockstar Games najpewniej miała na celu ośmieszenie trendów panujących w mediach, z czego przecież od lat słyną twórcy serii Grand Theft Auto.
Więcej:„Gracze są samolubni”. Chris Avellone o tym, dlaczego Planescape: Torment stał się hitem
GRYOnline
Gracze
Steam
20

Autor: Krystian Pieniążek
Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.