Larian Studios nie zapomina o technicznych szlifach swojego hitu. Do Baldur's Gate 3 trafił właśnie nowy hotfix, który powinien poprawić komfort zabawy na konsolach oraz Steam Decku.
Larian Studios dba o to, by w Baldur’s Gate 3 grało się płynnie niezależnie od platformy. Najnowsza aktualizacja (hotfix o numerze #35) to zestaw poprawek technicznych, na które czekali zwłaszcza gracze konsolowi i użytkownicy sprzętu przenośnego Valve.
Głównym celem łatki jest poprawa stabilności. Na PS5 wyeliminowano irytujący błąd powodujący zamrożenie ekranu po naciśnięciu L2. Posiadacze Xbox Series X/S nie powinni już doświadczać crashy podczas sesji multiplayer (zarówno jako host, jak i klient).
Spory prezent otrzymali użytkownicy Steam Decka. Domyślny upscaling przestawiono z FSR 1 na FSR 2.2, co przełoży się na ostrzejszy obraz. Do tego dochodzi naprawa obsługi zewnętrznych kontrolerów, usunięcie błędu przy zapisie gry (po craftingu) oraz szybsze czasy ładowania. Dodatkowo posiadacze kart Nvidia na PC mogą liczyć na lepsze zarządzanie pamięcią VRAM.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Piotr Doroń
Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.