Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 8 kwietnia 2014, 20:13

autor: Piotr Doroń

Tetris - 425 milionów płatnych pobrań na urządzeniach mobilnych

Z informacji podanych przez Hanka Rogersa, którego działania doprowadziły do wydania dzieła Aleksieja Pażytnowa w Stanach Zjednoczonych, wynika, że gry z serii zakupiono i pobrano na wszelakie urządzenia mobilne 425 milionów razy.

Podczas imprezy Philly Tech Week 2014 – święta technologii i innowacji, trwającego do 12 kwietnia w Filadelfii – poznaliśmy kilka nowych faktów na temat marki Tetris. Otóż najsłynniejsza gra logiczna świata cieszy się na telefonach, smartfonach i tabletach niebywałą popularnością. Z informacji podanych przez Hanka Rogersa, którego działania doprowadziły do wydania dzieła Aleksieja Pażytnowa w Stanach Zjednoczonych, wynika, że grę zakupiono i pobrano na wszelakie urządzenia mobilne 425 milionów razy.

Warto odnotować, że wynik ten uwzględnia tylko sprzedaż odsłon Tetrisa oferowanych w modelu premium, czyli za jednorazową opłatę dokonywaną przed pobraniem gry. Nie wzięto tu pod uwagę liczby ściągnięć odmian wielkiego hitu dostępnych w formie free-to-play. Zaliczają się do nich m.in. dwie odsłony marki przygotowane przez firmę Electronic Arts z myślą o smartfonach i tabletach z iOS, Androidem i Windows Phone (chodzi o Tetris oraz Tetris Blitz). W ramach ciekawostki Rogers przypomniał również, że oryginalny Tetris na pierwszego, monochromatycznego Game Boya znalazł około 35 milionów nabywców, natomiast pudełkowe wydania na wszystkie platformy sprzętowe zakupiło ponad 70 milionów osób.

Przy okazji dzisiejszej informacji warto zapoznać się z filmem, dokumentującym niezwykłe wydarzenie, mające miejsce podczas Philly Tech Week 2014. Chodzi o rozgrywkę w Tetrisa toczoną na jednej ze ścian 29-piętrowego wieżowca Cira Centre w Filadelfii. Nagranie możecie obejrzeć poniżej:

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej