Tak wyglądała „realistyczna” grafika 20 lat temu. AMD prezentuje nostalgiczne demo technologiczne
AMD udostępniło demo technologiczne sprzed 20 lat. Pozwala ono zobaczyć jak bardzo ewoluowała grafika.

Od czasu pojawienia się rynku pierwszych gier, grafika niesamowicie się rozwinęła. Początkowo dominowały tytuły 2D, które później zastępowały produkcje 3D o bardzo prostej oprawie wizualnej. Jednak na przestrzeni lat możliwości komputerów mocno ewoluowały. Najnowsze tytuły AAA posiadają pojedyncze postacie składające się z kilkudziesięciu tysięcy poligonów. Obecnie, graczom może być ciężko wyobrazić sobie jak kiedyś wyglądała „realistyczna” grafika. Jeśli macie ochotę powrócić do dawnych czasów, to jest teraz dobra okazja. Firma AMD udostępniła na Youtube nostalgiczne demo technologiczne sprzed dwóch dekad. Pozwala ono przenieść się w czasie i zobaczyć jaka grafika wtedy imponowała graczom.
Omawiane wideo dobrze ukazuje, jak niektóre aspekty grafiki, które dawniej były uważane za przełomowe, obecnie stały się standardem w branży. Możemy wymienić choćby dynamiczne oświetlenie i cienie, refleksy pojawiające się na powierzchni wody czy przezroczyste szyby w oknach. Możemy także zauważyć, że twórcy dema próbowali także dodać trochę „życia” do całej sceny poprzez powiewającą na wietrze markizę czy przejeżdżający samochód. Wrażenie na graczach mogły także robić elementy, takie jak rynna ze spływającą wodą czy smugi deszczu pojawiające się na powierzchni witryny sklepowej.
Warto przy okazji porównać omawiane demo do gier wydawanych w 2005 roku. Wtedy na rynku pojawiły się takie kultowe produkcje jak Resident Evil 4, Call of Duty 2 czy God of War. Dzięki temu możemy zobaczyć jak to, co teraz pokazało nam AMD, wyprzedzało swoje czasy.

Możemy jedynie żałować, że AMD nie zdecydowało się na odtworzenie dema korzystając z nowoczesnych technologii. Pozwoliłoby to bezpośrednio porównać jak bardzo zmieniła się grafika w ciągu ostatnich 20 lat. Szczególnie, że cała scena jest spowita w deszczu, więc przy wykorzystaniu ray tracingu mogłaby ona ponownie zabłysnąć.
Więcej:Jest nieźle, ale cena nie zachęca nikogo do zakupu. Pierwsze recenzje ROG Xbox Ally trafiły do sieci
Komentarze czytelników
rastablasta Konsul
Gdyby ktoś był zainteresowany jakie sztuczki zastosowali twórcy dema by osiągnąć pewne efekty graficzne to podrzucam ciekawy filmik: https://www.youtube.com/watch?v=NEgnMerrUUk
Herr Pietrus Legend

A zatem już 20 lat temu realizm budowano dużą ilością kałuż i odbić.
jointventure Legionista
Ilość szczegółów w chodniku czy ścianie, a także jakość wody na szkle jest wciąż nieosiągalna dla dziejszego poziomu grafiki w grach. Mieli rozmach ...
chrism Junior
Różnica jest taka, ze moje pokolenie wtedy się cieszyło zachwycało grami i grafiką, a dziś wrażenie Hmm słabe generalnie to samo. Wtedy widziało się przełom kesety, dyskietki, płyty CD DVD, nagrywarki, monitory było lG775 17” później polskie itd itd :) a dziś co te pokojenie ma ??? Pustkę