Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 stycznia 2024, 10:04

Street Fighter 6 goni Mortal Kombat 1 przed premierą Tekken 8

Street Fighter 6 potrzebował więcej czasu niż Mortal Kombat 1, ale bijatyce firmy Capcom w końcu udało się sprzedać w 3 milionach egzemplarzy przed premierą kolejnego rywala.

Źródło fot. Capcom.
i

Sprzedaż Street Fighter 6 przekroczyła 3 miliony kopii. Tyle egzemplarzy gry rozeszło się, licząc od dnia premiery 2 czerwca 2023 roku do 3 stycznia 2024 r. Firma Capcom pochwaliła się tym wynikiem w komunikacie na swojej oficjalnej stronie oraz w mediach społecznościowych.

Aby podkreślić to osiągnięcie, wszyscy gracze Street Fighter 6 otrzymają trzy specjalne cyfrowe przedmioty. W celu ich odebrania, należy z poziomu gry wejść w zakładkę wieści („News)”. Twórcy zapewnili także – w zasadzie niepotrzebnie – że tytuł nadal będzie rozwijany za sprawą nowej zawartości.

To kolejny sukces najnowszego Street Fightera, który zyskał uznanie zarówno recenzentów, jak i graczy. Gra została też uznana za najlepszą bijatykę 2023 roku na tegorocznej gali The Game Awards, pokonując m.in. Mortal Kombat 1 (aczkolwiek trzeba zaznaczyć, że nowy MK znacznie szybciej dobił do 3 milionów sprzedanych egzemplarzy).

Warto nadmienić, że w październiku wydawca donosił o sprzedaniu prawie 2,5 miliona kopii SF 6 w drugiej połowie 2024 roku fiskalnego (czyli do końca września). Tak więc w 3 miesiące gra zyskała dodatkowe pół miliona nabywców.

Popularność „szóstki” na pewno cieszy wydawcę, choć kolejne miesiące mogą być mniej korzystne. W przyszłym tygodniu na rynek trafi Tekken 8 i wiele wskazuje na to, że dzieło Bandai Namco będzie mocnym konkurentem dla najnowszego „Ulicznego wojownika”.

Niemniej fani bijatyk raczej nie narzekają na tę klęskę urodzaju. Zwłaszcza że na horyzoncie jest wyczekiwany powrót kultowego cyklu bijatyk na licencji Dragon Balla.

  1. Street Fighter 6 mnie zachwycił. To gra dla każdego

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej