Szykowałeś 100 dolarów na GTA 6? Były dyrektor Rockstar ma teorię, która Ci się spodoba

Obbe Vermeij wskazuje na ważny powód, dla którego Grand Theft Auto 6 nie powinno kosztować 100 dolarów, jak do niedawna wieszczyła część ekspertów.

Jakub Błażewicz

16
Szykowałeś 100 dolarów na GTA 6? Były dyrektor Rockstar ma teorię, która Ci się spodoba, źródło grafiki: Rockstar Games / Take-Two Interactive..
Szykowałeś 100 dolarów na GTA 6? Były dyrektor Rockstar ma teorię, która Ci się spodoba Źródło: Rockstar Games / Take-Two Interactive..

Weteran Rockstar Games nie wierzy, że Grand Theft Auto 6 będzie kosztować 100 dolarów, a to dzięki GTA Online.

Nowe Grand Theft Auto budzi emocje z wielu powodów, nawet przed premierą czy nawet pokazem rozgrywki z tej produkcji. W dużej mierze to efekt ogromnych (wręcz przesadnie) oczekiwań po absurdalnym sukcesie GTA 5, które nie tylko zostało przyjęte owacjami na stojąco, ale też sprzedało się w większym nakładzie niż wiele popularnych serii razem wziętych (220 mln egzemplarzy).

Co budzi mniejszy entuzjazm graczy, to potencjalny wpływ tego „meteorytu” na ceny gier. Pojawiły się bowiem przypuszczenia, jakoby GTA 6 mogło ustanowić nowy standard cenowy: 100 dolarów za wysokobudżetową produkcję. Argumentowano, że tylko tak Take-Two Interactive dobije do absurdalnej sprzedaży, która zwróciłaby wydatki na długą i niewątpliwie kosztowną produkcję „szóstki.

Normalna cena GTA 6 dzięki GTA Online?

W sytuacji, w której gracze protestowali (przynajmniej słownie) przeciwko płaceniu 80 dolarów za nowe gry, taki ruch niewątpliwie ściągnąłby gromy na głowę Rockstara. Niemniej w ostatnich miesiącach część ekspertów wskazywała, że dla studia byłby to strzał w stopę.

Niedawno do dyskusji dołączył Obbe Vermeij, czyli dawny weteran Rockstar Games, który przed odejściem z zespołu odpowiadał za warstwę techniczną m.in. GTA 3 i GTA 4. W wywiadzie dla serwisu GamesHub twórca wskazał na istotny wątek: GTA 6 najpewniej będzie zarabiać na siebie długo po premierze dzięki nowemu, jeszcze niepotwierdzonemu modułowi sieciowemu, być może nawet już od dnia premiery.

Dla przypomnienia: Grand Theft Auto 5 pozostawało jednym z największych bestsellerów wiele lat po premierze dzięki GTA Online, które zadebiutowało 2 tygodnie po debiucie „piątki”. To ten moduł sieciowy napędzał sprzedaż kolejnych egzemplarzy i to on generował potężne przychody dzięki mikrotransakcjom.

Dlatego też Vermeij jest przekonany, że zamiast życzyć sobie kolejne 30 dolarów na premierę GTA 6 Rockstar postawi na obecnie standardowe 70 dolarów, a ewentualne straty odrobi sobie w kolejnych latach dzięki większej bazie użytkowników nowego modułu sieciowego (bo normalna cena przełoży się na większą sprzedaż, niż gdyby deweloper życzył sobie za „szóstkę” 100 dol.).

Myślę, że prawdopodobnie tego nie zrobią [mowa o wycenie GTA 6 na 100 dolarów – przyp. red.], ponieważ – chociaż nie powiedzieli nic na ten temat – będą mieli moduł online GTA VI i będą chcieli mieć jak największą bazę użytkowników, jaką tylko mogą mieć.

Zamiast próbować zarobić dodatkowe 30 dolarów, myślę, że po prostu ustalą normalną cenę gry, a pieniądze zarobią w kolejnych latach.

W teorii ani Rockstar Games, ani Take-Two Interactive słowem nie wspomniały o trybie sieciowym dla GTA 6. Niemniej umówmy się: po tym, co Grand Theft Auto Online zrobiło dla „piątki”, taki moduł dla „szóstki” jest praktycznie pewny. Przez lata było nawet nieco pogłosek na ten temat – aczkolwiek zawsze lepiej ostrożnie podchodzić do takich nieoficjalnych informacji. Zwłaszcza w przypadku GTA VI, które potrafiło zabrać zdesperowanych poszukiwaczy „teaserów” w naprawdę zadziwiające miejsca.

Według najnowszych informacji Grand Theft Auto 6 zadebiutuje 19 listopada 2026 roku na konsolach.

Grand Theft Auto VI

Grand Theft Auto VI

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 19 listopada 2026
Grand Theft Auto VI - Encyklopedia Gier
Chcę zagrać

2

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

„Żaden horror tego wcześniej nie zrobił”. Polscy twórcy szykują rewolucję dostępną tylko na jednej konsoli

Następny
„Żaden horror tego wcześniej nie zrobił”. Polscy twórcy szykują rewolucję dostępną tylko na jednej konsoli

Ostatnio dowiedzieliśmy się, jaki kolor miał diplodok, i uznaliśmy, że święta to doskonały czas, by się tym podzielić

Poprzedni
Ostatnio dowiedzieliśmy się, jaki kolor miał diplodok, i uznaliśmy, że święta to doskonały czas, by się tym podzielić

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl