Firma Ubisoft ujawniła, jak będzie wspierała grę Tom Clancy's Rainbow Six: Siege po premierze. W planach są nowe postacie, mapy oraz tryby, przy czym cała ta dodatkowa zawartość dostępna będzie za darmo. Ponadto w produkcji znajdą się kosmetyczne mikropłatności.

Kilka dni temu firma Ubisoft poinformowała, że gra Tom Clancy's Rainbow Six: Siege osiągnęła złoty status. Ukończenie podstawowej wersji nie oznacza jednak zakończenia prac nad projektem. Twórcy właśnie ogłosili, że zamierzają wspierać swoje dzieło przez co najmniej rok po premierze. Co więcej, zdecydowana większość nowej zawartości ma być dostępna za darmo. Na oficjalnym blogu autorzy opisali swoje plany na najbliższe kilkanaście miesięcy. Rozwijanie gry podzielone zostanie na cztery tzw. sezony. Każdy z nich obejmie wypuszczenie jednej nowej mapy oraz rozszerzenie listy Operatorów (czyli grywalnych żołnierzy) o dwie dodatkowe postacie, wyposażone w unikalne uzbrojenie i gadżety. Możemy spodziewać się także nowych trybów rozgrywki.
Wszystkie cztery nowe mapy dostępne będą za darmo. Podobnie w przypadku dodatkowych trybów zabawy. Trochę inaczej wyglądać ma sprawa z Operatorami, których trzeba będzie odblokować poprzez rozgrywkę. W grze pojawią się także mikropłatności, ale za ich pomocą kupimy jedynie czysto kosmetyczne przedmioty (np. skórki), niemające wpływu na przebieg starć. Ponadto najbardziej niecierpliwi gracze otrzymają możliwość płatnego odblokowania dodatkowych postaci.
Takie rozwiązania mają zapobiec podzieleniu się społeczności na osoby kupujące dodatki i te, które tego nie robią, co powinno znacząco wydłużyć żywotność gry. Twórcy zapowiadają, że odblokowanie nowego Operatora poprzez rozgrywkę ma zająć około 25 godzin. Według deweloperów fani FPS-ów poświęcają na swoje hobby średnio 8-10 godzin tygodniowo, więc osoby grające regularnie nie powinny mieć problemu ze zdobyciem obu dodatkowych postaci z każdego dodatku na długo zanim zadebiutuje kolejny.
Przypomnijmy na koniec, że Tom Clancy's Rainbow Six: Siege zmierza na pecety oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One. Premiera zaplanowana została na 1 grudnia, zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Polsce. W naszym kraju produkcja otrzyma lokalizację kinową (napisy) na wszystkich platformach sprzętowych.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.