Według najnowszych doniesień Rockstar Games pracuje nad narzędziem, które sprawi, że GTA 6 nie będzie jedynie grą, lecz pełnoprawną platformą z elementami metawersum. Project ROME ma zastąpić FiveM i dać twórcom ogromne możliwości modowania.
Grand Theft Auto VI coraz wyraźniej jawi się nie tylko jako gra, ale pełnoprawna platforma. Według najnowszych doniesień, wynikających ze współpracy Rockstara z nopixel, firma wkrótce ogłosi Project ROME (Rockstar Online Modding Engine), który ma przekształcić nadchodzącą produkcję w swoiste metawersum, zastępując popularne do tej pory FiveM.
Informacje pojawiły się w serii raportów i wpisów branżowych informatorów. Źródła wskazują, iż Rockstar już od kilku lat rozwija ROME, że zaczął jeszcze zanim w 2023 roku przejął twórców Cfx.re – zespół odpowiedzialny za FiveM i RedM. Projekt ma jakoby umożliwiać tworzenie zupełnie nowych doświadczeń w świecie GTA 6 – zarówno misji, jak i całych miast.
Co istotne, Rockstar miał podjąć rozmowy z największymi twórcami Robloxa i Fortnite’a, a także znanymi moderami Grand Theft Auto, aby pomogli w przygotowaniu pierwszych oficjalnych treści. ROME pozwoli im ponoć importować własne pomysły, a nawet elementy marek sponsorów, bezpośrednio do wirtualnej piaskownicy GTA.
Według doniesień dziennikarza redakcji Bloomberg, Jasona Schreiera, strategia Rockstara zakłada, że nadchodzące Grand Theft Auto 6 Online będzie stale rozwijane w formie cyklicznych aktualizacji. Studio ma dodawać nowe misje i lokacje w regularnych odstępach czasu, co pozwoli rozłożyć produkcję na lata i ograniczyć zjawisko crunchu w ostatniej fazie prac (via X, GTA 6 Countdown).
Już teraz wiadomo, że świat GTA 6 będzie znacznie większy niż w przypadku poprzednich odsłon cyklu, a dodatkowo otrzyma więcej lokacji wewnętrznych niż jakakolwiek wcześniejsza część serii. ROME ma być fundamentem, który ułatwi dalsze rozbudowywanie gry, a przynajmniej jej sieciowego komponentu.
Nie bez znaczenia jest fakt, że równolegle Cfx.re zapowiedziało nowe, oficjalne narzędzie do konwersji modów. Dzięki niemu społeczność będzie mogła przenosić zawartość przygotowaną z myślą o starszych wersjach GTA V do edycji Enhanced. Nowy konwerter obsłuży m.in. modele postaci, pojazdów czy paczki tekstur.
Narzędzie nie ma jeszcze daty premiery, ale twórcy zapowiadają szczegółową dokumentację w dniu wydania. Co ciekawe, społeczność od razu skojarzyła projekt z wcześniejszymi przeciekami o Project Soundstage, który – jak się okazuje – był najprawdopodobniej kodową nazwą ROME.
Dla wielu to kolejny dowód na to, że ROME istnieje naprawdę i stopniowo wchodzi do ekosystemu Rockstara. Już w letniej aktualizacji GTA Online z 2024 roku gracze zauważyli plik public_mission_creator, co sugeruje przygotowania do większej integracji narzędzi moderskich.
Dodatkowo jakiś czas temu Cfx.re ogłosiło współpracę z oficjalnymi dostawcami serwerów dla FiveM i RedM, co wskazuje, że Rockstar powoli porządkuje cały ekosystem wokół swojej marki, przygotowując grunt pod ROME i GTA 6.
0

Autor: Kamil Kleszyk
Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.