The Farm 51 zaprezentowało trailer swojej technologii – Reality 51
The Farm 51, polskie studio deweloperskie, zaprezentowało trailer przedstawiający możliwości oraz działanie opracowywanej przez siebie technologii Reality 51. Pozwala ona na dokładne skanowanie obiektów oraz tworzenie modeli 3D nawet całych budynków.

Polskie studio The Farm 51 zaprezentowało trailer przedstawiający działanie oraz możliwości technologii, nad którą obecnie pracuje. Reality 51, gdyż właśnie tak brzmi jej nazwa, pozwala na bardzo dokładne skanowanie obiektów, a następnie tworzenie modeli 3D, nie tylko postaci ludzkich, ale także całych budynków. Projekt ma stanowić odpowiedź na dynamicznie rozwijający się rynek urządzeń oraz aplikacji wirtualnej rzeczywistości (VR – Virtual Reality), a pracownicy gliwickiego studia chcą dostarczyć twórcom jak najlepsze narzędzia. Zastosowane rozwiązania dają nadzieję na eksport polskiej myśli technologicznej za granicę. O ambicjach swojej ekipy mówi m.in. Wojciech Pazdur, Dyrektor Kreatywny w zespole Reality 51:
Chcemy być pionierami na rynku wirtualnej rzeczywistości, który już zaraz wybuchnie dzięki urządzeniom VR od takich gigantów jak Samsung, Sony, Facebook i Oculus.
Zaprezentowana technologia będzie miała zastosowanie nie tylko w przemyśle komputerowej rozrywki. Na rozwoju fotogrametrii skorzystać mogą także takie branże jak medycyna, edukacja, wirtualna turystyka czy chociażby wojsko. Jak zaznacza Wojciech Pazdur, ograniczeniem nie jest wyobraźnia inżynierów, ale wyłącznie potrzeby klientów. Pełną krasę technologii Reality 51 studio ma zamiar zaprezentować w planowanej na przyszły rok aplikacji "Chernobyl VR Project", która to, przy wykorzystaniu chociażby Oculus Rift, pozwoli na wirtualny spacer po Czarnobylu oraz Prypeci. Data premiery ustalona została na kwiecień przyszłego roku, a więc dokładnie w 30-tą rocznicę wybuchu elektrowni. Dotychczas technika ta wykorzystana została do wizualizacji supersamochodów firmy Arrinera, która to pokazywana była w czasie ostatnich targów motoryzacyjnych Poznań Motor Show.
Zaprezentowany trailer w pierwszej kolejności pokazuje nam proces skanowania sylwetki ludzkiej, a także możliwości jakie oferuje technologia przy modyfikacji uzyskanych modeli. Przy zachowaniu maksymalnie realistycznego efektu możliwa jest zmiana nie tylko stroju modelki, ale nawet rysów jej twarzy. Przedstawiono również technikę skanowania dużych obiektów, pozwalającą na przeniesienie, chociażby do gier, prawdziwych budynków, przy zachowaniu wszelkich szczegółów. Rezultat jest na tyle dobry, że niemałe trudności sprawia rozróżnienie rzeczywistości od modelu 3D. Owoce pracy inżynierów z The Farm 51 mają zostać wykorzystane przy najnowszej grze studia – Get Even. Produkcja ma być strzelaniną utrzymaną w klimatach horroru, a zastosowanie najnowszych osiągnięć techniki stanowić ma o sile tego tytułu. Fotogrametria, w pewnym stopniu, wykorzystana została już przy wydanym w zeszłym roku Zaginięciu Ethana Cartera, a to właśnie piękna grafika stanowiła jeden z głównych elementów sukcesu dzieła The Astronauts.



The Farm 51 jest polską firmą zajmującą się produkcją gier komputerowych, z siedzibą w Gliwicach. Założone w 2005 roku studio, odpowiedzialne jest za stworzenie takich tytułów jak: NecroVision, Painkiller Hell & Damnation czy Deadfall Adventures. Obecnie, zespół koncentruje się na tworzeniu gier akcji wykorzystujących zaawansowaną technologię, szczególnie jeśli chodzi o oprawę audiowizualną. W 2015 roku stworzono oddzielną ekipę odpowiedzialną za rozwój projektu Reality 51, który ma wykorzystywać elementy wirtualnej rzeczywistości także poza rynkiem gier.
Więcej:Tak wyglądała „realistyczna” grafika 20 lat temu. AMD prezentuje nostalgiczne demo technologiczne
Komentarze czytelników
Cziczaki Legend

Łał, ale pokazali, zrobili z modelki modelkę. #brawa Już lecę składać preorder.
hydzior Pretorianin
Farma nie ma żadnej własnej technologii. Kupili rosyjskie oprogramowanie Agisoft Photoscan (masa devów z tego korzysta w tym i ja) w którym skanują ów fotki. Potem obróbka i eksport do Unreal Engine... Jedynie co zainwestowali to trochę pieniędzy w sprzęt (aparaty). Nie mają czego eksportować na zachód czy wchód bo od dawna jest to dostępne dla każdego ;].
Jak chce się zacząc zabawę w skanowanie to wystarczy licencja na ów oprogramowanie (nie jest droga), aparat oraz troche skilla w 3D do obróbki tego materiału :).
b4r4n Generał
Fajna rzecz, a niezłe jest to, że można takie rzeczy nawet jednym aparatem zrobić.
Mortalking Senator

Fajnie że promują własną technologię, ale już chyba czas najwyższy aby ujawnić co nie co na temat Get Even, bo w tym temacie to jedna wielka cisza.
WlodarW Generał
Liczą, że znajdzie się jakiś pajac, który to zobaczy i sypnie kasą... dla mnie tanie. Bo niech zrobią ten GET EVEN z taką grafiką i wtedy jak już rozgłos uzyskają, może ktoś będzie chciał pójść w ich technologię, a tak jakimś jednym filmikiem... hmmm na kickstarter to się nadaje na nic więcej. No chyba, że wydadzą tą wirtualną wycieczkę i się ludziom spodoba. Ale nikłe szanse na to są - ale ze mnie sceptyk.