Twórcy Avowed chcą przetrwać 100 lat w branży RPG. Ich przepis na długowieczność składa się z dwóch składników

Przedstawiciele Obsidian Entertainment – twórcy Avowed, którzy dali nam takie hity, jak Fallout: New Vegas i Pillars of Eternity – przyznali, że mają nadzieję iż firma przetrwa jeszcze wiele dziesięcioleci. Deweloperzy wiedzą nawet, jak ten plan zrealizować.

Kamil Kleszyk

Twórcy Avowed chcą przetrwać 100 lat w branży RPG. Ich przepis na długowieczność składa się z dwóch składników, źródło grafiki: Xbox Game Studios.
Twórcy Avowed chcą przetrwać 100 lat w branży RPG. Ich przepis na długowieczność składa się z dwóch składników Źródło: Xbox Game Studios.

Podczas branżowej konferencji D.I.C.E. Summit, której tematem przewodnim był zrównoważony rozwój, wiceprezes ds. operacyjnych studia Obsidian Entertainment, Marcus Morgan, i wiceprezes ds. rozwoju, Justin Britch, przyznali, że chcą, aby firma dotrwała do swoich setnych urodzin (via PCGamer). Jest to nie lada wyzwanie, gdyż twórcy Fallout: New Vegas, Pillars of Eternity i Avowed istnieją na rynku dopiero 22 lata, ale przedstawiciele Obsidianu mają pomysł, jak ten cel zrealizować.

Jednym z fundamentów trwałości firmy jest pozostanie „skromnym i doinwestowanym”. Oznacza to, że firma cały czas będzie na tyle mała, aby każdy pracownik coś znaczył. Morgan i Britch zdradzili nawet, że w ostatnich latach rozważali otwarcie wielu międzynarodowych filii, ale ostatecznie zdecydowali się na utrzymanie dotychczasowej formy działalności.

Kolejnym elementem, który ma pozwolić utrzymać stabilność Obsidianu, jest inwestowanie w konkretny projekt przy założeniu, że będzie on „łagodnym sukcesem”, a nie hitem. W tym miejscu warto przytoczyć przykład Dragon Age: The Veilguard, które nie sprostało oczekiwaniom Electronic Arts, co następnie doprowadziło do redukcji etatów w BioWare.

Podczas podsumowania wiceprezes ds. rozwoju porównał studio do starego Volkswagena busa, którego bagażnik jest stale uzupełniany o nowe narzędzia, i przyznał, że studio Obsidian będzie w gruncie rzeczy robiło to, co do tej pory, „nie próbując agresywnie rosnąć, powiększać zespołu ani tworzyć superdochodowych gier”.

Warto wspomnieć, że w przeszłości firma Obsidian Entertainment również musiała się mierzyć ze zwolnieniami, ale jej sytuacja uległa poprawie, po tym jak przeszła ona pod skrzydła Microsoftu. Zespół nie ucierpiał nawet podczas zeszłorocznej fali zwolnień w szeregach giganta z Redmond.

Avowed

Avowed

PC Xbox
po premierze

Data wydania: 18 lutego 2025

Informacje o Grze
7.2

GRYOnline

4.6

Gracze

7.7

Steam

8.1

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
8
9
16
22
23

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2025-03-05
15:35

Marcer Legionista

"Przedstawiciele Obsidian Entertainment – twórcy Avowed, którzy dali nam takie hity, jak Fallout: New Vegas i Pillars of Eternity".
Początek artykułu i kłamstwo. Wystarczy tylko wpisać tytuły obu gier z dopiskiem credits. Wtedy okazuje się, że twórcy Avowed nie dali nam Fallout NV. To są zupełnie inni ludzie, tylko nazwa firmy jest ta sama.

Komentarz: Marcer
2025-02-17
08:29

Lev4123 Legionista

,,studio Obsidian będzie w gruncie rzeczy robiło to, co do tej pory, „nie próbując agresywnie rosnąć, powiększać zespołu ani tworzyć superdochodowych gier”.

Skoro macie takie założenia, to wyceniajcie swoje gry na 100zł, a nie 400zł.

Komentarz: Lev4123
2025-02-16
21:17

Jaya Generał

Wczoraj oglądałem filmik na Prime Video o Outer World's. Nie czuję, żeby im to wyszło, tego typu pomysły fabularne gwarantują śmierć marki i w sumie mam wrażenie, że ich pisanie pomysłów do gier jakoś szczególnie od tego filmu krótkometrażowego jakoś nie odstaje. Zbyt bardzo lubią poruszać jak dla mnie "bezsens", niepotrzebną, przesadzoną abstrakcję, .... również jakbym miał sobie przypomnieć Las Vegas, też coś tam delikatnie poszło nie tak, a już na pewno miałem wrażenie, że gra się stała liniowa, klaustrofobiczna, podobna do Outer Worlds.

Komentarz: Jaya
2025-02-16
03:18

boy3 Legend

😂

Tyrrany w żadnym wypadku nie jest lepsze od pillarsów xD

Gameplayowo PoE2>Tyrrany>PoE1

Fabularnie Poe 1> Poe2 > Tyrrany

Komentarz: boy3
2025-02-16
02:40

Szlugi12 Senator

Szlugi12

Mam tak samo, zresztą Rock Alone go podsumował ładnie i zjadł go na śniadanie :)

Komentarz: Szlugi12

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl