Xbox Series S na kolanach przed Switchem 2? Sekret tkwi w DLSS
Choć Nintendo Switch 2 ustępuje Xboxowi Series S pod względem surowej mocy, dzięki technologii DLSS potrafi zaoferować wyższą jakość obrazu. To najlepiej widać na przykładzie gry Street Fighter 6.

Nintendo Switch 2, choć teoretycznie słabszy sprzętowo od Xboxa Series S, w niektórych grach potrafi zaoferować lepszą jakość obrazu. Kluczem do tego jest technologia Nvidii, DLSS. Przykładem jest port gry Street Fighter 6, w którym Switch 2 wypada lepiej niż wersja na konsolę nowej generacji od Xboxa.
Street Fighter 6 prezentuje się lepiej na Switchu 2
Gra Street Fighter 6 w wydaniu na Switcha 2 została dokładnie przeanalizowana przez specjalistów z kanału Digital Foundry. Według ich testów, produkcja wykorzystuje technologię DLSS do skalowania obrazu z bardzo niskiej rozdzielczości bazowej 540p w trybie zadokowanym do 1080p. Pomimo pewnych niedoskonałości, jakimi są aliasing czy migotanie w tle, obraz charakteryzuje się wysoką ostrością i stabilnością.
Dla porównania, wersja na Xbox Series S działa w natywnej rozdzielczości 1080p, ale wykorzystuje wewnętrzne rozwiązanie skalujące Capcomu, które nie radzi sobie równie dobrze z redukcją szumów obrazu. W rezultacie, to właśnie wersja na Switcha 2 prezentuje się korzystniej pod względem jakości tego, co widzimy na ekranie.
Co więcej, Switch 2 oferuje lepszą jakość tekstur niż Series S, mimo że różnica w dostępnej pamięci RAM wynosi zaledwie 1 GB na korzyść Nintendo (9 GB przeciwko 8 GB). Może to wynikać z lepszej optymalizacji lub bardziej efektywnego wykorzystania pamięci przez układ Nvidii.
Nie oznacza to jednak, że Switch 2 jest pod każdym względem lepszy od Series S. W wielu aspektach wersja na konsolę przenośną jest bliższa wydaniu na PlayStation 4. Brakuje jej niektórych efektów, takich jak: odbić ekranowych (screen space reflections), rozbudowanego rozmycia głębi ostrości (depth of field), zwiększonej liczby NPC-ów w tle czy dynamicznych cząsteczek fizycznych.
Niemniej jednak, w kontekście urządzenia mobilnego, osiągnięto poziom, który i tak zasługuje na uznanie. Zwłaszcza że wersja w trybie przenośnym działa przy bazowej rozdzielczości 360p skalowanej do 720p, utrzymując przy tym 60 klatek na sekundę.
Nintendo Switch 2 nie jest bezpośrednim konkurentem dla Xbox Series S pod względem surowej mocy obliczeniowej, ale dzięki zastosowaniu DLSS, sytuacja całkowicie ulega zmianie.
Komentarze czytelników
user108673481ca Junior
Po co taki zakłamany Nagłówek ?!!! Jak to nie prawda !!! Redaktor Pisze jakby to był jakiś dosłowny nokaut !!! A z artykułu dowiadujemy się :
Nie jest tak do końca i wersja na Switch 2 wcale nie jest lepsza pod każdym względem i okazuje się że jest bliższa wersja PS4 !
A trybie przenośnym jest skalowana z 360p do 720p !
Wersja na Xbox Series S działa w natywnym 1080p !!!
Że przewyższa wersję na Xbox Series S i okazuje się że nie jest tak do końca , to tylko i wyłącznie dzięki implementacji DLSS !
Są też opinie że wersja na Xbox Series S ma bug z teksturami , które najwyraźniej Są wynikiem lekko uszkodzonego portu !!!
A druga sprawa :Street Fighter 6 mało kogo obchodzi na Xbox , A ten tytuł specjalnie przygotowali i postarali się na Switch 2 z DLSS .
A Pan robi z tego sensację i twierdzi , że Xbox Series S na kolanach , trochę to śmieszne !
Ostatnio była podobna sytuacja z Cyberpank 2077 , eksperci twierdzili że jest podobna do wersji na Xbox Series S A niektórzy eksperci twierdzili że ja przewyższa !
A potem jakimś dziwnym trafem zazaczeli się z tej tezy wycofywać !!! Ciekawe czemu ? Hehe . Chyba sobie zdali sprawę że ludzie się skapną i wyjdzie prawda że dostali przelew od Nintendo !
Cyberpank 2077 na Xbox Series S , do wyboru są dwa tryby , pierwszy : to wydajność i działa w 60fps w rozdzielczości 1080p !
A drugi tryb to : jakość i chodzi w 30fps w 1440p !!!
Wersja na Xbox Series S zjada Wersję na Switch 2 w każdym calu !!!
W trybie zadokowanym Switch 2 oferuje dwa tryby graficzne. Tryb jakości korzysta z DLSS, by skalować obraz do 1080p przy 30 klatkach na sekundę. Rzeczywista rozdzielczość, z której gra startuje, waha się od 720p do 635p .
Tryb wydajności również oferuje 1080p dzięki skalowaniu, ale podnosi płynność animacji do około 40 klatek na sekundę , choć kosztem niższej rozdzielczości bazowej - między 635p a 540p. który korzysta z DLSS i działa w 30 fps lub 40 i w dodatku często ma duże spadki fps !!!
W trybie przenośnym parametry są słabsze , ale to oczywiste .
W trybie jakości gra renderuje się w rozdzielczości od 635p do 504p i podbija ją do 1080p . natomiast tryb wydajności działa w jeszcze niższej rozdzielczości , między 540p a 480p , skalując obraz do 720p .
Promko Legionista
Ale generalnie w domu wszyscy zdrowi? Porównujecie konsole z 2020 roku z konsolą z 2025 roku. Porównujecie konsole, która na starcie kosztowała, ile? Coś koło 1300 zł z konsolą za 2200 - 2400 zł? Jak już coś porównujecie, to róbcie to z sensem? Problem polega na tym, że Switch 2, wychodzący 5 lat po Xboxie Series X i PS5, kosztując więcej niż te konsole (nie, nie mam na myśli PS5 Pro) powinien co najmniej zbliżać się do tych konsol mocą obliczeniową, a nie jest nawet blisko. I żadnym usprawiedliwieniem nie jest to, że w Nintendo zawsze tak jest albo, że to konsola przenośna - 5 lat w elektronice to kawał czasu, ale bezkrytyczność wobec postępowania, a nawet pazerności Nintendo jest tak duża, że aż przykro patrzeć.
Oseth Konsul

Xbox series S na kolanach przed Switchem 2?
A w artykule potwierdzenie tej tezy na podstawie jakiejś bijatyki w którą gra 10 osób.
Co to ma być za dziennikarstwo?
Miki.Unw Junior
Ale już np. taki Cyberpunk działa na Series S w 60 klatkach. Co to za pomysł żeby pisać artykuł na podstawie porównania tylko jednej gry?