Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 kwietnia 2021, 17:24

Ultimate Games dzieli się dosyć... interesującymi wynikami sprzedaży

Polska firma Ultimate Games udostępniła popremierowe wyniki sprzedażowe kilku gier wydanych niedawno na Nintendo Switch. Liczby są dość… interesujące.

Ultimate Games, założona w 2015 roku w Warszawie spółka, którą możecie kojarzyć jako wydawcę takich tytułów jak Ultimate Fishing Simulator 2 czy Earthworms, jakiś czas temu zajęła się publikowaniem gier na konsolę Nintendo Switch. Zgodnie ze swoją nową polityką, firma przekazała dziś do informacji publicznej popremierowe dane sprzedażowe kilku produkcji, które ukazały się na sprzęt od „Wielkiego N” pod jej banderą.

Chcielibyśmy, aby wszyscy wydawcy tak chętnie dzielili się osiąganymi wynikami. Tylko… no, dość powiedzieć, że prezes UG Mateusz Zawadzki i jego spółka nie mają powodu do świętowania. Pięć tytułów, których liczbę sprzedanych kopii poznaliśmy, rozeszły się w sumie w nakładzie 1340 sztuk. Szczegółowe dane znajdziecie poniżej.

Tytuł gry

Data premiery na Switchu

Liczba sprzedanych kopii

Gallic Wars

28 marca 2021

720 szt.

Storm Tale

31 marca 2021

220 szt.

Cyber Taxi

5 kwietnia 2021

250 szt.

Gold Digger

25 marca 2021

110 szt.

Angry Golf

23 marca 2021

40 szt.

Wydawanie gier na Nintendo Switch (i nie tylko) ma być elementem nowej strategii firmy, wdrożenie której umożliwiła jej stabilna sytuacja finansowa. Do tej pory Ultimate Games realizowało kilka premier w ciągu jednego miesiąca i koncentrowało się na mniejszych produkcjach. Wraz z początkiem 2021 roku większy nacisk położono na bardziej precyzyjny dobór tytułów do publikacji, aby w katalogu firmy znalazły się także większe gry. Czy to jest właściwe? Mateusz Zawadzki wydaje się nie mieć wątpliwości (via Parkiet.com):

Działalność naszego studia koncentruje się na portowaniu i wydawaniu gier na konsole Nintendo Switch oraz Xbox One. Taką strategię realizujemy konsekwentnie od dwóch lat. W pierwszych trzech kwartałach mijającego roku segment dystrybucji gier na konsole wygenerował łącznie ponad 60 proc. przychodów netto ze sprzedaży naszej spółki. (…) Działalność w zakresie portowania gier to obecnie najważniejszy segment w modelu biznesowym naszej firmy. Przygotowując projekty w tym zakresie, osiągamy wzrosty na poziomie kilkuset procent przychodów rok do roku.

W najbliższym czasie mają zostać ujawnione wyniki sprzedażowe kolejnych dwóch gier, za których rozpowszechnianie odpowiedzialna jest firma Ultimate Games – wydanej w Japonii switchowej wersji Cooking Simulator oraz dostępnej na PlayStation 4 edycji Car Demolition Clicker. Nam pozostaje życzyć, aby polska firma mogła się wtedy pochwalić większymi liczbami.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej