Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 grudnia 2011, 18:52

autor: Aleksander Kaczmarek

Kompani dla Negocjatora Jedi

Charakter misji wykonywanych przez Negocjatora Jedi sprzyja poznawaniu ciekawych osób. Pomoc innych okazuje się często wręcz niezbędna. Dobrze jest więc mieć wśród członków załogi znakomitego myśliwego, utalentowanego naukowca, odważnego partyzanta, a nawet ciekawą wszechświata córkę senatora.

Kompani dla Negocjatora Jedi - ilustracja #1

Qyzen-Fess

Qyzen-Fess
  • Rasa: Trandoshan
  • Lokacja: Tython
  • Styl walki: melee tank
  • Pancerz: ciężki
  • Podstawowa cecha: Aim (Celność)
  • Dodatkowa cecha: Endurance (Wytrzymałość)
  • Podstawowa broń: wibromiecz
  • Dodatkowa broń: generator tarczy
  • Umiejętności i wyposażenie: prowokowanie przeciwników (taunt-mode)
  • Bonus do umiejętności załogi: +5 Biochem, +15 Archaeology
  • Ulubione nagrody: broń
Kompani dla Negocjatora Jedi - ilustracja #2

W przeciwieństwie do wielu swych pobratymców, Qyzen-Fess nie wybrał ścieżki najemnika, by zgodnie z tradycją Trandoshan stać się myśliwym, polującym na najbardziej niebezpieczne bestie w Galaktyce. Podróżował latami, poszukując godnej zwierzyny, gromadząc „punkty Jagganath” i oddając cześć swej bogini – Strażniczce Punktacji (Scorekeeper).

Pomimo pogardy dla sławy i bogactwa, Qyzen zyskał pewien rozgłos. Często w pogoni za zwierzyną przekracza on pozornie szczelne granice Imperium, wprowadzając w zakłopotanie imperialnych urzędników. Qyzen jest także jedynym żyjącym myśliwym, któremu udało się zabić gundarka wielkogrzywego, przedstawiciela gatunku uznawanego za dawno wymarły.

Jego proste zwyczaje i oddanie wobec Scorekeeper stanowią fundament do porozumienia z Jedi, choć wielu odrzuca postawy i instynkty, które u Trandoshanina są czymś zupełnie naturalnym.

  1. Lubi: silnych przeciwników, zachęcać innych do obrony, niebezpieczeństwo i honor.
  2. Nie lubi: zabijania słabych, pracy w charakterze najemnika, oszczędzania silnych przeciwników.

Tharan Cedrax

Tharan Cedrax
  • Rasa: Człowiek
  • Płeć: mężczyzna
  • Lokacja: Nar Shaddaa
  • Styl walki: ranged healer
  • Pancerz: średni
  • Podstawowa cecha: Cunning (Spryt)
  • Dodatkowa cecha: Endurance (Wytrzymałość)
  • Podstawowa broń: pistolet blasterowy
  • Dodatkowa broń: karabin
  • Umiejętności i wyposażenie: tryb leczenia
  • Bonus do umiejętności załogi: +10 Cybertech Efficiency, +10 Slicing Efficiency
  • Preferowane nagrody: technologia, zaloty, artefakty kulturowe, przedmioty z czarnego rynku
  • Uwagi: możliwy romans postaci
Kompani dla Negocjatora Jedi - ilustracja #3

Chociaż trudno uznać go za kogoś powszechnie znanego, w niektórych kręgach Tharan Cedrax nie jest osobą anonimową. W kasynach na Nar Shaddaa nazywają go przeklętym, liczącym karty, matematycznym geniuszem. Dla wielu kobiet w Galaktyce to słynny uwodziciel, który odmowę traktuje jako wyzwanie. Wśród technologów zdobył uznanie, rozwiązując skomplikowany paradoks, czym przyczynił się do zrewolucjonizowania komputerowego slicingu. Mimo swoich osiągnięć, Tharan nie jest traktowany poważnie przez galaktyczną społeczność naukową, która patrzy na niego jak na playboya, a nie poważnego badacza.

W ostatnich latach Cedrax zainteresował się egzo-technologią – niemal nieznaną dziedziną, obejmującą ezoteryczne, cudzoziemskie nauki – i zajął się działalnością biznesową, produkując gadżety na indywidualne zamówienie bogatych klientów.

  1. Lubi: spryt, logiczne myślenie, pomaganie naukowcom i pięknym kobietom, dostawać coś za nic.
  2. Nie lubi: mistycznego nonsensu Jedi, przekonywania Mocą, niszczenia nauki, heroizmu związanego z niebezpieczeństwem.

Zenith

Zenith
  • Rasa: Twi'lek
  • Płeć: mężczyzna
  • Lokacja: Balmorra
  • Styl walki: ranged tank
  • Pancerz: ciężki
  • Podstawowa cecha: Cunning (Spryt)
  • Dodatkowa cecha: Endurance (Wytrzymałość)
  • Podstawowa broń: karabin snajperski
  • Dodatkowa broń: strzelba
  • Umiejętności i wyposażenie: atak obszarowy
  • Bonus do umiejętności załogi: +15 Research, +1 Critical Underworld Trading
  • Preferowane nagrody: broń, wyposażenie wojskowe, pamiątki imperialne
  • Uwagi: możliwy romans postaci
Kompani dla Negocjatora Jedi - ilustracja #4

Zenith to pseudonim jednego z balmorrańskich bojowników, który karierę zrobił na szkodzeniu Imperium. Niegdyś członek prężnej komórki ruchu oporu. Po jej rozbiciu przez imperialnych szpiegów postanowił działać na własną rękę. Zgromadził wokół siebie wielu zwolenników spośród represjonowanej ludności Balmorry, przygotowując skrytobójcze ataki, naloty i zamachy bombowe przeciw okupacyjnym siłom Imperium.

Lata spędzone na ukrywaniu się i przyglądaniu losowi obywateli Balmorry pozostawiły w Zenithcie głęboko zakorzenioną nienawiść do Imperium Sith, a w szczególności gubernatora Dartha Lachrisa. Nic też nie rozwściecza go bardziej niż ci, którzy kolaborują z oprawcami. Znany jest z tego, że odmawia pomocy Balmorrańczykom współpracującym z żołnierzami Imperium. Ofiara, jaką poniósł, wpłynęła także na ambicje Zenitha – przecież kiedy Balmorra w końcu stanie się wolna, ktoś będzie musiał upewnić się, że jej nowe władze są wystarczająco silne, by zapobiec kolejnej okupacji.

  1. Lubi: szkodzić Imperium, bronić słabych, upór, decydować.
  2. Nie lubi: litowania się nad Imperium, zdrady, dawać drugiej szansy tym, którzy źle postąpili.

Porucznik Felix Iresso

Porucznik Felix Iresso
  • Rasa: Człowiek
  • Płeć: mężczyzna
  • Lokacja: Hoth
  • Styl walki: ranged tank
  • Pancerz: ciężki
  • Podstawowa cecha: Aim (Celność)
  • Dodatkowa cecha: Endurance (Wytrzymałość)
  • Podstawowa broń: strzelba blasterowa, pistolet blasterowy
  • Dodatkowa broń: generator tarczy
  • Umiejętności i wyposażenie:
  • Bonus do umiejętności załogi: +2 Critical Armstech,+2 Critical Scavenging
  • Preferowane nagrody: trofea, zaloty, pamiątki republikańskie
  • Uwagi: możliwy romans postaci
Kompani dla Negocjatora Jedi - ilustracja #5

Porucznik Felix Iresso, syn uchodźców, których Wielka Wojna pozbawiła dachu nad głową, karierę zawodowego żołnierza rozpoczął wiele lat temu. Jego teczka personalna wskazuje, że brał udział w kilku znaczących bitwach, w tym tzw. 8-godzinnej inwazji Dubrillionu, kiedy to siły Republiki, wspomagane jedynie przez nieliczne posiłki, odparły inwazję Imperium. Od tamtego czasu porucznik Iresso zdobył wiele pochwał za wzorową służbę.

Jednak jego akta zawierają także pewne rozbieżności. Porucznik Iresso ma jeden z najwyższych współczynników zmiany przydziału w armii Republiki. W ciągu dwóch lat służył pod komendą blisko tuzina dowódców w różnych zakątkach Galaktyki. Był też kilkakrotnie pomijany przy awansach. Jedynym wyjaśnieniem jego przełożonych jest odniesienie do incydentu na Althir, gdzie porucznik Iresso został pojmany przez Imperium. Szczegóły sprawy nie zostały jednak ujawnione.

  1. Lubi: wojsko Republiki, dowództwo, niebezpieczeństwo dla wyższego dobra, honor i miłosierdzie.
  2. Nie lubi: łamania prawa, okrucieństwa.

Nadia Grell

Nadia Grell
  • Rasa: Sarkhai
  • Płeć: kobieta
  • Lokacja: Belsavis
  • Styl walki: melee DPS
  • Pancerz: lekki
  • Podstawowa cecha: Willpower (Siła Woli)
  • Dodatkowa cecha: Endurance (Wytrzymałość)
  • Podstawowa broń: polesabre
  • Dodatkowa broń: Moc
  • Umiejętności i wyposażenie: atak na kilku przeciwników
  • Bonus do umiejętności załogi: +10 Synthweaving, +2 Critical Diplomacy
  • Preferowane nagrody: artefakty kulturowe, zaloty, dobra luksusowe, pamiątki republikańskie, dobra czarnorynkowe
Kompani dla Negocjatora Jedi - ilustracja #6

Rdzenna mieszkanka odległej planety Sarkhai, córka senatora Tobasa Grella – Nadia Grell jest kimś nowym nie tylko dla Republiki, ale dla wszystkich, którzy mają coś wspólnego z eksploracją Galaktyki. Otoczona przez nowe rasy i dziwne kultury, Nadia z chęcią poznaje wszystko, co tylko może. Podczas podróży u boku ojca zainteresowała się zawiłościami galaktycznej dyplomacji, często pełniąc rolę jego asystentki w trakcie oficjalnych rozmów.

Jak pokazała na stacji Attis, Nadia nadzwyczaj biegle posługuje się Mocą. Jako że odczuwanie Mocy jest czymś relatywnie nieznanym na Sarkhai, nieszkolone umiejętności Nadii wywołały wśród mieszkańców spore obawy. Decyzja senatora Grella, by zabrać ją ze sobą, gdy opuszczał ojczystą planetę, motywowana była nadzieją znalezienia podobnych jej osób w Republice, a być może także odkrycia jakiegoś sposobu, by mogła kontrolować swój niebywały talent.

  1. Lubi: uczyć się, pomagać słabym, dobroczynność, miłosierdzie, sprawdzać swoje siły.
  2. Nie lubi: okrucieństwa, Mrocznych Jedi, podważania autorytetów.