Switch 2 ma problem z kartridżami? Gry ładują się znacznie wolniej niż z karty microSD Express i pamięci wewnętrznej
Gry na kartridżach ładują się wolniej? Youtuber wykonał test porównawczy, którego wyniki nie pozostawiają żadnych wątpliwości.

Kilka dni temu miała miejsce huczna premiera Nintendo Switcha 2. Nowa przenośna konsola do gier od japońskiego producenta, choć cieszy się dużym zainteresowaniem, szybko ujawniła pierwsze problemy. Eksperci z iFixit ocenili naprawialność Switcha 2 bardzo niską notą na poziomie 3/10. Ponadto, w ostatnich dniach w sieci gracze zaczęli skarżyć się na problemy z działaniem świeżo wydanego handhelda. Mianowicie, urządzenie ma się zawieszać lub wyłączać w trakcie rozgrywki. Póki co ciężko jest ocenić skalę tych awarii, ale niewątpliwie takowe miały miejsce.
To jednak nie koniec bolączek nowego Switcha, ponieważ pewien youtuber postanowił sprawdzić jak szybko ładują się gry na różnych formatach pamięci obsługiwanych przez ten sprzęt. Wyniki nie są pozytywne dla graczy preferujących korzystanie z kartridżów.
Kartidże notują słaby wynik
Youtuber 4416Y postanowił sprawdzić jak szybko ładują się gry na Switchu 2. Test przeprowadził na wszystkich obsługiwanych przez konsolę formatach pamięci. Zatem do tego zadania użyto: pamięci wewnętrznej, kart microSD Express i popularnych kartridżów. Natomiast do wykonania pomiarów wykorzystano grę Mario Kart World. Jak zatem finalnie wypadły 3 różne formaty pamięci? Już śpieszymy z odpowiedzią (via NotebookCheck).
Pierwsze miejsce zajęła wbudowana pamięć UFS o pojemności 256 GB, która uruchomiła grę z menu głównego w 16,60 sekundy. Na drugim miejscu znalazły się karty MicroSD Express od SanDisk, Samsunga i Lexara. Pochwaliły się one wynikiem na poziomie od 19,18 do 19,78 sekundy. Natomiast najgorzej wypadł kartridż, który zaliczył słaby czas wynoszący 23,91 sekundy.
Niezbyt dobry wynik kartridża może mieć wpływ na wydajność podczas rozgrywki w momencie, kiedy tytuł ładuje duże ilości danych. Choć wnętrze tego nośnika gier nie zostało rozebrane na części, to użytkownicy spekulują, że ten format jest oparty na nieulotnej pamięci flash. To z kolei wyjaśniałoby powyższy wynik.
Cyfrowe wydania gier mają znaczną przewagę nad kartridżami, choć zapewne dla wielu graczy namiastka posiadania fizycznej kopii będzie zawsze na pierwszym miejscu. Zaznaczam tutaj słowo „namiastka”, ponieważ wiele gier nie da się pomieścić na 64 GB kartridżach do Switcha 2. Dlatego też „część” danej gry trzeba pobrać przez sieć na konsolę, co trochę zabija poczucie posiadania fizycznej kopii.
- Nintendo
- konsole przenośne
- konsole
- Nintendo Switch 2