Twórcy Ghost of Yotei dostrzegli najsłabsze ogniwo Ghost of Tsushima i pozbyli się go. Wierzą, że „piękno gier z otwartym światem tkwi w eksploracji”
Twórcy Ghost of Yotei obiecują, że nadchodząca produkcja naprawi elementy, które były piętą achillesową Ghost of Tsushima.
Choć wydane w 2020 roku Ghost of Tsushima od studia Sucker Punch okazało się ogromnym sukcesem – zarówno w oczach graczy, jak i branżowych krytyków – twórcy gry są świadomi, że ich dzieło nie było pozbawione słabszych elementów.
W niedawnym wywiadzie dla serwisu Automaton współreżyserzy produkcji, Nate Fox i Jason Connell, otwarcie przyznali, że miała ona pewne problemy, szczególnie w zakresie tempa rozgrywki i projektu aktywności pobocznych.
Tsushima ma różne minigry, ale niestety niektóre z nich – zwłaszcza ta, w której podążasz za lisem do ukrytej świątyni – nie są zbyt urozmaicone i sprawiają wrażenie nudnych. Odczuliśmy to również na podstawie opinii graczy – wyjawił Fox.
Zespół Sucker Punch nie zamierza jednak powielać tych błędów w nadchodzącym Ghost of Yotei. Twórcy zaznaczyli, że tym razem minigry mają być bardziej zróżnicowane, co pozwoli uniknąć wrażenia monotonii.
Przygotowaliśmy różne scenariusze [dla minigier – dop. red.], które mogą przekroczyć oczekiwania graczy. Wierzymy, że piękno gier z otwartym światem tkwi w eksploracji, więc byliśmy zdeterminowani, aby zaoferować odbiorcom zróżnicowane doświadczenia.
Fox i Connell dodali również, że ich celem było stworzenie produkcji „która pozwala graczom kierować własnymi doświadczeniami” – dlatego też będziemy mieć pewien wpływ na to, w jakiej kolejności wyeliminujemy główne cele (choć nie wszystkie). Co jednak istotne, chociaż pod względem eksploracji Ghost of Yotei zostanie ulepszone względem poprzednika, sam świat w grze będzie – wedle zapewnień reżyserów – zbliżonych rozmiarów do tego, jaki widzieliśmy w pierwszej części.
Ghost of Yotei zadebiutuje 2 października 2025 roku wyłącznie na konsoli PlayStation 5.
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
- tytuły ekskluzywne
- action adventure
- Sony Interactive Entertainment
- Ghost of Tsushima (marka)
- PS5
Komentarze czytelników
montv2 Legionista
Coś mi ta gra śmierdzi miernością. I wydaje się że powtarzalne bieganie za lisem (które w jedynce nie było aż tak złe) będzie jej najmniejszym problemem. No ale zobaczymy, w jedynce bawiłem się nieźle.
TheFrediPL Generał
Uwielbiam jedynkę, ale do tej gry mam jakiś taki dystans, nie wiem do końca dlaczego, ale instynkt mi mówi że może wyjść średniak.
TheFrediPL Generał
MANTISTIGER Generał
Często tak bywa z kobietami w grach że w jednych grach na siłę są robione celowo brzydkie żeby zadwolić grupę odlklejoną od rzeczywistości.
NightGeisha Generał
Wiadomość Twórcy Ghost of Yotei dostrzegli najsłabsze ogniwo Ghost of Tsushima i pozbyli się go Pozbyli się fatalnego wyglądu żeńskiego protagonisty w następnej części?