Twórcy Battlefielda 6 zdradzili, w jaki sposób udało im się osiągnąć tak zaawansowaną destrukcję otoczenia. Kluczowym czynnikiem było porzucenie konsol poprzedniej generacji.
Nieodłącznym elementem serii Battlefield jest imponująca destrukcja otoczenia. Wiemy, że w nadchodzącej „szóstce” prezentuje się ona o niebo lepiej niż we wcześniejszym BF2042. Twórcy zdradzili, jaki był jeden z ważniejszych czynników, który pozwolił im osiągnąć taki efekt końcowy.
Serwis PC Gamer miał okazję porozmawiać z deweloperami ze studiów EA DICE oraz Criterion. Wspomnieli oni m.in. o tym, że największymi inspiracjami dla BF6 były BF3 i BF4, co w sumie wiemy już od dawna, a także wypowiedzieli się na temat destrukcji otoczenia. Dyrektor techniczny gry, Christian Buhl, wyjaśnił, dzięki czemu prezentuje się ona tak dobrze.
Być może jedyną magiczną sztuczką jest to, że nie korzystamy już z PS4 ani Xbox One. Podnieśliśmy więc niejako podstawowy poziom tego, czym dysponujemy, jeśli chodzi o pamięć i szybkość procesora, a oczywiście podniesienie tego poziomu pomaga ogólnie w poprawie wydajności. W końcu nie próbujemy już sprawić, by gra działała na przykład na PS4.
Konsole poprzedniej generacji mają już na karku ponad 12 lat, więc nic dziwnego, że porzucenie ich było niczym pozbycie się kuli u nogi. Twórca zaznaczył jednak, że wciąż wymagało to od deweloperów mnóstwa pracy. Dodał, że istotnym faktem jest korzystanie z silnika Frostbite, który został stworzony z myślą o serii Battlefield – czyli o jak najlepszej destrukcji otoczenia.
Poza [podniesieniem poprzeczki – dop. red.] to po prostu mnóstwo pracy. To testowanie gry, testowanie destrukcji, optymalizowanie różnych obszarów. Używamy oczywiście silnika Frostbite, a Frostbite został w zasadzie stworzony dla Battlefielda. Został zbudowany z myślą o destrukcji. I te elementy są kluczową częścią tego silnika.
Battlefield 6 zadebiutuje 10 października na PC oraz konsolach PS5 i XSX/S. Dokładne godziny znajdziecie w naszej poprzedniej wiadomości. Warto wspomnieć, że twórcy przygotowali ponad 200 zmian w premierowej aktualizacji, a część z nich została już ujawniona.
Ponadto poniżej znajdziecie zaktualizowane wymagania sprzętowe, uzupełnione o ustawienia „Ultra++”. Pamiętajcie, że do grania w BF6 konieczne jest również włączenie funkcji TPM 2.0 i bezpiecznego rozruchu oraz obsługa HVCI i VBS.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).