Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 sierpnia 2014, 15:35

autor: Krzysztof Nieradko

92% gier sprzedanych w 2013 roku na PC stanowią tytuły cyfrowe

Z najnowszych statystyk przeprowadzonych przez analityków z grupy DFC Intelligence wynika, że aż 92 procent sprzedanych w zeszłym roku gier na całym świecie dystrybuowanych było za pomocą drogi elektronicznej. Czyżby pudełka już wkrótce miały odejść do lamusa?

Wzrost znaczenia rynku gier dystrybuowanych drogą elektroniczną jest bezsprzeczny. Potwierdzają to najnowsze informacje ujawnione przez grupę analityków z DFC Intelligence, którzy zajmują się przeprowadzaniem wielu różnego rodzaju badań rynkowych. Wspomniana firma ujawniła serwisowi PCR, że 92% wszystkich sprzedanych w 2013 roku tytułów tworzonych z myślą o komputerach osobistych rozeszło się drogą elektroniczną za sprawą serwisów dystrybucji cyfrowej. Pudełka w tym wypadku stanowią zatem mniej niż 10% wszystkich zakupionych produkcji. Spadek ich znaczenia w dzisiejszych czasach jest zatem absolutnie niepodważalny. Warto również dodać, że powyższe dane nie uwzględniają różnego rodzaju akcesoriów i elektronicznego sprzętu – tylko i wyłącznie gry wideo.

Logo firmy DFC Intelligence.
Logo firmy DFC Intelligence.

Dla przykładu DFC Intelligence opisało krótko rynek w Wielkiej Brytanii. W ubiegłym roku 1,18 miliardów funtów wygenerowanych zostało ze sprzedaży cyfrowo udostępnionych gier konsolowych, PC, na telefony oraz tablety, co stanowiło wzrost względem roku 2012 o 16,4 procent. Dla porównania, przychód na poziomie 1,015 miliarda funtów wygenerowany został ze sprzedaży gier na tradycyjnych nośnikach fizycznych.

W kwietniu tego roku pisaliśmy o tym, że globalny rynek PC przewyższa pod względem przychodów sektor konsolowy. Teraz okazuje się, że produkcje tworzone z myślą o komputerach osobistych sprzedawane za sprawą dystrybucji elektronicznej stopniowo zwiększają swoją, i tak bardzo dużą, przewagę nad grami wydawanymi na nośnikach fizycznych. Podczas gdy wielu graczy nadal pozostaje zwolennikami pudełek – sam się do nich zaliczam – ciągły wzrost znaczenia tych pierwszych jest bezsprzecznie nietrudny do zauważenia. Czyżby gracze pecetowi już wkrótce mieli na dobre pożegnać się z pudełkami?