Szefowie Naughty Dog przeciwni związkom zawodowym; crunch ma być korzystny dla pracowników

Szefowie studia Naughty Dog nie są przekonani do idei zrzeszania się deweloperów w związki zawodowe. Według nich pracownicy sami chętnie zostają po godzinach.

Przemysław Dygas

Szefowie Naughty Dog przeciwni związkom zawodowym; crunch ma być korzystny dla pracowników.
Szefowie Naughty Dog przeciwni związkom zawodowym; crunch ma być korzystny dla pracowników.
W SKRÓCIE:
  • Szefowie Naughty Dog wypowiedzieli się na temat crunchu w swoim studiu.
  • Według nich związki zawodowe nie rozwiążą problemu.
  • Crunch ma być bowiem korzystny dla samych pracowników.

Wokół studia Naughty Dog od dłuższego czasu krążą wiadomości na temat ciągłego crunchu panującego w firmie. Deweloperzy mają być zmuszani do spędzania w pracy znacznie więcej niż 40 godzin tygodniowo, co prowadzi do przepracowania, a nawet problemów zdrowotnych. Zjawisko to dotyczy także wielu innych studiów, przez co w branży coraz głośniejsze stały się głosy dotyczące pomysłu jednoczenia się twórców w ramach związków zawodowych. Idea ta oczywiście nie podoba się szefom Naughty Dog.

W wywiadzie dla serwisu Game Informer, Evan Wells oraz Neil Druckmann poszli w ślady dyrektora kreatywnego id Software i stwierdzili, że deweloperzy sami chętnie zostają w pracy po godzinach. Zakazanie crunchu miałoby spotkać się z ich sprzeciwem.

Nie wydaje mi się, by związki zawodowe miały rozwiązać problem crunchu. […] Gdybyśmy wprowadzili swego rodzaju restrykcje, że po 40 godzinach pracy serwer się wyłącza i nie możesz jej kontynuować, finalnie tylko frustrowałoby to ludzi. Są pracownicy, którzy naprawdę chcą dopracować swoje dzieło i przez to czuliby się ograniczani.

Wells i Druckmann uważają więc, że ograniczenie pracy po godzinach godziłoby w samych pracowników. Deweloperzy mają bowiem spędzać dużo czasu w studiu z własnej woli, co jest związane z ich zaangażowaniem w projekt. Trudno przy tym wytłumaczyć, dlaczego w takim razie zainteresowani są ewentualnym gromadzeniem się w strukturach związków zawodowych. Równie interesujący jest fakt, że wielu byłych pracowników nie podziela poglądów szefostwa.

Szefowie Naughty Dog uważają jednak, że nawet gdyby zaangażowali się w stworzenie tego typu struktur, nie rozwiązałoby to problemu.

Jeśli próbujesz stworzyć swego rodzaju srebrną kulę, pojedyncze rozwiązanie problemu, to zawsze zostawiasz kogoś w tyle. Dlatego uważamy, że potrzebujemy wielu rozwiązań. Musimy podejść do tego problemu z kilku stron.

Na razie stanowisko szefów Naughty Dog jest więc jasne. Nie wiadomo jednak, jak długo będą mogli się go trzymać. W branży coraz częściej pojawiają się bowiem głosy pracowników, a nawet założycieli innych studiów, którzy krytykują zjawisko crunchu. Pozostaje więc mieć nadzieję, że sytuacja ta z czasem zmieni się także w największych firmach zajmujących się tworzeniem gier.

Podobało się?

13

Przemysław Dygas

Autor: Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2021-08-31
22:02

Airwaves Chorąży

Airwaves
👍

Adam Badowski lubi to

Komentarz: Airwaves
2021-08-31
21:14

Maverick0069 Legend

Maverick0069

I ja - pełna automatyzacja człowieka to coś czego wręcz ta hołota na tych stołkach PRAGNIE.
Brzydze się nimi.

Komentarz: Maverick0069
2021-08-31
21:10

misterŁŁ Generał

misterŁŁ
😜

Pracowałeś w Amazonie? Sikałeś do butelki? Pytam bo tak wygląda dzisiaj

Komentarz: misterŁŁ
2021-08-31
20:49

zanonimizowany767782 Senator

😂

Jezu dzieci drogie, ale wy jestescie naiwne

Nikt nikogo do zapierniczania nie zmusza, ale jak chcecie gry na najwyzszym poziomie to ktoś musi chciec je zrobić.

Gdybysmy mieli same gry robione po waszemu to swiat gier utonąłby w totalnej przecietnosci, a na gry by się czekało nie 5 lat, a 10 lat

Nawet takie Far Cry;e i inne ubisoftowe kopiuj-wklej, wymagaja sporej ilosci pracy, a co dopiero TLOU czy inny RDR

Poświęcać to się można z własnej woli a nie z przymusu.

Nie wiedzialem, ze ktos zmusza do pracy oO nie chcesz to sie zwalniasz i idziesz tam gdzie jest latwiej. Proste, ale najwidoczniej masz 13 lat i t ego nie wiesz

Ja wiem, ze najlepiej by bylo, gdyby pieniądze z nieba spadały i w ogole, ale sami idziecie do sklepu i kupujecie chińskie rzeczy, ktore byly robione przez 'wykorzystywanych' chińczyków
Jakoś tym biednym chińczykom nie odradzacie pracy w korpo, a to pewnie z tego względu, ze gdyby nie oni to gowno byscie mieli nie?

Niestety życie to nie bajka i sam o tym dobrze wiem, bo nie jestem zadnym szefem, ale tak dziala swiat

Twórcy gier i tak maja dobrze, bo nie pracują za trochę lepszą jak minimalna pensje, tylko za konkretna kase.

W Amazonie pracowałem btw i to przez 3 lata i nie jest tak źle jak wam się wydaje
Po prostu Polakom się w wiekszosci nie chce.

Komentarz: zanonimizowany767782
2021-08-31
20:33

OleKleks Centurion

Skończ z tym bialorycerzeniem na rzecz Tlou i Naughty Dog. Nie płacą Ci za to ziomek. To już się śmieszne zrobiło. Nie warto bronić zadnego korpo i wyzysku ludzi.

Komentarz: OleKleks

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl