RPG GreedFall 2: The Dying World otrzymało niewielką aktualizację. Hotfix 0.1.1 naprawia trochę błędów i przynosi parę usprawnień. Na lepszy system walki musimy jednak jeszcze poczekać.
 
Hotfix 0.1.1 do gry GreedFall 2: The Dying World jest już dostępny. Pełną listę wprowadzonych zmian znajdziecie na Steamie.
Powiedzieć, że wrześniowa premiera we wczesnym dostępie następcy GreedFall była niezbyt udana, to jakby nic nie powiedzieć. Debiut GreedFall 2: The Dying World to była po prostu porażka.
Fani „jedynki” już na starcie narzekali na liczne problemy techniczne następcy i niekorzystne zmiany w mechanikach gry względem pierwowzoru. Jako główne mankamenty gracze wymieniali fatalną optymalizację, problemy z AI oraz kiepski system walki. W szczególności ten ostatni, statyczny i oparty na aktywnej pauzie, opisywano jako nudny, niesatysfakcjonujący i zwyczajnie nieudany – ten stary wypadał znacznie lepiej.
Nie dziwi więc, że deweloperzy ze studia Spiders dość szybko zareagowali na krytykę i zapowiedzieli zmiany. Na pierwszy ogień miał pójść system walki, edytor postaci i „drobne” zmiany w AI.
Dziś do GreedFall 2: The Dying World został zapowiedziany hotfix 0.1.1, który ukaże się w nadchodzącym tygodniu. Jak podkreślili twórcy w notce na Steamie, poprawki i ulepszenia, które wprowadzi najnowsza aktualizacja, zostały opracowane „na podstawie Waszych [graczy] komentarzy”. Od razu jednak zaznaczę – nie ma tego zbyt wiele.
Niestety powrotu do systemu walki z pierwszego GreedFall nie będzie. Deweloperzy zapewniają jednak, że ten obecny zostanie gruntownie przebudowany. Pierwsze zmiany będą dotyczyły:
Twórcy poinformowali jednak, że tego typu „głębokich” zmian w aspekcie systemu walki możemy się spodziewać dopiero w przyszłości. Jedyne usprawnienie w tej kwestii, jakie przyniesie hotfix 0.1.1, będzie dotyczyło celowania w trakcie potyczek. Podobnie rzecz się ma z interfejsem, który nasz recenzent nazwał „nieczytelnym i brzydkim” – w notatce na Steamie można przeczytać tylko, że ma on być „stopniowo ulepszany”.
W dodatku na lepszą optymalizację również przyjdzie nam jeszcze poczekać. Na ten moment deweloperzy przygotowali w zamian poradnik dla osób doświadczających znacznych spadków klatek na sekundę, który powinien im pomóc odpowiednio skonfigurować ustawienia.
 
Data wydania: 24 września 2024 Wczesny dostęp
GRYOnline
Gracze
Steam
0

Autor: Michał Harat
Ukończył filologię polską ze specjalnością dziennikarską na UG. W grach zakochał się w wieku 4 lat, kiedy starszy kuzyn włączył mu zakurzonego Pegasusa. Pierwszy tytuł – Wolfensteina 3D – przeszedł w piwnicy swojego kumpla z zerówki (jego ojciec trzymał tam przestarzałego peceta). Dziś gra już niemal wyłącznie na konsolach, głównie na Switchu i PlayStation, ale ma też sporo retrosprzętu, na którym nadrabia to, co go ominęło za dzieciaka. O każdej produkcji soulsborne mówi, że „to dobra gra, być może najlepsza”. W wolnym czasie czyta książki, które nikogo nie interesują i chodzi na siłownię. Jest fanem mangi Berserk i filmów od wytwórni A24.