NPD - cyfrowa dystrybucja w USA wciąż rośnie, klasyczna się kurczy

Grupa NPD przed publikacją swojego kwartalnego raportu, mającego ukazać się dziś w nocy, podała do wiadomości kilka kluczowych informacji dotyczących amerykańskiego rynku gier wideo. Trendy się nie zmieniły. Cyfrowa dystrybucja wciąż rośnie w szybkim tempie - niemal tak szybkim jak tempo kurczenia się dystrybucji klasycznej.

Kamil Ostrowski

16

Zasięg cyfrowej dystrybucji w Stanach Zjednoczonych wciąż rośnie, poinformowała grupa NPD, zajmująca się badaniem rynku gier wideo. Amerykanie w drugim kwartale 2012 roku wydali na treści dystrybuowane przez sieć ponad połowę pieniędzy, które przeznaczyli na wirtualną rozrywkę w ogóle.

NPD - cyfrowa dystrybucja w USA wciąż rośnie, klasyczna się kurczy - ilustracja #1

Rynek gier wideo w USA, w okresie kwiecień-czerwiec 2012 roku, wart był 2,88 miliarda dolarów. Jeden miliard amerykanie wydali na klasyczne, sklepowe tytuły. 386 milionów dolarów przeznaczyli na kupno używanych tytułów i wypożyczanie. Jeżeli chodzi o treści dystrybuowane cyfrowo, to wartość ich sprzedaży w tym okresie wyniosła 1,47 miliarda dolarów.

Tendencję spadkową, jeżeli chodzi o dystrybucję fizyczną, łagodzi wzrost jaki odnotowała dystrybucja cyfrowa. Według grupy NPD, wartość treści udostępnianych sieciowo, zwiększyła się o 17%, w stosunku do analogicznego kwartału w zeszłym roku. Kluczową rolę odgrywa w tym przypadku słowo „łagodzi”, bo ogólna konsumpcja związana z wirtualną rozrywką spadła kwartalnie o 16%. Głównym powodem jest załamanie się sprzedaży sklepowego software’u i sprzętu.

Na dodatek analitycy z firmy Cowen and Company przewidują, że rynek gier wideo sprzedawanych na tradycyjnych fizycznych nośnikach w USA, zmniejszy się w perspektywie całego 2012 roku o 26%.

Grupa NPD podała także kilka informacji dotyczących rynków nam bliższych: Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec. Wartość cyfrowej dystrybucji, w drugim kwartale 2012 roku, w tych trzech krajach wyniosła 983 milionów dolarów, natomiast rynek używanego i wypożyczanego oprogramowania 243 miliony dolarów.

Nadpływa Navyfield 2: Conqueror of the Ocean

Następny
Nadpływa Navyfield 2: Conqueror of the Ocean

Wystartowała otwarta beta Tom Clancy's Ghost Recon Online

Poprzedni
Wystartowała otwarta beta Tom Clancy's Ghost Recon Online

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl