Sklep Epic Games Store ujawnił wymagania sprzętowe pecetowych wersji gier Detroit: Become Human, Heavy Rain oraz Beyond: Dwie Dusze. Możecie więc sprawdzić, jak poradzi sobie Wasz sprzęt z produkcjami studia Quantic Dream.

Po niedawnym ogłoszeniu pecetowych wydań produkcji studia Quantic Dream przyszła pora na konkrety dotyczące tych wersji. W sklepie Epic Games Store pojawiły się informacje na temat wymagań sprzętowych gier Heavy Rain, Beyond: Dwie Dusze oraz Detroit: Become Human. Minimalna specyfikacja jest identyczna dla wszystkich trzech tytułów i raczej nikomu nie spędzi snu z powiek: do zabawy ma wystarczyć GeForce GTX 660, procesor Intel Core i5-2400 oraz 4 GB pamięci RAM. Jedyną różnicą są biblioteki programistyczne: Heavy Rain i Beyond: Dwie Dusze skorzystają z DirectX 11, natomiast Detroit: Become Human zrobi użytek z API Vulkan.

Niestety, rekomendowane wymagania sprzętowe znacząco podnoszą poprzeczkę: cała trójka ma potrzebować m.in. 12 GB RAM-u oraz karty grafiki GeForce GTX 1080. W przypadku Heavy Rain jest to o tyle dziwne, że tytuł pierwotnie ukazał się ponad dziewięć lat temu na znacznie słabszym PlayStation 3. Co prawda, wydanie na PS4 z 2016 roku nieco podrasowało oprawę wizualną, ale nie zmienia to faktu, że różnica pomiędzy minimalnym a zalecanym sprzętem jest drastyczna. Nasuwa się więc podejrzenie, że owa specyfikacja może dotyczyć płynnej gry w rozdzielczości 4K, ale to tylko domysły. Zwraca też uwagę brak informacji o potrzebnym miejscu na dysku twardym, tak więc powinniśmy się spodziewać zaktualizowania wymagań przed premierą tych produkcji. Na razie nie znamy dokładnej daty debiutu żadnej z nich, ale mają się one ukazać na PC „wkrótce”.

GRYOnline
Gracze
Steam
26

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).