Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 12 czerwca 2012, 08:00

autor: Adrian Werner

Sukces Kickstartera gry kosmicznej Drifter

Sukcesem zakończyła się zbiórka pieniędzy na grę kosmiczną Drifter.

Lista udanych Kickstaterów właśnie uległa wydłużeniu. Najnowszym projektem do niej dopisanym okazał się stylowa gra kosmiczny Drifter. Jego autor prosił o 50 tysięcy dolarów. Fani  dopisali i zbiórka ostatecznie zamknęła się na ponad 81 tys. dolarów.

Drifter pełnymi garściami czerpie z Elite i jej kontynuacji zatytułowanej Frontier. Akcja toczyć się będzie w odległej przyszłości, w czasach, gdy ludzkość skolonizowała niezliczone światy. Wcielimy się w kapitana statku kosmicznego i sami wybierzemy, jaką ścieżką kariery podążać. Będziemy mogli m.in. handlować, wydobywać surowce, stać się łowcą głów, wynajmować swoje usługi potrzebującym ochrony konwojom lub stanąć po drugiej stronie barykady i zająć się piractwem. Zasiądziemy za sterami wielu typów statków i gra pozwoli na daleko idące ich modyfikowanie. Sami wybierzemy uzbrojenie, opancerzenie, rodzaj tarcz energetycznych, silniki oraz dodatkowe systemu pokładowe. Wraz z postępami w zabawie rozwijać się będzie również nasza postać, co pozwoli jej szlifować umiejętności pomagające np. w handlu, walce czy górnictwie.

      - Drifter – strona Kickstartera

      - Drifter – strona oficjalna gry

Wszystko to będziemy wykonywali w olbrzymiej galaktyce, o rozmiarach przekraczających 100 tysięcy lat świetlnych, w której znajdziemy ponad 10 tysięcy układów planetarnych. Drifter został zaprojektowany tak, aby w niczym nie będzie ograniczać swobody gracza. Jednocześnie jednak pojawi się również opcjonalny wątek fabularny. Opowieść poznamy za pośrednictwem szeregu misji specjalnych, które pozwolą nam lepiej poznać historię świata i zamieszkującym w nim ludzi. Wzięcie w nich udziału nie będzie obowiązkowe, ale wykonanie tych zadań zapewni nam dostęp do unikalnych statków i rzadkiego ekwipunku.

Opracowaniem gry Drifter zajmuje się studio Celsius Games. W rzeczywistości całą pracę wykonuje praktycznie jeden człowiek – Colin Walsh, mający na koncie popularną strzelankę na system iOS zatytułowaną Red Nova. Ścieżkę dźwiękową skomponuje Danny Baranowsky, któremu zawdzięczamy świetne soundtracki w takich tytułach jak Super Meat Boy, The Binding of Isaac, Canabalt oraz Cave Story 3D. Co ciekawe, Drifter rozpoczął życie, jako projekt przeznaczony wyłącznie na urządzenia mobilne firmy Apple. Autor został jednak zasypany emailami pytającymi o wersję pecetową. To właśnie głównie na sfinansowanie edycji komputerowej środki zbierano w ramach Kickstartera. Zebrane środki pozwolą również na podciągnięcie grafiki do standardów PC i wprowadzeniu nowych funkcji, w tym widoku z kokpitu statku.

Drifter jest już w zaawansowanych stadiach produkcji. Premiera wersji pecetowej zapowiadana jest na listopad tego roku. Jeśli gra okaże się sukcesem jest spora szansa, że w przyszłości zostanie również przeniesiona na urządzenia działające pod kontrola systemu Android.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej