Twórcy Tomb Raider IV-VI Remastered chcą zachować wierne oryginałom doświadczenie, jednocześnie wzbogacając je o pożądane elementy. Największą uwagę poświęcono szóstej odsłonie serii.
Już za 3 dni zadebiutuje Tomb Raider IV-VI Remastered, czyli pakiet odświeżonych wersji trzech odsłon popularnej serii o Larze Croft. Z tej okazji Matthew Ray pracujący w studiu Aspyr Media udzielił wywiadu serwisowi Nintendo Everything, gdzie odpowiedział na kilka pytań.
Na samym starcie wyjaśnił, że studio od początku zakładało, iż nie poprzestanie na wydaniu zremasterowanej oryginalnej trylogii. Odbiór fanów tylko wzmocnił ich założenie i prace nad częściami IV-VI rozpoczęły się krótko po debiucie odsłon I-III. Dzięki temu otrzymamy je tak szybko, czyli dokładnie rok po sobie.
Ray zapewnił również, że deweloperzy wynieśli wiele cennego doświadczenia z pracy nad poprzednim pakietem, a opinie graczy nauczyły ich, czego najbardziej oczekują odbiorcy w kwestii remasterów.
Dzięki temu w nowej kolekcji znajdzie się tryb fotograficzny, który odda w ręce fanów jeszcze większą kontrolę, a także opcja pomijania przerywników filmowych czy nowe animacje. Jednocześnie pozostanie ona tak wierna oryginałom, jak to tylko możliwe, i nie wprowadzi żadnych zmian w fabule czy cenzury.
Prowadzący wywiad zwrócił szczególną uwagę na szóstą odsłonę serii, która po premierze spotkała się z mieszanym odbiorem ze strony graczy. Wiemy już, że otrzyma ona konkretne zmiany, a teraz Ray podkreślił, że jest to niezwykle ważna część dla całego cyklu.
Angel of Darkness to kluczowy rozdział przygód Lary Croft, dlatego chcieliśmy poświęcić mu należytą uwagę. Z tego powodu zdecydowaliśmy się zaprezentować Larę z AoD jako główną postać na kluczowej grafice zremasterowanej kolekcji. Stała się ona również swego rodzaju kultowym klasykiem w społeczności i jest uważana za jeden z najważniejszych klasycznych tytułów zarówno dla Aspyr, jak i Crystal Dynamics.
Na koniec twórca przekazał, że na tę chwilę nie są planowane żadne DLC, ale może się to zmienić w przyszłości, zależnie od opinii graczy. Wkrótce powinniśmy również otrzymać informacje dotyczące fizycznych przedmiotów kolekcjonerskich. Ponadto dowiedzieliśmy się, że Aspyr jest chętne, aby po wydaniu kolekcji IV-VI nadal kontynuować pracę nad cyklem.
Tomb Raider IV-VI Remastered zadebiutuje 14 lutego na PC oraz konsolach PS4, PS5, XOne, XSX/S i Nintendo Switch. Pakiet zaoferuje polską wersję językową w formie napisów.
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).