Starfield otrzyma wsparcie DLSS z Frame Generation w przyszłym tygodniu
Bethesda oficjalnie ogłosiła, że Starfield otrzyma aktualizację wprowadzającą wsparcie dla technologii DLSS. Dodatkowo firma zapewniła, że wciąż pracuje nad dodaniem obsługi FSR 3.0.

Technologie pozwalające zwiększać ilość fps-ów typu DLSS i FSR cieszą się coraz większą popularności, a twórcy chętnie wprowadzają ich obsługę do swoich produkcji. W przyszłym tygodniu wsparcie dla pierwszej z wymienionych technologii zawita do Starfielda. Początkowo będzie ona dostępna jedynie w wersji testowej.
Zgodnie z informacjami udostępnionymi przez Bethesdę, Starfield otrzyma pełne wsparcie dla DLSS 3 wraz z technologią generowania klatek. Niestety nie podano dokładnej daty premiery aktualizacji. Poza omawianą techniką studio wprowadzi również poprawki wydajności na PC oraz konsolach Xbox Series X/S. Jednak na bardziej szczegółowe informacje odnośnie patcha musimy jeszcze trochę poczekać.
Aby pobrać omawianą aktualizację trzeba będzie wejść w ustawienia gry na platformie Steam i tam w zakładce „Właściwości” wybrać wersję „Beta”.
Poza informacją o wprowadzeniu DLSS, Bethesda potwierdziła, że wciąż pracuje nad dodaniem obsługi konkurencyjnej techniki FSR 3.0. Nie podała jednak żadnej informacji kiedy można się jej spodziewać.
Braku funkcji DLSS na premierę Starfielda upatruje się w umowie o współpracę podpisaną przez Bethesdę i AMD. Jak można się było spodziewać, decyzja o niedostępności techniki od Nvidii spotkała się z dość chłonnym przyjęciem wśród graczy. Oczywiście społeczność postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce. Do tej pory można więc było korzystać z DLSS, nieoficjalnie wprowadzonej przez moderów na przełomie sierpnia i września.