Szef Xiaomi przyznaje, że jego firma kupiła trzy samochody Tesla Model Y i rozebrała je na części, aby sprawdzić, czego mogą się z nich nauczyć
Dyrektor generalny Xiaomi przyznał, że firma rozebrała na części trzy Tesle Model Y, żeby sprawdzić, czego mogą się nauczyć.

Xiaomi pracuje nie tylko nad nowymi smartfonami, jak Xiaomi 17. Firma konkuruje także z gigantami w innych dziedzinach branży, co najlepiej pokazują słowa dyrektora generalnego firmy Lei Juna. Podczas jednego z ostatnich wystąpień zdradził, że zaledwie kilka miesięcy temu Xiaomi zaopatrzyło się w kilka Tesli Model Y, żeby dokładnie sprawdzić, co kryją samochody elektryczne konkurencji (vide Mein MMO).
Inżynierowie Xiaomi rozebrali Tesle Model Y na części pierwsze
Jak donosi Business Insider, w China National Convention Centre w Pekinie pojawił się CEO Xiaomi Lei Jun, który opowiedział o pracach firmy nad serią SUV-ów YU7 oraz o tym, jak pracowali inżynierowie firmy. Podczas swojego przemówienia zdradził, że postanowiono kupić trzy Tesle Model Y, które także są SUV-ami i przestudiować ich konstrukcję:
Na początku tego roku kupiliśmy trzy Tesle Model Y. Rozebraliśmy je część po części i każdy komponent dokładnie zbadaliśmy.
Testy inżynierów doprowadziły ich do wniosku, że SUV Tesli jest bardzo dobrym samochodem, co przekazał Lei Jun, stwierdzając, że jeśli dany kierowca nie zdecyduje się na Xiaomi YU7, to Tesla Model Y jest bardzo dobrą alternatywą. Wydaje się, że porównanie nie jest przypadkowe i od samego początku chiński SUV był konstruowany jako bezpośredni konkurent Modelu Y.
Tesla ma w ostatnim czasie spore problemy na rynku chińskim. Z lipca na sierpień tego roku, firmie udało się sprzedać więcej samochodów, ale dane w szerszym ujęciu pokazują bardziej negatywne liczby: spadek o 4% w sierpniu 2025 w stosunku do sierpnia 2024 roku. Wpływ na to ma rosnąca konkurencja w Chinach, w tym właśnie Xiaomi.
Samochody Xiaomi w Polsce nie są jeszcze dostępne w oficjalnej sprzedaży. Ma się to zmienić najszybciej w 2026 roku, choć bardziej realny termin to prawdopodobnie 2027 rok. Xiaomi planuje samodzielnie dystrybuować pojazdy, bez współpracy z pośrednikami (vide OTOMOTO).