Twórcy Baldur's Gate 3 muszą ograniczyć wsparcie dla modów na konsolach, ponieważ niektórzy gracze używają ponad 100 jednocześnie
Istnieją gracze, którzy potrafią uruchomić ponad 100 modów w Baldur's Gate 3 w tym samym czasie. Niestety może to być źródłem problemów technicznych na konsolach, więc wprowadzono limit.

Gracze korzystający z modów w grze Baldur’s Gate 3 niech lepiej sprawdzą, ile z nich mają aktualnie aktywnych. Larian Studios zdecydowało się na wprowadzenie ograniczenia jednocześnie włączonych modyfikacji. Dotyczy to jednak tylko graczy konsolowych i trzeba przyznać, że limit jest dość wysoki
Tylko 100 modów na konsolach
Duży zbiór poprawek do Baldur’s Gate 3 wprowadził jakiś czas temu długo oczekiwaną obsługę modyfikacji. Jak informują twórcy gry, niektórzy gracze postanowili dość mocno spersonalizować swoją rozgrywkę, instalując nawet trzycyfrowe liczby modów. O ile nie byłoby to problemem na PC, konsole dysponują nieco bardziej ograniczoną pamięcią dla wgrywania dodatkowych danych gry (z reguły ok. 1 GB). Dlatego ten krok, choć być może niełatwy, był konieczny, aby zminimalizować ryzyko wystąpienia problemów z działaniem na PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

Mody stały się bardzo popularne wśród graczy, a niektórym z nich jak widać trudno było znaleźć umiar. Limit stu modyfikacji wydaje się jednak dość obszerny, myślę, że raczej większości nie będzie on sprawiał problemu. Ktoś, kto miał więcej modyfikacji aktywnych, może mieć teraz kłopot z załadowaniem save’a.
Twórcy pracują jednak nad rozwiązaniem. Gracze komputerowi współpracujący z konsolowymi w crossplayu muszą pamiętać o tym limicie, wszak wszyscy uczestniczy rozgrywki muszą mieć włączone te same mody.
Cóż, nie ma się co obrażać, wiele gier działających na konsolach ma podobne ograniczenia. Dla przykładu w grze SnowRunner niektóre modyfikacje występują w dodatkowej, specjalnej wersji tylko dla konsol. Są one znacznie odchudzone, aby zajmować mniej megabajtów, dzięki czemu w ogóle można je zainstalować mając już inne mody. W tym przypadku niektóre prace fanów potrafią zajmować grubo ponad pół gigabajta, więc jest to istotne.
Więcej:Koniec z popularnym trikiem z bombą w CS2. Valve właśnie go znerfiło