Trzeci patch do Assassin’s Creed: Unity na PC – problemy z wydajnością nadal nierozwiązane

Firma Ubisoft udostępniła trzeci patch do Assassin’s Creed: Unity w wersji PC, który naprawia około 300 błędów w grze. Wciąż jednak nie rozwiązano problemu z losowymi spadkami płynności gry i można jedynie liczyć, że nastąpi to jeszcze w tym roku.

Jakub Błażewicz

Listopad, siedziba Ubisoft – gracze wyrażają swoją opinię na temat liczby błędów w Unity. - Trzeci patch do Assassin’s Creed: Unity na PC – problemy z wydajnością nadal nierozwiązane - wiadomość - 2014-11-28
Listopad, siedziba Ubisoft – gracze wyrażają swoją opinię na temat liczby błędów w Unity.

Zapowiedzi sprzed premiery Assassin’s Creed: Unity wskazywały, że możemy się spodziewać najlepszej części serii od czasów Assassin’s Creed II. I choć sama gra prezentuje się dobrze (w naszym serwisie wystawiliśmy jej ocenę 9/10), to liczne błędy wielu graczom praktycznie uniemożliwiły rozgrywkę i mocno wpłynęły na odbiór gry (wersja na PC może się „pochwalić” średnią ocen 7,0 od recenzentów i 2,2 od użytkowników na stronie Metacritic). Musiał to przyznać sam Ubisoft, który w ramach przeprosin udostępni za darmo dodatek Dead Kings, a dla nabywców przepustki sezonowej jedną z kilku gier (w tym hitów pokroju Rayman: Legends czy Far Cry 4). Dlatego też pecetowcy z nadzieją czekali na kolejny, trzeci już patch, który na konsolach ukazał się 26 listopada.

Długa lista zmian w znacznej mierze pokrywa się z łatką dla wersji konsolowych. Składa się na nią około 300 poprawek, obejmujących problemy z wychodzeniem postaci gracza za mapę bądź blokowaniem się na obiektach w grze, bugi związane ze sztuczną inteligencją NPCów i rozgrywką wieloosobową i w końcu problemy dotyczące wyłącznie wersji PC (np. psucie się plików zapisu i wyświetlanego obrazu). Łącznie 1,8 GB danych, które miały naprawić chyba jedną z najbardziej niedopracowanych wersji premierowych wszechczasów. Jednak już teraz serwis DSOG informuje, że podobnie jak patch dla wersji konsolowych, tak i łatka pecetowa nie rozwiązała największej bolączki nowego asasyna – losowych spadków liczby wyświetlanych klatek na sekundę.

Chociaż nie ma porównania do sytuacji z dnia premiery, to wyraźnie widać, że spadki w liczbie klatek nie mają żadnego związku z wyświetlanym obrazem – zdarzają się całkowicie losowo, nawet podczas przeglądania menu gry. Można też zaobserwować, że przy niemal każdym „zacięciu” coś dziwnego dzieje się z włosami postaci, co zdaje się wskazywać na problemy z silnikiem wiarygodnej fizyki.

Assassin’s Creed: Unity ukazała się na świecie 11 listopada, a dziś, po trzech patchach i ponad dwóch tygodniach, nadal nie rozwiązano problemów z optymalizacją wersji pecetowej. Może Ubisoft planuje zrobić graczom prezent na Gwiazdkę?

Assassin's Creed: Unity

Assassin's Creed: Unity

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 11 listopada 2014

Informacje o Grze
7.0

GRYOnline

7.0

Gracze

7.8

Steam

7.1

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-12-01
16:57

K@czyr Chorąży

Z przykrością muszę stwierdzić, że AC: Unity jest ostatnią grą Ubisoftu, którą kupiłem. Rozumiem, że do pierwszego patcha gra może posiadać sporo błędów, ale żeby gracze PC nie mogli zagrać w w/w produkcję po 2tyg od premiery, ponieważ wydawcy nie potrafią (lub nie chcą) naprawić optymalizacji gry... to jest ŻENADA.

Komentarz: K@czyr
2014-12-01
16:59

Predi2222 Legend

Predi2222
😉

[20] Przecież dostałeś z tego powodu inną grę za darmo, więc czego narzekasz?

Komentarz: Predi2222
2014-12-01
17:14

Rick24 Generał

😈

A po co mają rozwiązywać problemy skoro gra jest prawie idealna, ocena rzędu 9/10 np. na GOLu mówi sama za siebie ;)

Komentarz: Rick24
2014-12-02
01:38

TRX Generał

TRX

@Rick24
"skoro gra jest prawie idealna"
Właśnie, PRAWIE :D

Komentarz: TRX
2014-12-05
02:27

dododo Pretorianin

Nvidia wszystko potrafi popsuć. Kiczowata wydajność, tandetne karty graficzne, idiotyczne i tanie efekty zabijające wydajność w grach. A dzieciarnia tylko biega do sklepów i wydaje 1500 zł na jakieś gtx 970, nabijając kieszeń złodziejom i psujom. A ci z miłą chęcią psują kolejne gry swoimi tandetnymi efekcikami. Wiedźmin 3 to będzie porażka.

Komentarz: dododo

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl