Xbox Series S na kolanach przed Switchem 2? Sekret tkwi w DLSS

Choć Nintendo Switch 2 ustępuje Xboxowi Series S pod względem surowej mocy, dzięki technologii DLSS potrafi zaoferować wyższą jakość obrazu. To najlepiej widać na przykładzie gry Street Fighter 6.

futurebeat.pl

Rafał Laska

Xbox Series S na kolanach przed Switchem 2? Sekret tkwi w DLSS, źródło grafiki: Nintendo.
Xbox Series S na kolanach przed Switchem 2? Sekret tkwi w DLSS Źródło: Nintendo.

Nintendo Switch 2, choć teoretycznie słabszy sprzętowo od Xboxa Series S, w niektórych grach potrafi zaoferować lepszą jakość obrazu. Kluczem do tego jest technologia Nvidii, DLSS. Przykładem jest port gry Street Fighter 6, w którym Switch 2 wypada lepiej niż wersja na konsolę nowej generacji od Xboxa.

Street Fighter 6 prezentuje się lepiej na Switchu 2

Gra Street Fighter 6 w wydaniu na Switcha 2 została dokładnie przeanalizowana przez specjalistów z kanału Digital Foundry. Według ich testów, produkcja wykorzystuje technologię DLSS do skalowania obrazu z bardzo niskiej rozdzielczości bazowej 540p w trybie zadokowanym do 1080p. Pomimo pewnych niedoskonałości, jakimi są aliasing czy migotanie w tle, obraz charakteryzuje się wysoką ostrością i stabilnością.

Dla porównania, wersja na Xbox Series S działa w natywnej rozdzielczości 1080p, ale wykorzystuje wewnętrzne rozwiązanie skalujące Capcomu, które nie radzi sobie równie dobrze z redukcją szumów obrazu. W rezultacie, to właśnie wersja na Switcha 2 prezentuje się korzystniej pod względem jakości tego, co widzimy na ekranie.

Co więcej, Switch 2 oferuje lepszą jakość tekstur niż Series S, mimo że różnica w dostępnej pamięci RAM wynosi zaledwie 1 GB na korzyść Nintendo (9 GB przeciwko 8 GB). Może to wynikać z lepszej optymalizacji lub bardziej efektywnego wykorzystania pamięci przez układ Nvidii.

Nie oznacza to jednak, że Switch 2 jest pod każdym względem lepszy od Series S. W wielu aspektach wersja na konsolę przenośną jest bliższa wydaniu na PlayStation 4. Brakuje jej niektórych efektów, takich jak: odbić ekranowych (screen space reflections), rozbudowanego rozmycia głębi ostrości (depth of field), zwiększonej liczby NPC-ów w tle czy dynamicznych cząsteczek fizycznych.

Niemniej jednak, w kontekście urządzenia mobilnego, osiągnięto poziom, który i tak zasługuje na uznanie. Zwłaszcza że wersja w trybie przenośnym działa przy bazowej rozdzielczości 360p skalowanej do 720p, utrzymując przy tym 60 klatek na sekundę.

Nintendo Switch 2 nie jest bezpośrednim konkurentem dla Xbox Series S pod względem surowej mocy obliczeniowej, ale dzięki zastosowaniu DLSS, sytuacja całkowicie ulega zmianie.

Podobało się?

2

Rafał Laska

Autor: Rafał Laska

Z wykształcenia dziennikarz. Jako pierwsze wspomnienie związane z grami, na myśl przychodzi mu tytuł Jazz Jackrabbit 2, do którego zresztą ma ogromny sentyment. Z czasem zakochał się w sieciówkach, głównie przez to, że zawsze trafiał do świetnych społeczności. Do tej pory stawia multi ponad single-player, choć od czasu do czasu pojawia się tytuł, który sprawia, że choć na chwilę zaakceptuje brak towarzystwa. Także gadżeciarz. Uwielbia sprzęty mniej lub bardziej potrzebne do życia - zwłaszcza jeśli migoczą w neonowych barwach. Równie mocno zafascynowany muzyką, zarówno jako słuchacz, jak i twórca. Wszystko wokół może być pokryte kurzem, ale nie jego sprzęty audio.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Xbox
2025-07-09
16:27

