Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 lipca 2025, 13:00

Mapa Ghost of Yotei: deweloperzy ujawniają, jak duży będzie świat gry w porównaniu do poprzednika i co zmieni się w otwartym świecie

Mapa w Ghost of Yotei będzie rozmiarowo zbliżona do tej z Ghost of Tsushima, ale twórcy zadbali o to, aby wrażenia płynące z eksploracji były zupełnie inne.

Źródło fot. Sony Interactive Entertainment
i

Nadchodzące Ghost of Yotei nie jest bezpośrednią kontynuacją Ghost of Tsushima, a akcja gry dzieje się w zupełnie innym regionie Japonii. Tym razem zamiast wyspy Cuszimy zwiedzimy okolice tytułowej góry Yotei, położonej na terenie dzisiejszego Hokkaido. Choć w rzeczywistości ten obszar jest znacznie większy niż wyspa znana z pierwszej części, w grze ich rozmiary będą do siebie zbliżone.

Rozmiar mapy i swoboda

Serwis GamePro rozmawiał o świecie Ghost of Yotei z dyrektorami kreatywnymi studia Sucker Punch: Nate’em Foxem i Jasonem Conellem. Twórcy zdradzili, że rozmiar mapy pozostanie mniej więcej taki sam jak w poprzedniej odsłonie. Zadbano jednak o to, by świat sprawiał wrażenie znacznie większego niż w GoT i oferował zupełnie nowe wrażenia podczas eksploracji.

Jest porównywalny [mapa Ghost of Yotei ze światem Ghost of Tsushima pod względem wielkości – dop. red.]. Jest bardzo, bardzo zbliżony. Poświęciliśmy dużo czasu, aby sprawić, że świat będzie się wydawał ogromny, zwłaszcza gdy traficie na te wielkie, otwarte obszary. Take właśnie wrażenie odnieśliśmy, kiedy odwiedziliśmy Hokkaido – to ogromne, rozległe miejsce z imponującymi górami. Jest zupełnie inne niż Cuszima. Dlatego tak ważne było dla nas, żeby świat wydawał się wielki, nawet jeśli chcemy mieć mniej więcej tę samą powierzchnię.

Warto przypomnieć, że mapa w Ghost of Tsushima ma powierzchnię około 30 kilometrów kwadratowych. Nie jest więc przesadnie duża w porównaniu z wirtualnymi światami w innych sandboxach i tak samo będzie w przypadku Ghost of Yotei. Kluczowa ma być przyjemność płynąca z eksploracji. W tym przypadku twórcy chcą oddać graczom jak największą swobodę, choć nie aż tak dużą, jak np. w Elden Ringu.

Twórcy podkreślają, że uwielbiają wolność i ma ona dla nich duże znaczenie. Z tego powodu w Ghost of Yotei znacząco zmieniono m.in. podejście do opowiadania historii (o czym deweloper wspominał w poprzednich wywiadach). Zamiast klasycznych liniowych zadań gracze będą mogli swobodnie eliminować kluczowych antagonistów – choć nie wszystkich, bo fabuła ostatecznie ma łączyć się w zgrabną całość.

Kochamy wolność. Uwielbiamy, gdy gracze mają swobodę w tym, jak eksplorują świat, i pragnęliśmy jeszcze bardziej to rozwinąć w tej grze. Chcieliśmy dać naszym graczom większą swobodę wyboru – jak podejdą do historii zemsty, jak będą zdobywać broń, od kogo ją dostaną i w jakiej kolejności będą to robić.

Ghost of Yotei zadebiutuje 2 października wyłącznie na konsoli PlayStation 5. Niewykluczone, że z czasem tytuł zadebiutuje także na PC.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej