Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 lipca 2020, 15:16

autor: Paweł Woźniak

The Last of Us 2 - średnia ocen graczy na Metacritic cały czas rośnie

Po fali negatywnych opinii na temat The Last of Us: Part II, która zalała internet jakiś czas temu, średnia ocen gry wystawianych przez graczy w serwisie Metacritic stale rośnie. Liczba not przekroczyła już 100 tysięcy.

The Last of Us 2 - średnia ocen graczy na Metacritic cały czas rośnie - ilustracja #1
The Last of Us: Part II zbiera coraz lepsze oceny od graczy.

Dawno nie dostaliśmy gry, której premiera wywołałaby wśród graczy tak wiele kontrowersji oraz dyskusji jak The Last of Us: Part II. Sequel dobrze przyjętego tytułu ekskluzywnego PlayStation z 2013 roku otrzymał świetne noty w przedpremierowych recenzjach od wielu popularnych mediów branżowych i dla sporej większości produkcja studia Naughty Dog okazała się murowanym kandydatem do gry roku. Jednak tuż po oficjalnej premierze The Last of Us 2 internet zalała fala negatywnych opinii, które zaczęli wystawiać niezadowoleni gracze.

Nieco ponad tydzień temu pisaliśmy o tym, że w serwisie Metacritic średnia ocen użytkowników wynosiła 3,9 punktu (na 10 możliwych). Wtedy liczba wystawionych not oscylowała w okolicach 50 tys., a nieco wcześniej Neil Druckmann, wiceprezes studia Naughty Dog, sarkastycznie dziękował graczom za tak ogromne zainteresowanie grą. Teraz ocen wystawionych przez graczy jest już ponad 100 tys., a ich średnia wzrosła do 4,9 punktu (chociaż ta krytyków spadła do 94% z 96%). Warto również zauważyć, że liczba pozytywnych recenzji użytkowników goni już te negatywne (ok. 22 tys. do ok. 31 tys.).

The Last of Us 2 - średnia ocen graczy na Metacritic cały czas rośnie - ilustracja #2
Karta ocen The Last of Us: Part II w serwisie Metacritic.
The Last of Us 2 - średnia ocen graczy na Metacritic cały czas rośnie - ilustracja #3
Liczba recenzji użytkowników w serwisie Metacritic.

W tym momencie warto również przytoczyć niedawną wiadomość o sprzedaży The Last of Us 2. Jak poinformowała firma Sony, w zaledwie dwa dni po premierze (tj. do 21 czerwca) gra rozeszła się w ponad 4 mln egzemplarzy (wliczane w to są również pre-ordery), tym samym stając się najszybciej sprzedającym się tytułem ekskluzywnym PS4. Bez wątpienia można więc mówić o ogromnym sukcesie, jaki odniósł ten tytuł. Neil Druckmann wypowiedział się również w temacie krytyki ze strony graczy i przyznał, że ci mają pełne prawo do niej, jeśli produkcja faktycznie im się nie podobała, ale nie powinni przekraczać pewnych granic w wyrażaniu swojego niezadowolenia.