Twórcy cyklu The Elder Scrolls pracują nad wielką grą RPG

Kilku twórców pierwszych części serii The Elder Scrolls – Ted Peterson, Julian LeFay oraz Vijay Lakshman – pracuje nad grą RPG z olbrzymim otwartym światem.

Bartosz Świątek

Twórcy cyklu The Elder Scrolls pracują nad wielką grą RPG.
Twórcy cyklu The Elder Scrolls pracują nad wielką grą RPG.

W SKRÓCIE:

  1. twórcy pierwszych części The Elder Scrolls pracują nad nową grą RPG z wielkim, otwartym światem;
  2. produkcja bazuje na założeniach zbliżonych do TES: Daggerfall i TES: Arena.

Jeden z twórców pierwszych dwóch odsłon serii RPG The Elder Scrolls Ted Peterson – pracuje nad grą będącą „duchowym spadkobiercą” tamtych produkcji. Dzieło będzie nosiło tytuł The Wayward Realms. W jego powstanie zaangażowanych jest także kilku innych doświadczonych deweloperów Bethesdy – Julian LeFay oraz Vijay Lakshman. Informacja pojawiła się w wywiadzie przeprowadzonym z Tedem Petersonem przez youtubera ESO.

Warto zaznaczyć, że omawiany deweloper stworzył m.in. sporą część tzw. lore’u pierwszych odsłon The Elder Scrolls. Był też zaangażowany w opracowanie postaci daedryczengo księcia Sheogoratha (co ciekawe, imię tego bóstwa podobno jest nawiązaniem do pełnego imienia omawianego twórcy – Theodore’a Petersona).

The Wayward Realms powstaje w oparciu o założenia, na których bazowały The Elder Scrolls: Arena oraz The Elder Scrolls II: Daggerfall, ale z zastosowaniem współczesnej technologii oraz usprawnień typu quality of life. Otrzymamy olbrzymi świat do eksploracji, który będzie się składał z setek wysp (jedną z kluczowych cech ma być przy tym „realistyczna skala” środowiska gry – twórcy określają swoje dzieło mianem Grand RPG). Uniwersum ma być pełne odmiennych frakcji wchodzących ze sobą w różnorakie relacje. Ważną rolę mają odgrywać również wybory podejmowane przez gracza oraz ich konsekwencje.

  1. The Wayward Realms – strona oficjalna
The Wayward Realms

The Wayward Realms

PC
wczesny dostęp

Data wydania: grudzień 2025 Wczesny dostęp

Informacje o Grze
Przed premierą
8
graczy czeka na grę.
Czekasz?
Podobało się?

98

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2021-01-31
19:26

Vociferus99 Pretorianin

Vociferus99

Kolejny OLBRZYYYYMI otwarty świat? Nie lepiej naprawdę jakoś zmienić to podejście np. stawiając na otwarty acz niewielki obszar, za to z dopracowanymi lokacjami pełnymi sekretów, ukrytych dróg czy fragmentów historii, gdzie eksploracja sowicie nagradza? Nie będę pewnie pierwszym, który jako jeden z dobrych przykładów poda większość gier Pyrania Bytes, w których to pierwszy Risen spełniał te kryteria najlepiej.

"Fallout 4" był jaki był (zależy też dla kogo) jednak nie mogę się oprzeć wrażeniu że eksploracja po mniejszym terenie niż w trójce pozwoliła bardziej zróżnicować lokacje - ruiny Bostonu, morze blasku, przedmieścia, dzicze, nadbrzeże, uprzyjemniając zwiedzanie nawet bez celu. Dodatek "Far Harbor", który był jeszcze mniejszy tylko mnie w tym utwierdził. Będąc już przy Bethesdzie - dodatek Dragonborn do Skyrima także eksplorowało się zacniej niż część kontynentalną z podstawki. Zamiast zawalać się questami z całej wyspy, zakończenie jednego czasem aktywowało drugi jako jego konsekwencję. Były też bardziej scentralizowane jako wewnętrzne sprawy wyspy Solstheim - trochę jak w "Disco Elysium" aczkolwiek nie do tego stopnia.

"AC Vallhalla" był grą sporą, ale i tak mniejszą od Odyssey. Dzięki temu, iż nie miałem już zawalonego dziennika sklonowanymi side-questami co drugi zakręt gra skorzystała i już udało mi się znaleźć głosy twierdzące podobnie do mnie. Ogólne zmniejszenie tej gry z serii wyszło jej na dobre.

Z mniej znanych mogę wymienić indyka "Pine" papugującego Zeldę zawierającego pięć biomów oraz wirtualny ekosystem z określonymi dla każdego klimatu florą i fauną. Cała mapa była odpowiedniej wielkości, a nasze możliwości poruszania się po nim były naprawdę spore. Do tego jeszcze plemiona cały czas wchodzące ze sobą w mniej lub bardziej destruktywne interakcje.

Każda następna gra, która choćby zaryzykowała zerwanie z tym głupim trendem na manię wielkości wg. mnie skorzystała na tym. Najlepsze otwarte światy to niewielkie otwarte światy. Prove me wrong.

Komentarz: Vociferus99
2021-01-31
19:39

kaagular Generał

A jak jakieś studio z księżyca może zrobić kolosalną grę w najtrudniejszym (imo) do zrobienia gatunku? Immersja, fabuła, questy poboczne, mechaniki, lore, grafika i inne takie akurat wymagają ogromnej ilości roboczogodzin. To nie StardewValley.
Oni szukają wolontariuszy do wszystkiego oprócz koncepcji. Bez jaj xd

Komentarz: kaagular
2021-01-31
20:19

tynwar Senator

pomysl nawet spoko, byleby mapy byly unikatowe, tak jak i swiaty. ogolnie im bardziej unikatowe mapy i swiaty tym lepiej.

Komentarz: tynwar
2021-01-31
23:29

zanonimizowany1132483 Centurion

😂

Let me guess.. Fallout 69? xD

Komentarz: zanonimizowany1132483
2021-02-01
13:04

bullgod Pretorianin

Dla tych, którzy przywołują Fallouta 76 warto dodać, że wszyscy wspomniani w artykule twórcy nie są częścią Bethesdy i jeśli dobrze kojarzę, ostatnią grą, nad którą pracowali był Morrowind, więc wyluzujcie.

Komentarz: bullgod

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl