Twórcy Ghost of Yotei dostrzegli najsłabsze ogniwo Ghost of Tsushima i pozbyli się go. Wierzą, że „piękno gier z otwartym światem tkwi w eksploracji”

Twórcy Ghost of Yotei obiecują, że nadchodząca produkcja naprawi elementy, które były piętą achillesową Ghost of Tsushima.

Kamil Kleszyk

21
Twórcy Ghost of Yotei dostrzegli najsłabsze ogniwo Ghost of Tsushima i pozbyli się go. Wierzą, że „piękno gier z otwartym światem tkwi w eksploracji”, źródło grafiki: Sony Interactive Entertainment.
Twórcy Ghost of Yotei dostrzegli najsłabsze ogniwo Ghost of Tsushima i pozbyli się go. Wierzą, że „piękno gier z otwartym światem tkwi w eksploracji” Źródło: Sony Interactive Entertainment.

Choć wydane w 2020 roku Ghost of Tsushima od studia Sucker Punch okazało się ogromnym sukcesem – zarówno w oczach graczy, jak i branżowych krytyków – twórcy gry są świadomi, że ich dzieło nie było pozbawione słabszych elementów.

W niedawnym wywiadzie dla serwisu Automaton współreżyserzy produkcji, Nate Fox i Jason Connell, otwarcie przyznali, że miała ona pewne problemy, szczególnie w zakresie tempa rozgrywki i projektu aktywności pobocznych.

Tsushima ma różne minigry, ale niestety niektóre z nich – zwłaszcza ta, w której podążasz za lisem do ukrytej świątyni – nie są zbyt urozmaicone i sprawiają wrażenie nudnych. Odczuliśmy to również na podstawie opinii graczy – wyjawił Fox.

Zespół Sucker Punch nie zamierza jednak powielać tych błędów w nadchodzącym Ghost of Yotei. Twórcy zaznaczyli, że tym razem minigry mają być bardziej zróżnicowane, co pozwoli uniknąć wrażenia monotonii.

Przygotowaliśmy różne scenariusze [dla minigier – dop. red.], które mogą przekroczyć oczekiwania graczy. Wierzymy, że piękno gier z otwartym światem tkwi w eksploracji, więc byliśmy zdeterminowani, aby zaoferować odbiorcom zróżnicowane doświadczenia.

Fox i Connell dodali również, że ich celem było stworzenie produkcji „która pozwala graczom kierować własnymi doświadczeniami” – dlatego też będziemy mieć pewien wpływ na to, w jakiej kolejności wyeliminujemy główne cele (choć nie wszystkie). Co jednak istotne, chociaż pod względem eksploracji Ghost of Yotei zostanie ulepszone względem poprzednika, sam świat w grze będzie – wedle zapewnień reżyserów – zbliżonych rozmiarów do tego, jaki widzieliśmy w pierwszej części.

Ghost of Yotei zadebiutuje 2 października 2025 roku wyłącznie na konsoli PlayStation 5.

Ghost of Yotei

Ghost of Yotei

PlayStation
Data wydania: 2 października 2025
Ghost of Yotei - Encyklopedia Gier
7.8

GRYOnline

6.9

Gracze

8.7

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Wybredni gracze są winni temu, że nowa gra akcji z elementami RPG zawiodła wydawcę, i to mimo wysokich ocen, jakie zebrało Blades of Fire

Następny
Wybredni gracze są winni temu, że nowa gra akcji z elementami RPG zawiodła wydawcę, i to mimo wysokich ocen, jakie zebrało Blades of Fire

Microsoft tymczasowo wycofuje się z podwyżki cen gier. Za The Outer Worlds 2 zapłacimy sporo mniej, choć wciąż dużo, a zwroty są już w drodze

Poprzedni
Microsoft tymczasowo wycofuje się z podwyżki cen gier. Za The Outer Worlds 2 zapłacimy sporo mniej, choć wciąż dużo, a zwroty są już w drodze

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl