Twórca Fallout 2 i Fallout: New Vegas nie ma złudzeń: „Pomysł na grę o zapominaniu nigdy nie wypali, Hideo Kojima, zaufaj mi i Bezimiennemu”

Hideo Kojima opowiedział o szeregu nietypowych pomysłów na gry, których nigdy nie dane było mu zrealizować.

Adrian Werner

Twórca Fallout 2 i Fallout: New Vegas nie ma złudzeń: „Pomysł na grę o zapominaniu nigdy nie wypali, Hideo Kojima, zaufaj mi i Bezimiennemu”, źródło grafiki: Konami. Artwork bossa The End z MGS3..
Twórca Fallout 2 i Fallout: New Vegas nie ma złudzeń: „Pomysł na grę o zapominaniu nigdy nie wypali, Hideo Kojima, zaufaj mi i Bezimiennemu” Źródło: Konami. Artwork bossa The End z MGS3..

Hideo Kojima jest obecnie zajęty promowanie Death Stranding 2, które niedawno osiagnęło status „gold”, ale znajduje też czas na nagrywanie własnego podcastu KOJI10. W najnowszym odcinku zdradził kilka pomysłów na mechaniki gier, których do tej pory nie wykorzystał w żadnym projekcie.

Najciekawszym z nich jest gra, w której nasza postać zapominałaby ważne informacje oraz umiejętności w czasie, gdy w nią nie gramy. Musielibyśmy ją więc przejść w szybkim tempie, gdyż przerwy w zabawie dłuższe niż dzień powodowałoby, że nasz bohater zapominałby np. jak korzystać z broni, a jeśli byśmy się bardzo ociągali, to mógłby nawet utracić zdolność poruszania się.

Ten pomysł żartobliwie skomentował projektant Chris Avellone (znany m.in. z Fallout: New Vegas i Fallout 2), stwierdzając, że ta mechanika nie sprawdziłby się w grze, dodając, że Kojima może w tej sprawie „zaufać mu oraz Bezimiennemu”. Ten drugi to oczywiście bohater Planescape: Torment – gry, nad którą również pracował Avellone – cierpiący na amnezję.

Kojima podzielił się także kilkoma innymi niezrealizowanymi pomysłami.

  1. W Death Stranding 2 początkowo twórca chciał, aby broda głównego bohatera cały czas rosła, wymuszając regularne jej przycinanie lub golenie, jeśli gracz chciałby zachować schludny wygląd postaci. Ostatecznie Kojima uznał, że Norman Reedus (aktor grający tę rolę) jest gwiazdą i dlatego nie chce, aby w grze wyglądał kiepsko. Możliwe jednak, że ta mechanika znajdzie się w jednym z przyszłych projektów twórcy.
  2. Innym pomysłem jest gra, w której moglibyśmy zobaczyć starzenie się głównego bohatera. Zabawę zaczęlibyśmy, gdy ten byłby nastolatkiem, posiadając tym samym wysokie zdolności fizyczne, ale niewielkie doświadczenie. Po przekroczeniu sześćdziesiątki wiek zacząłby wpływać na jego kondycję i szybkość, ale zdobyte przez wirtualne lata umiejętności pozwoliłby mu zmodyfikować metody działań, tak aby nadal być skutecznym. Kojimie podoba się ten pomysł, ale jest przekonany, że gracze nie chcieliby zagrać w taką produkcję. Inni goście podcastu stwierdzili jednak, że z przyjemnością by to zrobili.
  3. Innym pomysłem, o którym wspomniał Kojima, jest w gra w której tworzylibyśmy rzeczy, które wymagałyby upływu czasu, aby dojrzeć, takie jak wina czy sery. Wymuszałoby to zabawę przez długi czas, więc pasowałoby do produkcji typu IDLE (znanych również jako clickery).

Jak widać, Hideo Kojima jest zafascynowany upływem czasu, bo wszystkie te pomysły obracają się wokół tego tematu. W przeszłości twórca bawił się już tego typu mechanikami. Wystarczy wspomnieć o bossie The End z Metal Gear Solid 3, który był tak stary, że jeśli gracz zrobił save’a w trakcie tej bitwy i poczekał co najmniej osiem dni (lub po prostu przestawił zegar w PS2), to przeciwnik… umierał ze starości.

Death Stranding 2: On The Beach zmierza wyłącznie na konsolę PlayStation 5. Gra ukaże się 26 czerwca tego roku.

  1. Oficjalna strona Kojima Productions
Death Stranding 2: On The Beach

Death Stranding 2: On The Beach

PlayStation
po premierze

Data wydania: 26 czerwca 2025

Informacje o Grze
9.0

GRYOnline

8.0

Gracze

9.0

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

4

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2025-05-15
21:13

baltazar1908 Generał

baltazar1908

ciekawe kiedy pojawi sie na pc, jedynka superowa giera.

Komentarz: baltazar1908
2025-05-15
19:33

WeCreateWorlds Pretorianin

WeCreateWorlds

Darklands, Fable...

Żyjemy w specyficznej dla gier erze, w której wszystko już wymyślono, teraz można te pomysły tylko
powielać i rozwijać. ;)

Komentarz: WeCreateWorlds
2025-05-15
16:40

Cziczaki Legend

Cziczaki

"Innym pomysłem jest gra, w której moglibyśmy zobaczyć starzenie się głównego bohatera. Zabawę zaczęlibyśmy, gdy ten byłby nastolatkiem, posiadając tym samym wysokie zdolności fizyczne, ale niewielkie doświadczenie."
Sifu? Chronos?

Komentarz: Cziczaki

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl