Wolfenstein: The Old Blood - ujawniono wymagania sprzętowe

Deweloperzy ze studia Machine Games podzielili się ze światem wymaganiami sprzętowymi The Old Blood – samodzielnego dodatku do gry Wolfenstein: The New Order. Okazuje się, że są one wyższe niż w przypadku podstawowej wersji produkcji.

Piotr Bicki

Aby uruchomić Wolfenstein: The Old Blood, trzeba będzie posiadać mocniejszy sprzęt niż w przypadku The New Order. - Wolfenstein: The Old Blood - ujawniono wymagania sprzętowe wersji PC - wiadomość - 2015-04-29
Aby uruchomić Wolfenstein: The Old Blood, trzeba będzie posiadać mocniejszy sprzęt niż w przypadku The New Order.

Do premiery Wolfenstein: The Old Blood pozostało już stosunkowo niewiele czasu, jako że cyfrowe wydanie dodatku ma zadebiutować 5 maja (swoją drogą, osoby, które złożyły zamówienie przedpremierowe, od 1 maja będą mogli pobierać potrzebne pliki). W związku z tym studio Machine Games postanowilo opublikować wymagania sprzętowe tytułu w wersji PC. Osoby, które grały w The New Order na komputerach mogą się zmartwić – rozszerzenie do działania będzie potrzebować nieco mocniejszej konfiguracji niż w przypadku podstawki. Różnica jest widoczna szczególnie w zestawie rekomendowanym – aby cieszyć się rozgrywką w wyższych ustawieniach graficznych, nasz pecet powinien mieć pod obudową co najmniej 8 GB RAM-u, podczas gdy podstawowa wersja gry „zadowalała” się jedynie o połowę mniejszą ilością pamięcią, czyli czterema gigabajtami.

Minimalne wymagania sprzętowe

  1. Procesor: Intel Core i5-2500 3.3 GHz lub AMD FX-8320 3.9 GHz
  2. Pamięć RAM: 4 GB
  3. Karta grafiki: GeForce GTX560 (1 GB pamięci) lub Radeon HD5870 (1 GB pamięci
  4. Wolne miejsce na dysku: 38 GB
  5. Szybkie połączenie z internetem

Rekomendowane wymagania sprzętowe:

  1. Procesor: Intel Core i7 lub AMD FX-8350
  2. Pamięć RAM: 8 GB
  3. Karta grafiki: GeForce GTX660 (3 GB pamięci) lub Radeon R9 280 (3 GB pamięci)
  4. Wolne miejsce na dysku: 38 GB

Wolfenstein: The Old Blood jest samodzielnym rozszerzeniem do gry The New Order, co oznacza, że do działania nie wymaga podstawki. Odpowiedzialni za powstanie dodatku deweloperzy podzielą jego kampanię na dwie części, których akcja osadzona zostanie przed wydarzeniami przedstawionymi w wydanej w ubiegłym roku produkcji. W pierwszym rozdziale wcielając się w B.J. Blazkowicza gracze będą musieli odnaleźć koordynaty prowadzące do ośrodka badawczego dowodznego przez generała Trupią Główkę. W drugim trafimy natomiast do miasteczka Wulfburg, gdzie pewien szalony nazistowski naukowiec odnajduje tajemnicze i niebezpieczne artefakty.

Wolfenstein: The Old Blood

Wolfenstein: The Old Blood

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 5 maja 2015

Informacje o Grze
7.9

GRYOnline

8.2

Gracze

9.0

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2015-04-30
12:49

jaalboja Generał

Panowie, nie spinajcie się. Dyskutujmy.

Po 1. Zobaczcie grafike i fizykę w grach sprzed roku, a ta obecnie. Widzicie dużą róznicę? Tak dużą by wymagała nie i5 tylko i7?

Ile wątków ma i5? po 1 na każdy rdzen czyli 4. Ile wykorzystuje watków wiekszość gier ? 2.
Ile watków ma i7? po 2 na kazdy rdzen czyli 8. Ile wykorzystuje wątków wiekszość gier? 2.

W testach gier i5 a i7 jest nieznaczna róznica wydajnosci. Bo jak ma być jak wykorzystuje sie nadal 2 wątki a nie pełną moc.

Wiec jak nazwiecie inaczej niż sztucznym podnoszeniem wymagań by napędzić rynek sprzedaży sprzetu sytuacje kiedy sie wymaga byś kupil dla gry i7 kiedy nawet nie wykorzystano całego potencjału i5?

Po 2.
I tak, własnie tak konsole blokują rozwój grafiki i gier na PC. Wyobraźcie sobie jakie gry można byłoby robić na PC jakby wykorzystywać 4 wątki czy nawet 8 (gdyby chcieli sie tego podjąć). To jest MONSTRUALNA moc obliczeniowa. Ale nikt tego nie zrobi bo wtedy gry na konsole by wyglądały jak ułomne, bez połowy fizyki, grafiki itd.

Więc Jeśli ktoś chce mnie przekonać, że to nie sztuczne podnoszenie wymagań i konsole nie hamują rozwoju gier to proszę mi udowodnić, że moc i5 już nie wystarcza by pociągnąć grę i potrzeba 8 wątków a nie 4. Że te 4 są super wykorzystywane i że na i7 wydajność gier mocno skacze. Ja na to nie widzę żadnych dowodów.

Producenci gier i płacący im producenci sprzętu mówią tak: To nic że twoim starym bmw(i5) jeździsz tylko na 2 biegu 50 na godzinę mimo ze masz 4 w skrzyni, bo wykorzystujemy tylko 2 biegi. Chcesz przyspieszyć? Miec wieksza frajdę? Nie nie, nie odblokujemy Ci 2 pozostałych biegów. Kup nowe BMW(i7) bedziesz mógł jezdzić nadal na 2 biegach, bo pozostałe zablokowalismy mimo ze jest ich 8, ale bedziesz na 2 biegu jechał 60 na godzine.

Co dalej? Kupicie i7 6 rdzeniowe 12 wątkowe by grać w gry które bedą wykorzystywały 2 wątki? Przecież to wbrew logice, mówić że i5 jest za słabe juz mimo ze wykorzystują 50% jego potencjału.

Idąc tym tokiem to przecież skoro gry wykorzystują 2 wątki czy rdzenie to Intel zrób nam za 500 czy 600 zł super procesor 2 rdzeniowy. Przeciez wiecej producenci gier nie uzywaja wiec wystarczy 2 rdzenie.

Inna sprawa to to, że konsole to tak duzy rynek ze producenci gier nie chca go stracić, wiec obnizaja jakosc gier na PC, oczywiscie widać róznice, ale nie taka jaka mogłaby byc.

jednak nadal chamstwem jest podnosic wymagania sztucznie na PC przez producentów.

Komentarz: jaalboja
2015-04-30
12:52

MaXXii Generał

@up Właśnie dzięki X360/PS3 grafika była hamowana i krytykowało się za to konsole, bo grafika stoi w miejscu.
TAK masz 100% racji, ale było tak po latach. O co mi chodzi, o to że X360 i PS3 było niezłym kopniakiem w DUPE dla PCtów, o tyle że wtedy wszystko leciało łeb na szyję.I za czasów PS3 i X360 było identycznie jak teraz, z tym że wtedy te wymagania były uzasadnione że są tak wysokie. BO X360 i PS3 wprowadziły nową jakość, Kowalski w 2005 roku nie miał 3 rdzeniowego procesora w PC (siedział na AMD Atlon 64), na samą kartę musiał wydać 500$$, czyli 100$$ więcej od X360 który oferował tą samą wydajność za o wiele niższą cenę.

Wiec wiadome że o wiele bardziej opłaca się kupić Konsole.
Grafika stała ci w miejscu dopiero 4 lata po wydaniu X360 i PS3. I dopiero od 2010 roku PCtowcy płakali że X360 i PS3 hamuję rozwój PC, a w 2011 roku Developerzy krzyczeli już w mediach o nowe Konsole. Wtedy właśnie powinno wyjść XO i PS4 i była by gitara, nikt by im nie zarzucił że są słabe.

Teraz przy tej generacji konsol już nie ma ograniczeń tylko konsole swoją drogą a pecety swoją i też źle?
Tak źle gdyż to co oferuję XO i PS4 jest nie adekwatne do tak wysokich wymagań, dla przykładu właśnie rok temu w Wolfensteina: New Order można było pograć na słabszym sprzęcie mimo iż było już XO i PS4, mimo iż szło złożyć PCta odpowiadającemu wydajności nowym konsolom.
PO roku czasu tego już nie zrobisz, w New Blood jakość grafika nie poszła do przodu a mimo wszystko Wymagania są większe, więc są mocno z dupy te wymagania. Zresztą teraz cały czas tak będzie, jeszcze z rok i będzie spokój.

Dwie generacje temu było dokładnie to samo,
Nie nie było, już chociażby gnerację temu, wiele ludzi wolało przesiąść się na Konsole niż pchać się w PCta.
Zawsze było to samo, że konsole złe bo hamują rozwój,
Tu kolejny raz , NIE owszem było tak, ale dopiero po latach a nie po 1,5 roku. I nie chodzi tu o żadne hamowanie rozwoju. Tylko że XO i PS4 są konsolami z DUPY znacznie słabszymi niż zakładano początkowo. A wymagania są nakładane jakby to była bóg wie jak mocna generacja. NA siłę się teraz pokazuję na podstawie PCta jakie to zmiany wprowadza XO i PS4 w grafice.
Jak pisałem wcześniej w 2013 i początkiem 2014 roku bez problemu złożyłeś PC za 2500zł wydajnością mocno zbliżoną do PS4, dziś już takiego zabiegu nie zrobisz. Bo twórcy narzucają tą pseudo "Next-genowośc"

takim jak Ty nigdy się nie dogodzi.
I kto to mówi

Jak konsole mogą nie hamować rozwoju? To dlaczego dziwnym trafem w Unity zastosowali nowy silnik wraz z premierą nowych konsol? Albo silnik zmienili też w Advanced Warfare, a wersje na stare konsole to jakiś zart był, juz COD 2 elpiej wyglądał. Wyobraźcie sobie jakby gry wyglądały gdyby istniał tylko PC (idealny przykład Crysis) i byłyby zoptymalizowane od razu pod PC, a nie jakiś śmieszne porty.

Z CODEm i AC to dosyć dobry przykład, z optymalizacją JUŻ NIE. Dlaczego,dlatego że nawet na PS4 i XO gry nie są dobrze zoptymalizowane ot co.

Komentarz: MaXXii
2015-04-30
13:40

FanGta Generał

FanGta

@MaXXii
Mając do wyboru Unity na PC i na PS4/XONE to brałbym wersje na konsole, zawsze to mam pewnośc (przynajmniej teoretyczną, nie wiem jak jest w tej generacji, bo gry genereacji X360/PS3 były jak dla mnie nieźle działające, jedynie trafił się jakiś ułomny konsolowy tytuł co wywalał z gry, np. Saboteur czy Dishonored) że nie spotkam obecnych na PCcie (jak grałem i spotkałem) 5-cio sekundowych zwiech czy lagów myszki.
A przy okazji, jest tu jakiś inteligent który wytłumaczyłby mi co to znaczy wątek w procesorze? (i nie prosze o odpowiedź typu sprawdź w google)

Komentarz: FanGta
2015-04-30
14:05

Ogame_fan Legend

Ogame_fan

Nie nie było, już chociażby gnerację temu, wiele ludzi wolało przesiąść się na Konsole niż pchać się w PCta.

Było, tylko widocznie byłeś za młody/nie interesowałeś się grami/nie miałeś dostępu do internetu.
PS2 od początku mogło być spokojnie deklasowane przez nawet średniej klasy pecety. Zobacz jak wyglądały NOLF, Splinter Cell, need for speedy etc na PS2 jak wyglądał na pececie, wszystko chodziło w 480p podczas gdy na pecetach mało kto grywał w rozdzielczości mniejszej niż 800X600. Mało tego, wiele efektów jak dynamiczne cienie, czy oświetlenie było od początku obcinane, tylko nie było wtedy Digital Foundry żeby to dzieciakom pokazać. PS2 było na prawdę słabe, pierwszy Xbox przy PS2 to był potwór wydajnościowy - i co z tego? Skoro nie moc tutaj decydowała.

Framerate działał jak chciał, poza eksami multiplaty chodziły między 20 a 30 klatkami.
Nasuwa się staropolskie przysłowie - w dupie byłeś i gówno widziałeś :)

Tu kolejny raz , NIE owszem było tak, ale dopiero po latach a nie po 1,5 roku.

To powiedz mi Januszu kiedy wyszedł Oblivion, Ghost Recon AW, czy nawet Rainbow Six Vegas, nawet jedna ze startowych gier - Call of Duty 2, wyglądała lepiej na pecetach.
Konsole kosztowały prawie 2x tyle co obecne co było imo beznadziejną decyzją bo ludzie nie przesiadali się tak szybko na nowy sprzęt a generacja trwała 8 lat.

I kto to mówi

Ja to mówię, bo w przeciwieństwie do Ciebie mam konsolę, mam mocnego peceta. A Ty tylko powtarzasz te same bzdury w każdym możliwym wątku.

gry nie są dobrze zoptymalizowane ot co.

Nie gry, tylko jedna gra Unity, które po patchach jest znośne i da się w to grać. Jakimś cudem, na te mocne pecety twórcy nadal nie wypuścili obiecanych bajerów od nvidii (którymi REKLAMOWALI grę) a 5 patch obniżył grafikę żeby nie było płaczu.

Komentarz: Ogame_fan
2015-04-30
14:22

zanonimizowany1089715 Junior

witam was maniacy gier mogę wam doradzić co do gier rożnych moje dane skype stalker18231 zajmuje się testowaniem gier itd jeśli chodzi o gry teraz robią gry za szybko nie które firmy dla tego wychodzą czasem badziewia a co do Wolfa nowego dla tego zajmują tyle bo grafika dużo bierze i filmiki mnie trochę przeraza te ilości danych ale trzeba się przystosować

Komentarz: zanonimizowany1089715

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl