rynek gier wideo - newsy i ciekawostki (3)
Rynek pecetowego sprzętu dla graczy jest wart 21,5 miliarda dolarów
Michał Kułakowski, 13 lipca 2014, 18:45
Według raportu firmy badawczej Jon Peddie Research, rynek pecetowego sprzętu dla graczy wart jest w tej chwili globalnie 21,5 miliarda dolarów. Analitycy zauważają również, że suma ta jest dwukrotnie większa od finansowej wartości światowego rynku konsolowego i w najbliższych latach będzie stale rosnąć.
Globalny rynek gier PC przewyższa sektor konsolowy
Bartosz Woldański, 26 kwietnia 2014, 17:30
Analitycy firmy DFC Intelligence doszli do wniosku, że w skali światowej rynek gier pecetowych obecnie przerasta sektor tytułów konsolowych – przynajmniej pod względem przychodów. Chociaż zauważyli, że różnica może zmniejszyć się ze względu na obecne już w sprzedaży urządzenia nowej generacji firm Microsoft i Sony, które znajdują z miesiąca na miesiąc coraz więcej użytkowników.
Wartość rynku gier na PC w 2014 roku wyniesie 25 miliardów dolarów?
Adam Zechenter, 30 stycznia 2014, 11:56
Analitycy z DFC Intelligence uważają, że wartość globalnego rynku gier na pecety przekroczy w tym roku 25 mld dolarów. Amerykańska firma podkreśliła dominację produkcji z gatunku MOBA, przy jednoczesnym, systematycznym spadku popularności MMO.
Koncern Electronic Arts pójdzie na sprzedaż?
Grzegorz Ferenc, 17 sierpnia 2012, 16:50
Dziennik The New York Post poinformował, że koncern Electronic Arts rozważa sprzedaż większości swoich udziałów. Jednym z rzekomych kandydatów jest fundusz inwestycyjny Providence Equity Partners, właściciel firmy Bethesda.
NPD - cyfrowa dystrybucja w USA wciąż rośnie, klasyczna się kurczy
Kamil Ostrowski, 9 sierpnia 2012, 11:23
Grupa NPD przed publikacją swojego kwartalnego raportu, mającego ukazać się dziś w nocy, podała do wiadomości kilka kluczowych informacji dotyczących amerykańskiego rynku gier wideo. Trendy się nie zmieniły. Cyfrowa dystrybucja wciąż rośnie w szybkim tempie - niemal tak szybkim jak tempo kurczenia się dystrybucji klasycznej.
Wyniki finansowe Apple za trzeci kwartał 2012 roku fiskalnego poniżej oczekiwań
Kamil Ostrowski, 25 lipca 2012, 12:28
Firma Apple opublikowała wyniki finansowe spółki za trzeci kwartał 2012 roku fiskalnego. Analitycy, prognozujący wzrost w stosunku do poprzedniego roku, nieco się przeliczyli, w związku z czym cena akcji koncernu trochę spadła. Generalnie jednak firma radzi sobie świetnie.
Majowe wyniki NPD - Diablo III dzieli i rządzi. Max Payne 3 poniżej oczekiwań
Grzegorz Ferenc, 15 czerwca 2012, 13:43
Amerykańska organizacja NPD, zajmująca się badaniami rynkowymi, opublikowała raport poświęcony sytuacji w branży gier w Stanach Zjednoczonych w maju 2012 roku. Cały sektor zanotował znaczący spadek. W sprzedaży gier odnotowano sukces Diablo III. Max Payne 3 znalazł mniej nabywców niż oczekiwano.
Rynek gier będzie wart 70 miliardów dolarów w 2017 roku, pecety najważniejsze – przewidywania analityków
Szymon Liebert, 10 czerwca 2012, 15:19
Analitycy z DFC Intelligence twierdzą, że rynek gier rozrośnie się do 70 miliardów dolarów w 2017 roku. Zdaniem firmy najważniejszą platformą będzie pecet, który wygeneruje więcej pieniędzy niż konsole, czy urządzenia mobilne.
Gry od kuchni – koszty, ciekawostki i dane dotyczące produkcji na poszczególne platformy
Grzegorz Ferenc, 18 kwietnia 2012, 22:54
Podczas 8. Studenckiego Festiwalu Informatycznego, Stanisław Just, pracownik firmy 11 bit studios, przedstawił kulisy wyboru platformy w procesie tworzenia gier i podał interesujące dane na temat rozmiarów poszczególnych sektorów rynku gier w Polsce i na świecie.
Ile jest wart polski rynek gier w 2011 roku? 692 miliony złotych!
Szymon Liebert, 2 grudnia 2011, 10:36
692 miliony złotych to szacunkowa wartość polskiego rynku gier wideo w 2011 roku. Tak wynika z danych przygotowanych przez nasz serwis. Odnotowaliśmy wzrost w segmencie gier pudełkowych (wbrew tendencjom globalnym), ale największą dynamiką cechują się produkcje typu freemium, których rozwój jest błyskawiczny.
Apple najbardziej wartościową spółką na świecie
Kamil Ostrowski, 11 sierpnia 2011, 11:21
Firma prowadzona przez Steve'a Jobsa budzi skrajne emocje od lat - od uwielbienia do pogardy. Ku uciesze fanów, a smutkowi krytyków Apple, firma stała się oficjalnie największą spółką na świecie, wyprzedzając giganta paliwowego - ExxonMobil.
Sprzedaż Catherine w USA przekroczyła oczekiwania
Kamil Ostrowski, 5 sierpnia 2011, 10:37
Catherine - oryginalna produkcja, stworzona przez utalentowanych Japończyków ze studia Atlus, cieszy się sporym zainteresowaniem w USA. Już tydzień po premierze wiadomo, że jest to najlepiej sprzedająca się gra w historii firmy.
Konami sprzedało już 70 milionów gier z serii Pro Evolution Soccer
Kamil Ostrowski, 4 sierpnia 2011, 13:00
Ponad 70 milionów egzemplarzy gier z serii Pro Evolution Soccer sprzedało się od czasu, kiedy marka zadebiutowała na rynku eletronicznej rozrywki. Seria miała swój udział w dobrej kondycji finansowej japońskiej firmy.
Nintendo nie ujawni ceny ani daty premiery Wii U w tym roku
Kamil Ostrowski, 4 sierpnia 2011, 10:30
Firma Nintendo nie ma zamiaru ujawniać daty premiery ani ceny Wii U w tym roku. Szczegóły dotyczące kolejnej konsoli Nintendo poznamy dopiero w 2012 roku.
Activision Blizzard odnotowuje bardzo dobry pierwszy kwartał roku fiskalnego 2012
Kamil Ostrowski, 4 sierpnia 2011, 09:38
Największy wydawca gier komputerowych na świecie - Activision Blizzard - opublikował wyniki finansowe dotyczące pierwszego kwartału roku fiskalnego 2012 (okres kwiecień - czerwiec 2011).
Nintendo odnotowuje straty w pierwszym kwartale roku fiskalnego 2012
Kamil Ostrowski, 28 lipca 2011, 14:26
Po raz pierwszy od lat Nintendo zakończyło kwartalny okres rozliczeniowy pod kreską. Japońska firma straciła setki milionów dolarów w okresie kwiecień-czerwiec 2011. Powodem tego stanu rzeczy jest w dużej mierze słaba sprzedaż 3DS-a.
Wysoka sprzedaż Portal 2 i Crysis 2. EA odnotowuje dobry pierwszy kwartał 2012 roku fiskalnego
Kamil Ostrowski, 27 lipca 2011, 10:40
Firma Electronic Arts, jeden z największych wydawców gier wideo na świecie, opublikowała raport dotyczący wyników finansowych z pierwszego kwartału 2012 roku fiskalnego. EA jest na plusie, m.in. dzięki dobrej sprzedaży Crysisa 2 i Portala 2.