Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 lipca 2025, 19:54

autor: Kamil Kleszyk

Twórcy Ghost of Yotei dostrzegli najsłabsze ogniwo Ghost of Tsushima i pozbyli się go. Wierzą, że „piękno gier z otwartym światem tkwi w eksploracji”

Twórcy Ghost of Yotei obiecują, że nadchodząca produkcja naprawi elementy, które były piętą achillesową Ghost of Tsushima.

Źródło fot. Sony Interactive Entertainment
i

Choć wydane w 2020 roku Ghost of Tsushima od studia Sucker Punch okazało się ogromnym sukcesem – zarówno w oczach graczy, jak i branżowych krytyków – twórcy gry są świadomi, że ich dzieło nie było pozbawione słabszych elementów.

W niedawnym wywiadzie dla serwisu Automaton współreżyserzy produkcji, Nate Fox i Jason Connell, otwarcie przyznali, że miała ona pewne problemy, szczególnie w zakresie tempa rozgrywki i projektu aktywności pobocznych.

Tsushima ma różne minigry, ale niestety niektóre z nich – zwłaszcza ta, w której podążasz za lisem do ukrytej świątyni – nie są zbyt urozmaicone i sprawiają wrażenie nudnych. Odczuliśmy to również na podstawie opinii graczy – wyjawił Fox.

Zespół Sucker Punch nie zamierza jednak powielać tych błędów w nadchodzącym Ghost of Yotei. Twórcy zaznaczyli, że tym razem minigry mają być bardziej zróżnicowane, co pozwoli uniknąć wrażenia monotonii.

Przygotowaliśmy różne scenariusze [dla minigier – dop. red.], które mogą przekroczyć oczekiwania graczy. Wierzymy, że piękno gier z otwartym światem tkwi w eksploracji, więc byliśmy zdeterminowani, aby zaoferować odbiorcom zróżnicowane doświadczenia.

Fox i Connell dodali również, że ich celem było stworzenie produkcji „która pozwala graczom kierować własnymi doświadczeniami” – dlatego też będziemy mieć pewien wpływ na to, w jakiej kolejności wyeliminujemy główne cele (choć nie wszystkie). Co jednak istotne, chociaż pod względem eksploracji Ghost of Yotei zostanie ulepszone względem poprzednika, sam świat w grze będzie – wedle zapewnień reżyserów – zbliżonych rozmiarów do tego, jaki widzieliśmy w pierwszej części.

Ghost of Yotei zadebiutuje 2 października 2025 roku wyłącznie na konsoli PlayStation 5.

Kamil Kleszyk

Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

więcej