user108673481ca Junior

Po co taki zakłamany Nagłówek ?!!! Jak to nie prawda !!! Redaktor Pisze jakby to był jakiś dosłowny nokaut !!! A z artykułu dowiadujemy się :
Nie jest tak do końca i wersja na Switch 2 wcale nie jest lepsza pod każdym względem i okazuje się że jest bliższa wersja PS4 !
A trybie przenośnym jest skalowana z 360p do 720p  !
Wersja na Xbox Series S działa w natywnym 1080p  !!!
Że przewyższa wersję na Xbox Series S i okazuje się że nie jest tak do końca , to tylko i wyłącznie dzięki implementacji DLSS !
Są też opinie że wersja na Xbox Series S  ma bug z teksturami , które najwyraźniej Są wynikiem lekko uszkodzonego portu !!!
A druga sprawa :Street Fighter 6 mało kogo obchodzi na Xbox , A ten tytuł specjalnie przygotowali i postarali się na Switch 2 z DLSS .
A Pan robi z tego sensację i twierdzi , że Xbox Series S na kolanach , trochę to śmieszne !
Ostatnio była podobna sytuacja z Cyberpank 2077 , eksperci twierdzili że jest podobna do wersji na Xbox Series S A niektórzy eksperci twierdzili że ja przewyższa !
A potem jakimś dziwnym trafem zazaczeli się z tej tezy  wycofywać !!! Ciekawe czemu ? Hehe . Chyba sobie zdali sprawę że ludzie się skapną i  wyjdzie prawda że dostali przelew od Nintendo !
Cyberpank 2077 na Xbox Series S , do wyboru są dwa tryby , pierwszy : to wydajność i działa w 60fps w  rozdzielczości 1080p !
A drugi tryb to : jakość i chodzi w 30fps w 1440p !!!
Wersja na Xbox Series S zjada Wersję na Switch 2 w każdym calu !!!
W trybie zadokowanym Switch 2 oferuje dwa tryby graficzne. Tryb jakości korzysta z DLSS, by skalować obraz do 1080p przy 30 klatkach na sekundę. Rzeczywista rozdzielczość, z której gra startuje, waha się od 720p do 635p .
Tryb wydajności również oferuje 1080p dzięki skalowaniu, ale podnosi płynność animacji do około 40 klatek na sekundę , choć kosztem niższej rozdzielczości bazowej - między 635p a 540p. który korzysta z DLSS i działa w 30 fps lub 40 i w dodatku często ma duże spadki fps !!!
W trybie przenośnym parametry są słabsze , ale to oczywiste .
W trybie jakości gra renderuje się w rozdzielczości od 635p do 504p i podbija ją do 1080p . natomiast tryb wydajności działa w jeszcze niższej rozdzielczości , między 540p a 480p , skalując obraz do 720p .

Komentarz: user108673481ca
2025-07-08
16:02

Promko Legionista

Ale generalnie w domu wszyscy zdrowi? Porównujecie konsole z 2020 roku z konsolą z 2025 roku. Porównujecie konsole, która na starcie kosztowała, ile? Coś koło 1300 zł z konsolą za 2200 - 2400 zł? Jak już coś porównujecie, to róbcie to z sensem? Problem polega na tym, że Switch 2, wychodzący 5 lat po Xboxie Series X i PS5, kosztując więcej niż te konsole (nie, nie mam na myśli PS5 Pro) powinien co najmniej zbliżać się do tych konsol mocą obliczeniową, a nie jest nawet blisko. I żadnym usprawiedliwieniem nie jest to, że w Nintendo zawsze tak jest albo, że to konsola przenośna - 5 lat w elektronice to kawał czasu, ale bezkrytyczność wobec postępowania, a nawet pazerności Nintendo jest tak duża, że aż przykro patrzeć.

Komentarz: Promko
2025-07-08
08:51

Oseth Konsul

Oseth

Xbox series S na kolanach przed Switchem 2?
A w artykule potwierdzenie tej tezy na podstawie jakiejś bijatyki w którą gra 10 osób.
Co to ma być za dziennikarstwo?

Komentarz: Oseth
2025-07-08
05:52

Miki.Unw Junior

Ale już np. taki Cyberpunk działa na Series S w 60 klatkach. Co to za pomysł żeby pisać artykuł na podstawie porównania tylko jednej gry?

Komentarz: Miki.Unw

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl