Testujemy Need for Speed: The Run na notebooku ASUS K53SV

Przetestowaliśmy grę Need for Speed: The Run na słabszym z naszych notebooków

Adrian Werner

Komentarze

Need for Speed: The Run to gra wymagająca naprawdę mocnego sprzętu. Silnik Frostbite 2 to bardzo nowoczesna technologia, a to niestety ma swoją cenę. Dlatego byliśmy ciekawi czy po kontakcie z tym tytułem słabszy z naszych notebooków nie wyląduje przypadkiem na poboczu.

Po opis samej gry odsyłam do jej testu na notebooku ASUS G74SX.

MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
    Procesor: Core 2 Duo 2.4 GHz
    Pamięć RAM: 3 GB
    Karta grafiki: GeForce 9800 GT
    System operacyjny: Windows Vista/7

ZALECANE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
    Procesor: Core 2 Quad 3.0 GHz
    Pamięć RAM: 4 GB
    Karta grafiki: GeForce GTX 560   
    System operacyjny: Windows 7 SP1 64-bit

Wymagania jak widać są wysokie. Na tyle, że wzbudziły we mnie niepewność co do szans K53SV w tym starciu.

Ustawienia niskie, rozdzielczość 1366 x 768

Zacząłem ostrożnie - od ustawień niskich i natywnej rozdzielczości notebooka, czyli 1366 x 768. Rezultaty były bardzo dobre. Nie uzyskałem co prawda pełnych 30 klatek na sekundę, ale było blisko. Okazjonalne spadki nie schodziły poniżej 27 klatek na sekundę, wiec w żaden sposób nie utrudniały zabawy. Warto zauważyć, że gra ma ustalony na sztywno limit maksymalnie 30-31 FPS-ów. Nawet wyłączenie synchronizacji pionowej nie jest w stanie obejść tego ograniczenia. 

Ustawienia średnie, r ozdzielczość 1366 x 768

Następnie spróbowałem ustawień średnich w takiej samej rozdzielczości. Teoretycznie średnia uśrednione wyniki nie odbiegały drastycznie od ustawień niskich, ale w tym przypadku diabeł tkwił w szczegółach. Regularnie zdarzały się spadki poniżej 25 klatek na sekundę, a raz silnik zszedł nawet poniżej 20 FPS-ów. W praktyce nie utrudniało to jakoś szczególnie zabawy, ale potrafiło denerwować.

Podsumowanie

Need for Speed: The Run wymaga od pecetów naprawdę wiele, ale mimo to ASUS K53SV dał radę udźwignąć tę grę, choć nie bez pewnych trudności. Na szczęście nawet na ustawieniach niskich grafika prezentuje się bardzo atrakcyjnie, a przy takich opcjach notebook nie miał problemów z zapewnieniem płynnej rozgrywki i wysokiego komfortu zabawy. Choć oczywiście o jakości i osiągach takich jak na ASUS'ie G74SX nie mogło być mowy.

Need for Speed: The Run

Need for Speed: The Run

PC PlayStation Xbox Nintendo
Data wydania: 15 listopada 2011
Need for Speed: The Run - Encyklopedia Gier
5.8

GRYOnline

6.7

Gracze

Wszystkie Oceny
Oceń

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

100 tysięcy egzemplarzy gry FIFA 12 sprzedanych w Polsce

Następny
100 tysięcy egzemplarzy gry FIFA 12 sprzedanych w Polsce

Kompani dla Negocjatora Jedi

Poprzedni
Kompani dla Negocjatora Jedi

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl