The Bard's Tale IV – startuje zbiórka pieniędzy na Kickstarterze

W serwisie Kickstarter wystartowała właśnie zbiórka pieniędzy na produkcję gry The Bard's Tale IV, za którą odpowiadać będzie studio inExile Entertainment, znane dzięki tytułom takim jak Wasteland 2 oraz Torment: Tides of Numenera. Kolejna odsłona The Bards Tale będzie klasycznym dungeon-crawlerem z turowym systemem walki, a jego premiera planowana jest na koniec 2017 roku.

Michał Kułakowski

O grze usłyszeliśmy po raz pierwszy w styczniu tego roku

Zgodnie z ogłoszonymi na początku roku planami, studio inXile rozpoczęło właśnie zbiórkę pieniędzy w serwisie Kickstarter, które zostaną przeznaczone na produkcję klasycznego dungeon-crwalera pod tytułem The Bard's Tale IV. Deweloper stojący za projektem powinien być dobrze znany fanom pecetowych RPG-ów, bowiem w ubiegłym roku do sklepów trafił jego Wasteland 2, a w przygotowaniu wciąż znajduje się Torment: Tides of Numenera. Oba tytuły zostały również sfinansowane dzięki systemowi crowdfundingu. Twórcy liczą, że w przeciągu 30 dni uda im się zebrać 1,25 miliona dolarów. Jeżeli cel ten zostanie osiągnięty, studio dołoży ze swojej kieszeni drugie tyle. Data premiery gry została wstępnie ustalona na październik 2017 roku, ale jak uczy nas doświadczenie, z pewnością ulegnie ona jeszcze zmianie. Tytuł ukaże się wyłącznie na komputerach PC i w dniu debiutu będzie dostępny w języku angielskim, niemieckim, hiszpańskim, francuskim, rosyjskim, a także w polskim.

Jeżeli zbiórka okaże się sukcesem twórcy dołożą do budżetu produkcyjnego ponad milion dolarów z własnej kieszeni

The Bard's Tale IV ma w założeniu być powrotem do korzeni serii, której początki sięgają połowy lat 80. Na projektem czuwać będzie Brian Fargo, który pracował w firmie Interplay i na koncie ma tytuły, takie jak Bard's Tale, Neuromancer, Dragon Wars, Fallout 1 oraz Fallout 2, Stonekeep, Baldur's Gate, Icewind Dale, Planescape: Torment. W nowej produkcji gracze ponownie przeniosą się do świata fantasy znanego z poprzednich części serii, który pełnymi garściami czerpie inspirację ze szkockiej i celtyckiej kultury. Przygodę rozpoczniemy w mieście Skara Brae, a stamtąd wyruszymy do licznych i niebezpiecznych ruin oraz podziemi. Gracze stworzą własną drużynę śmiałków, wybierając spośród wielu dostępnych ras, takich jak elfy, ludzie czy pół-orki oraz klas postaci. Wybór składu i kształtu naszej wesołej kompanii nie postanie bez znaczenia i ma mieć wpływ na nastawienie npc-ów, dostępne questy oraz linie dialogowe. Oczywiście na tym nie skończą się fabularne niespodzianki przygotowane przez twórców. Wiele podejmowanych w trakcie zabawy decyzji wpłynąć ma znacząco na kształt świata oraz samo Skara Brae.

Grę napędza silnik Unreal Engine 4

Rozgrywka przebiega w sposób znany z innych klasycznych dungeon-crawlerów. Twórcy obiecują rozległe nieliniowe labirynty podziemi oraz ruin, które będą pełne różnego rodzaju pułapek, a także zagadek logicznych. Niektóre z nich maja korzystać także z dość kompleksowego silnika fizycznego. Lokacje zostały zbudowane zostaną na planie siatki. Po jej polach poruszać będą się wszystkie postacie oraz przeciwnicy. InExile zdecydowało się na zastosowanie fazowego trybu turowego. Oznacza to, że w naszej turze bohaterowie będą wykonywać swoje akcje równocześnie. Dzięki temu będziemy mogli wykorzystać system synergicznych umiejętności. Niektóre ataki oraz zdolności herosów będą bowiem wpływały na siebie nawzajem. Duże znacznie będzie miała także magiczna muzyka naszych bardów, która szybko zmieni sytuację na polu bitwy. Co ciekawe, twórcy zadbali o autentyczność i ballady, które usłyszymy zostały nagrane specjalnie na potrzeby produkcji w gaelickim akcencie języka szkockiego.

Grę napędza silnik Unreal Engine 4. Oznacza to, że deweloperzy mają o wiele większe pole do popisu niż w przypadku swoich poprzednich dzieł. Przy projektowaniu poziomów oraz elementów scenografii wykorzystano nawet metodę fotogrametrii, pozwalającą skanować obiekty ze świata rzeczywistego i zamieniać je w fotorealistyczne modele 3D.

Na koniec zaznaczmy jeszcze, że wszystkie osoby, które w pierwszych 24 godzinach akcji wesprą projekt kwotą przynajmniej dwudziestu dolarów (około 75 zł), otrzymają w ramach podziękowania jeden z trzech tytułów. Do wyboru mamy gry: Wasteland 2 (aktywacja w serwisie Steam), Wiedźmin i Wiedźmin 2: Zabójcy Królów (aktywacja w serwisie GOG.com)

W trakcie zabawy zwiedzimy rozległe lokacje

Tytuł ma zaoferować bogaty wachlarz dostępnych klas oraz ras postaci

  1. The Bard's Tale IV w serwisie Kickstarter
  2. Oficjalna strona studia inXile Entertainment
The Bard's Tale IV: Director's Cut

The Bard's Tale IV: Director's Cut

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 18 września 2018

Informacje o Grze
7.2

GRYOnline

7.0

Gracze

6.6

Steam

6.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2015-06-03
23:31

Meno1986 Senator

Meno1986

20$ poszło, wezmę sobie Wasteland 2 , bo szczerze mówiąc jeszcze nie mam.
BTW. Czas uzyskania bonusu został wydłużony do 48 h.

Komentarz: Meno1986
2015-06-03
23:43

Ogame_fan Legend

Ogame_fan

A moze by tak najpierw dokonczyc Tormenta, a pozniej wyskakiwac z kolejnymi kickstarterami i projektami. W koncu w inxile to dosc male studio.

Zapowiadaja Wastelanda 2 na konsole, opozniaja Tormenta o rok zeby wyskoczyc z kolejna zbiórką. Czyzby potrzebowali kasy na dokonczenie Tormenta? ;>

Komentarz: Ogame_fan

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl