Belgijskie studio Larian, twórcy hitu Divinity: Original Sin, wprowadzili nowe cele dodatkowe w zbiórce na Kickstarterze po tym, jak niemal wszystkie z początkowych zostały osiągnięte w mniej niż dwa tygodnie.

Druga część Divinity: Original Sin wzięła Kickstarter szturmem – w kilkanaście godzin od rozpoczęcia kampanii zebrano całą potrzebną sumę. Zbiórka nie straciła jednak rozpędu. W jedenaście dni od jej startu studio Larian osiągnęło już prawie wszystkie cele dodatkowe – i wprowadziło kolejne. Teraz aby odblokować całą potencjalną zawartość gry, gracze muszą zebrać dwa miliony dolarów – co wcale niemożliwe nie jest. Obecnie Belgowie mają na swym koncie 1,37 miliona dolarów, ale do końca zbiórki zostało aż 19 dni.
Wraz z przekroczeniem granicy 1,35 miliona dolarów użytkownicy Kickstartera odblokowali drugie drzewko umiejętności, które zostanie wybrane przez społeczność zgromadzoną wokół projektu. Ostatnim z planowanych początkowo celów dodatkowych była Sala Ech – możliwość odwiedzania zaświatów, w których moglibyśmy trenować swe umiejętności bojowe, porozmawiać ze zmarłymi (i przyjmować od nich zadania), a nawet wybrać się do Otchłani, niebezpiecznego miejsca, wypełnionego unikalnymi przedmiotami. Taka opcja pojawi się w Divinity: Original Sin II, o ile graczom uda się uzbierać 1,5 miliona dolarów. A ponieważ jest to bardzo prawdopodobne, Belgowie ogłosili nowe cele dodatkowe:

Oczywiście trudno się spodziewać, by Divinity: Original Sin II nadal zbierało fundusze w tak zastraszająco szybkim tempie, jednak 2 miliony to cel jak najbardziej możliwy do zrealizowania. Tym bardziej, że pierwsze opinie dziennikarzy, którzy grę widzieli, są bardzo pozytywne: Larian tworzy godną kontynuację doskonałej gry RPG, nie godząc się przy tym na większe uproszczenia w formule, którą pokochali fani „jedynki”. Premiera planowana jest na 2017 rok, wyłącznie na PC.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Jakub Mirowski
Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.