Twórca PUBG prezentuje system generacji świata; nowy projekt może być czymś wielkim
Twórca PUBG zaprezentował techniczne demo swojego nowego projektu. Pokazuje ono, jak wyglądać może świat w nadchodzącym prologue.

- Brendan Greene podzielił się nagraniem z technicznego dema swojej nowej gry.
- Prezentuje ono rozległy świat o wymiarach 64x64 km.
- Świat został wygenerowany automatycznie przez AI.
Kilka miesięcy temu sieć obiegła informacja, że twórca PUBG opuścił szeregi firmy Krafton, wydawcy gry. Brendan Greene postanowił bowiem w pełni skupić się na działaniach swojego własnego studia o nazwie PlayerUnknown Productions. Od kilku lat pracuje ono nad eksperymentalną grą o nazwie prologue.
Z czasem deweloper zdradził, że produkcja ta ma być nowatorskim tytułem przenoszącym graczy do olbrzymiego otwartego świata o niespotykanej do tej pory skali. Za jego projekt odpowiadać ma zaś AI, które automatycznie wygeneruje mapę, a następnie wypełni ją dodatkową zawartością. Sztuczna inteligencja miałaby się przy tym uczyć tworzenia coraz lepszych światów, dzięki czemu nie byłyby one jedynie rozległymi i pustymi makietami.
Oczywiście założenia te brzmią bardzo ambitnie, lecz mogą budzić wątpliwości wśród niektórych graczy. W końcu Greene nie jest pierwszym twórcą, który obiecuje, że jego dzieło będzie prawdziwą rewolucją. Deweloper podzielił się jednak na Twitterze filmem, który może wzbudzić nadzieję, że za górnolotnymi deklaracjami rzeczywiście kryje się interesujący i możliwy do zrealizowania pomysł.
Powyższy materiał to nagranie z technicznego dema pochodzącego jeszcze z początku 2021 roku. Jak widać już wtedy AI zaprojektowane przez PlayerUnknown Productions było w stanie wykreować naturalnie wyglądający świat o wymiarach 64x64 km. Olbrzymia mapa wypełniona jest lasami i wzgórzami, które kuszą, by je eksplorować. Pytanie tylko, czy rzeczywiście kryją się w nich ciekawe, mniejsze lokacje.
Należy przy tym pamiętać, że od tego czasu AI stworzone przez studio Greene’a najprawdopodobniej przeszło wiele modyfikacji i poprawek. Możliwe więc, że aktualnie efekty pracy sztucznej inteligencji są jeszcze lepsze. Przekonamy się o tym jednak dopiero, gdy twórcy podzielą się większą ilością materiałów z gry.

Komentarze czytelników
AUTO6 Generał

Bardzo czekam na "Prologue", Greene ma nosa do nowych pomysłów i innowacji w grach, a w dobie odgrzewanych kotletów AAA tego graczom właśnie najbardziej potrzeba.
Czuję też, że już dziś twórcy dużych map w grach korzystają z pomocy sztucznej inteligencji która generuje teren, a graficy tylko te mapy modyfikują i przerabiają (robienie wszystkiego od zera "ręcznie" to byłaby bowiem kupa dodatkowej roboty).
Koniu221 Centurion
Jak widzę te zapewnienia twórców o ogromnym otwartym świecie, którego jeszcze nie było, to od razu studzi się mój zapał. O wiele lepiej zrobić mniejszy świat, ale z ciekawymi, różnorodnymi aktywnościami.
zanonimizowany1255967 Generał
Ale tam jest jedynie na całym terenie taki sam las, to dość prosty algorytm, teren z perlin noise, drzewka z discs sampling a detale wstawiane losowo z jakieś listy
No man sky i Minecraft go prześcigają po wielokroć
Shadoukira Generał

Ciekawa technologia i myślę, że warto ją rozwijać, ale na początek twórca nie powinien iść w wielkość mapy tylko jej jakość. Ten filmik z twittera jak dla mnie robi mocno średnie wrażenie, bo ten las nie wygląda wcale jakoś wspaniale i ciekawie.
Ogólnie grom przydałoby się jeszcze kilka technologi jak np. technologia, która powodowałaby, że NPC zachowywaliby się jakoś bardziej naturalnie, nie powtarzali w kółko tych samych kwestii dialogowych i adekwatnie reagowali na poczynania gracza itp., ale to raczej odległa przyszłość, bo coś takiego wymagałoby zaawansowanego AI.