Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 października 2004, 16:13

Synthetix Software publikuje demo przygodówki Project Joe

Mimo, że holenderska grupa programistów kryjąca się pod szyldem Synthetix Software już miesiąc temu ogłosiła wstrzymanie prac nad klasyczną przygodówką o nazwie Project Joe, nie oznacza to, że produkt został całkowicie porzucony. Jakby na potwierdzenie swego zaangażowania w projekt, autorzy postanowili opublikować oficjalne demo, podsumowujące długi okres prac nad grą.

Mimo, że holenderska grupa programistów kryjąca się pod szyldem Synthetix Software już miesiąc temu ogłosiła wstrzymanie prac nad klasyczną przygodówką o nazwie Project Joe, nie oznacza to, że produkt został całkowicie porzucony. Jakby na potwierdzenie swego zaangażowania w projekt, autorzy postanowili opublikować oficjalne demo, podsumowujące długi okres prac nad grą.

Zajmujący 145 MB plik pozwala przez dłuższą chwilę zobaczyć, jak Project Joe mógłby wyglądać, gdyby projekt nie został brutalnie przerwany. Olbrzymie wrażenie budzą nie tylko piękne, statyczne tła, ale także świetna kolorystyka i animacja oraz przyjemny interfejs nasuwający skojarzenia z wielkim hitem koncernu LucasArts o nazwie Full Throttle. Do pełni szczęścia, Project Joe potrzebuje komputera z 256 MB RAM (zalecane 512 MB), dobrej karty graficznej (Nvidia TNT2 to absolutne minimum), DirectX 8 oraz prawie 200 MB miejsca na twardym dysku.

Synthetix Software publikuje demo przygodówki Project Joe - ilustracja #1

Project Joe traktuje o absurdalnych perypetiach tytułowego jegomościa, który jest szefem podupadającego baru „The Crowbar”. Ów lokal gastronomiczny chce przejąć wielki inwestor Otto Bay, ale jego propozycja finansowa zostaje zignorowana przez właściciela. Biznesmen pragnie za wszelką cenę wybudować w miejscu baru gigantyczny supermarket „The Sunshine Plaza”, dlatego też bezpardonowo wykorzystuje swoje wpływy w lokalnym ośrodku władzy by pozbawić bar Joego klientów, a co za tym idzie gotówki. Gdy to nie skutkuje wynajmuje angielskiego płatnego zabójcę, ukrywającego się pod pseudonimem Jaguar, który ma ostatecznie pozbyć się problemu. Poziom zagrożenia życia głównego bohatera ulega w tej sytuacji niebezpiecznemu podwyższeniu. Całą sprawę na dodatek komplikuje fakt, iż bar jest kryjówką lokalnej mafii, a ta nie chce opuszczać swego „domu” i żąda od Joego konkretnych działań mających na celu pozostawianie baru w stanie nietkniętym. Joe staje pomiędzy przysłowiowym „młotem a kowadłem”, a gracz musi pomóc mu w wybrnięciu z owej sytuacji.

Synthetix Software publikuje demo przygodówki Project Joe - ilustracja #2

Demo można pobrać za pośrednictwem naszych serwerów FTP. Więcej informacji o Project Joe znajdziecie natomiast w Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej