Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 maja 2021, 21:45

Total War Warhammer 3 - nowy tryb survival i epicka bitwa Kislev vs Khorne

Firmy Sega i Creative Assembly pokazały trailer oraz gameplay z gry Total War: Warhammer III. Prezentuje on epickie starcie pomiędzy siłami Kislevu a demonicznymi zastępami Khorne'a.

Zgodnie z ostatnimi zapowiedziami, firmy Sega i Creative Assembly pokazały dziś trailer oraz gameplay z gry Total War: Warhammer III. Obydwa zostały zaprezentowane podczas odbywającego się na żywo pokazu na platformie YouTube. Możecie je zobaczyć poniżej – pełny śniegu i płomieni trailer rozpoczyna się w 8:00, natomiast gameplay prezentujący Survival Battles (bitwy o przetrwanie), czyli nowy tryb rozgrywki, w 11:04.

Bitwy o przetrwanie to zupełnie nowa rzecz w serii Total War. W trwających kilkadziesiąt minut potyczkach zostaniemy rzuceni w samo serce wrogiego terytorium. By uzyskać dominację, będziemy musieli wzmocnić naszą defensywę licznymi barykadami, wieżyczkami i pułapkami. Następnie przyjdzie nam zdobyć kilka strategicznych punktów na mapie, których zajęcie przesądzi o zwycięstwie.

Źródło: Creative Assembly.

Powyższy gameplay – w całości zarejestrowany na silniku gry – prezentuje starcie pomiędzy siłami Kislevu a zastępami Khorne’a. Widzimy na nim walkę z kolejnymi falami wrogów, a także z samym Krwiopijcą, jednym z najgroźniejszych demonów Khorne’a. Materiał pokazuje różnorodne taktyki, wykorzystujące zarówno spryt gracza, jak i umiejętności poszczególnych jednostek. Całość wygląda naprawdę widowiskowo. Naszą pełną zapowiedź znajdziecie poniżej.

Zadowoleni powinni być zarówno fani Total Warów, jak i entuzjaści uniwersum Warhammera. Wygląda bowiem na to, że gra się w to tak dobrze jak w każdą odsłonę serii od Creative Assembly, a pieczołowitość, z jaką oddano świat fantasy, robi niemałe wrażenie. Szczególną uwagę zwraca oprawa graficzna, która prezentuje się dużo lepiej niż w wydanej niecałe 4 lata temu „dwójce”.

Źródło: Creative Assembly.

Swojej ekscytacji nową grą nie kryje jej reżyser, Ian Roxburgh. W krótkiej wypowiedzi poprzedzającej trailer Warhammera III nakreślił on początki prac studia Creative Assembly nad uniwersum, które po dziewięciu latach pozwoliły na stworzenie „trójki” – godnego zwieńczenia całej trylogii.

Jeszcze w 2012 roku uznaliśmy, że nie da się stworzyć pojedynczej gry z serii Total War będącej jednocześnie dobrym Warhammerem. Dlatego zdecydowaliśmy się na trylogię. Dzięki temu fani będą mieli teraz możliwość zagrania w jedną, olbrzymią produkcję, zawierającą pełnię bogactwa tego uniwersum. Potwory, postacie, magia – wszystko tam jest. Było to świetne IP do stworzenia gry typu Total War. Cieszę się, że mogliśmy nad nim pracować i dostarczyć graczom wspaniałe doświadczenie.

Roxburgh przyznał też, że studio dołożyło wszelkich starań, aby fani odczuli, z jakim rozmachem została stworzona trzecia odsłona podserii. Reżyser podziękował społeczności za wieloletnie wsparcie i zapewnił, że nawet osoby, które mają za sobą setki godzin w poprzednich dwóch odsłonach – w sumie w Warhammerze I i II gracze spędzili 696 769 670 godzin (więcej tego typu statystyk zawiera poniższa tabelka) – znajdą w „trójce” coś nowego.

 

Total War: Warhammer

Total War: Warhammer II

Liczba rozegranych bitew

1 033 882 471

2 797 413 328

Liczba rozegranych tur

2 120 165 152

b.d.

Wydane złoto

b.d.

48 920 387 184 339

Suma zabitych jednostek

b.d.

4 580 622 761 481

Ulubiona rasa graczy

Imperium

Wysokie Elfy

Ulubiony przywódca

Karl Franz

Tyrion

Nie znamy jeszcze co prawda daty premiery nowej gry Creative Assembly, ale studio już może świętować. Pandemia COVID-19 i konieczność pracy zdalnej nie zahamowały bowiem jego działalności, a liczba pracowników zwiększyła się o 20%. W czasie epidemii deweloper otworzył trzeci oddział w Wielkiej Brytanii (jeden znajduje się też w Bułgarii), stając się tym samym największym producentem gier na Wyspach, zatrudniającym w sumie 800 osób z 46 różnych krajów.

Źródło: Creative Assembly.

Przy okazji dzisiejszego streamu studio pochwaliło się też swoim wkładem w walkę z pandemią. Oto świadcząca o tym garść statystyk:

  • rozdano 4,9 miliona kopii gry Total War: Shogun 2, aby wesprzeć kampanię „NHS Stay at Home”;
  • przekazano 10 tysięcy funtów (około 52,5 tysiąca złotych) do lokalnego banku żywności;
  • podarowano ponad 80 tysięcy funtów (więcej niż 420 tysięcy złotych) organizacji CLIC Sargent, która wspiera chore na raka młode osoby i ich rodziny;
  • podczas wyprzedaży gier zebrano 76 tysięcy funtów (około 400 tysięcy złotych), które przekazano na inne cele charytatywne;
  • zapewniono laptopy warte 30 tysięcy funtów (równowartość 158 tysięcy złotych) studentom, którzy nie mieli sprzętu do zdalnej nauki;
  • ponad 120 przedstawicieli studia wsparło w sumie 4000 studentów w edukacji;
  • deweloper podjął inicjatywę UK Scholarship Programme, która miała pomóc wyrównać szanse studentów w różnych sytuacjach materialnych;
  • prowadzono konferencje na temat karier zawodowych dla ponad 1500 studentów z całego świata.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej