Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 maja 2012, 21:17

autor: Michał Kułakowski

Ubisoft odnotowuje wzrost zysków i przepowiada przyszłość konsol nowej generacji

Według najnowszego raportu finansowego firmy Ubisoft, spółka odnotowuje znaczący wzrost zysków i sprzedaży swoich produkcji. Przy okazji publikacji tych danych, prezes spółki Yves Guillemot wypowiada się na temat dużych oczekiwań, jakie wiąże z konsolami nowej generacji. Jego zdaniem, będą one między innymi znacznie bardziej zespolone z internetem i usługami społecznościowymi.

Ubisoft odnotowuje wzrost zysków i przepowiada przyszłość konsol nowej generacji - ilustracja #1

Zamykający rok fiskalny raport finansowy przygotowany przez firmę Ubisoft, przynosi wyjątkowo dobre informacje dla posiadaczy akcji francuskiego koncernu. Według opublikowanych danych, zyski przedsiębiorstwa, w okresie od 31 marca 2011 do 31 marca 2012, wyniosły 37,4 miliona euro. Łączna wartość sprzedanych w tym czasie tytułów to 1,06 miliarda euro, z czego 483 milionów przypadło na produkcje z sektora casualowego. O imponujące 110% wzrosła natomiast sprzedaż gier w dystrybucji cyfrowej. Mimo nie najlepszej koniunktury w branży, Ubisoft spodziewa się dalszego wzrostu zysków w tym roku. Szefowie firmy podkreślają rosnące znacznie sprzedaży elektronicznej, wiążąc duże nadzieje z powiązanym z usługami sieciowymi Ghost Recon: Future Soldier oraz premierami ponad 15 nowych tytułów, które trafią na wszystkie główne platformy za pośrednictwem dystrybucji cyfrowej.

W raporcie znajdziemy również wypowiedź prezesa Ubisoftu Yves Guillemota, który stwierdza, że konsole nowej generacji pozwolą jego przedsiębiorstwu osiągnąć wyższe zyski, dzięki ich silniejszemu zespoleniu z internetem i mediami społecznościowymi. Jego zdaniem, przyczyni się to tym samym do upowszechnienia się na nich produkcji funkcjonujących dzięki modelowi free-to-play połączonemu z mikrotransakcjami. Liczy na to, że osiągnie on poziom popularności zbliżony do tego jaki obserwujemy dzisiaj na pecetach i platformach mobilnych.

Guillemot wspomina także o pozytywach płynących z modelu sprzedaży, który oparty jest na dystrybucji przedmiotów. Nie chodzi w tym przypadku tylko o wirtualne dobra, ale też o figurki lub innego rodzaju gadżety, zawierające specjalne kody, odblokowujące zawartość, taką jak nowe misje, bronie itd. Na tej zasadzie działa na przykład, wydana w tamtym roku, gra Skylanders: Spyro’s Adventure. Niedawno opublikowany zwiastun Rayman: Legends na Wii U, sugerujący możliwość używania plastikowych figurynek w czasie rozgrywki, pokazuje nam, że Ubisoft już podąża drogą nakreśloną przez prezesa. Poza Raymanem, francuski koncern przygotowuje także wiele innych produkcji na Wii U. Wszystko wskazuje więc na to, że właśnie na nowej konsoli japońskiego giganta, twórcy i deweloperzy przetestują rozwiązania mogące znaleźć się w grach, stworzonych z myślą o następcach Playstation 3 i Xboksa 360.