Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 czerwca 2022, 12:54

The Last of Us 2 ma świetny wynik sprzedaży; twórcy świętują urodziny gry

The Last of Us: Part 2 obchodzi dziś swoje drugie urodziny. Z tej okazji studio Naughty Dog pochwaliło się wysoką sprzedażą gry.

Ależ ten czas leci – dziś mijają dokładnie dwa lata od premiery The Last of Us: Part II. Gra, która miała podpalić świat – jak to ujął w naszej recenzji Maciej Pawlikowski – rzeczywiście nie pozostawiła fanów elektronicznej rozrywki obojętnymi (niektórzy do dziś próbują zmienić fabułę). Wielu z nich wskazało ową produkcję studia Naughty Dog jako grę roku 2020. Ponadto zdobyła ona liczne branżowe nagrody, w tym m.in. siedem statuetek na gali The Game Awards 2020 oraz sześć w plebiscycie Golden Joystick Awards 2020.

Tak duże uznanie i popularność musiały przełożyć się na wysoką sprzedaż. Z okazji przypadających dziś drugich urodzin The Last of Us: Part II deweloper pochwalił się (wczoraj) na Twitterze, że w ciągu dwóch lat od premiery udało się sprzedać 10 milionów kopii gry (prawdopodobnie trochę ponad 10 mln).

Choć liczba już robi wrażenie, to nie jest powiedziane, iż wkrótce jeszcze bardziej nie wzrośnie. Mogą mieć na to wpływ zarówno zapowiedziane na Summer Game Fest The Last of Us: Part I – czyli w zasadzie remake „jedynki” na silniku „dwójki” – jak i tworzony przez HBO serial. Ba, pierwszy komentarz pod poniższym tweetem brzmi: „Chcemy wersję reżyserską na PS5”. Cóż, Sony raczej nie trzeba zachęcać do wielokrotnego wydawania tych samych gier, więc niewykluczone, że The Last of Us: Part II – Director’s Cut rzeczywiście ukaże się za jakiś czas.

The Last of Us 2 ma świetny wynik sprzedaży; twórcy świętują urodziny gry - ilustracja #1
Źródło: Twitter / Naughty Dog.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej